Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی در جلسه شورای فرعی پدافند غیر عامل و قرارگاه زیستی شهرستان بیرجند گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی که زیرساخت‌های حیاتی و مهم دارند می‌توانند دو درصد از اعتبارات تملک سال مالی ۱۴۰۰ خود را در زمینه پدافند غیرعامل شامل ایمن سازی سامانه الکترونیکی، شیمیایی، زیستی، مردم محور، پرتوی و دیگر موارد در ادارات خود هزینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برابر با اعتبارات بند ه تبصره ۱۹ امسال، ادارات و دستگاه‌های اجرایی از بحث توانستن خارج شده و مکلف و موظف اند که یک درصد از اعتبارات خود را در بحث پدافند غیرعامل ادارات خود هزینه کنند.

هاشمی افزود: همچنین بحث مقررات ساختمان‌ها و نظام مهندسی، مقاوم سازی، جانمایی مراکز مهم که در چه نقاطی باشد در شهرداری باید رعایت شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: ادارات حتما پیگیر مسائل امنیتی در سامانه‌های خود باشند و همچنین در بحث اطفای حریق، تمام نیرو‌ها آموزش‌های لازم را دیده باشند.

او عنوان کرد: هم اکنون در حال بررسی و عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل در استان و شهرستان هستیم که به دنبال آن تمام نقاط شهری و روستایی باید علاوه بر ایمن سازی، پناهگاه‌هایی برای مواقع خطر داشته باشند.

رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در بحث پدافند غیر عامل

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در کارگروهی تمام فعالیت‌های ادارات مبنی بر اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل رصد شده و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ما همواره در برابر تهدیدات دشمن هستیم و باید تمام ایمن سازی‌ها به خصوص امنیت سایبری در دستگاه‌ها و ادارات مد نظر باشد

فاضلی فرد افزود: ادارات برای پایش‌های تصویری که نقش بازدارندگی مهمی دارد اقدام کنند و آموزش‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات به نیرو‌های خود بدهند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: اعتبارات حوزه تملک دارایی تا دو ماه دیگر یعنی تا ۳۱ شهریور تمدید شده است، از این رو ادارات برای جذب اعتبارات و صرف دو درصد از اعتبارات برای پدافند غیر عامل توجه ویژه را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل پایش تصویری پدافند غیرعامل دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است