Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای صنعتی موجود و جدیدالاحداث سرمایه در گردش و تامین نقدینگی برای افزایش ظرفیت تولید است که در کارگروه به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه کارگروه تخصیص برق چند واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: همگام با توسعه صنعتی و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت‌های انرژی نیز باید افزایش یابد و چرخ تولید نباید لنگ تعلل نهادهای زیرساخت‌های انرژی برای توسعه استان باشد.

مدیر کل صمت گیلان استمهال در پرداخت اقساط تسهیلات صنعتی را برای حمایت از بخش تولید ضروری دانست و بیان کرد: برای کمک به برخی از واحدهایی که ظرفیت و امکانات مناسبی برای تولید دارند مهلت بیشتری برای پرداخت اقساط تسهیلات در قالب مصوبات قانونی کارگروه اعطا می‌شود تا از این فرصت برای پویایی بیشتر و حفظ اشتغال بهره‌مند شوند. 

پورحیدری با تاکید بر لزوم توجه به مصوبات قانونی کارگروه برای حمایت از صنایع تولیدی در گیلان تصریح کرد: مصوبات قانونی کارگروه برای حمایت از صنایع الزام‌آور و تکلیف قانونی است و در راستای تسهیل‌گیری و کاهش بروکراسی اداری برگزار می‌گردد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ مورد از مشکلات بخش تولید استان در این جلسه بررسی شده است، افزود: قطعاً اجرای این مصوبات در مهلت قانونی توسط دبیرخانه پیگیری خواهد شد و چالشهای بخش تولید قطعاً با همراهی و انسجام همه نهادهای مرتبط مرتفع خواهد شد. 

به گفته مدیرکل صمت گیلان بیش از دوهزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین و جبران کمبود نقدینگی صنایع استان در سال‌جاری تخصیص یافته است که بخش از آن در قالب اعتبار ابلاغی رونق تولید و بخشی دیگر در قالب تبصره ۱۸ اعطاء خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل صمت گیلان صمت گیلان بخش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی