Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:14:27 GMT

روبن اوستلوند قلب سارایوو را می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۳۹۲۶

روبن اوستلوند قلب سارایوو را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سارایوو ۲۰۲۲ با اهدای جایزه قلب افتخاری خود از روبن اوستلوند کارگردان سازنده «مثلث غم» تجلیل می‌کند.

این کارگردان سوئدی که امسال برای «مثلث غم» برنده جایزه کن شد، با اولین فیلمی که به زبان انگلیسی ساخت تشویق‌های جدی و ۸ دقیقه‌ای جشنواره کن را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم یک طنز اجتماعی برانگیزاننده با بازی هریس دیکنسون در نقش یک مدل مرد است که از سرمایه‌داری کنترل نشده در این صنعت سود می‌برد.

قلب افتخاری جشنواره سارایوو در مراسم افتتاحیه این رویداد که ۱۲ آگوست برگزار می‌شود به اوستلوند اهدا می‌شود و پس از آن جدیدترین فیلم وی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره به نمایش درمی‌آید.

هفته پیش این جشنواره اعلام کرده بود جایزه قلب افتخاری خود را به پل شریدر کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی اهدا خواهد کرد. به این ترتیب امسال ۲ برنده قلب افتخاری سارایوو وجود خواهد داشت.

اوستلوند با اولین فیلم بلندش با عنوان «مونگلویید گیتار» که سال ۲۰۰۵ در جشنواره مسکو جایزه فیپرشی را برد، شناخته شد. وی سال ۲۰۰۸ در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حضور داشت و سال ۲۰۱۴ جایزه همین بخش را برای «فورس ماژور» از آن خود کرد و سال ۲۰۱۷ نیز با «میدان» طنزی درباره دنیای هنر برنده نخل طلای کن شد.

این کارگردان آخرین بار سال ۲۰۱۹ به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی اصلی در جشنواره سارایوو حضور داشت.

پس از ۲ دوره تاثیرپذیری از پاندمی در جشنواره سارایوو، امسال این رویداد سینمایی به عنوان یک رویداد مهم سینمایی در بالکان از ۱۲ تا ۱۹ آگوست (۲۱ تا ۲۸ مرداد) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در حد و اندازه‌های پیش از پاندمی و با ظرفیت کامل کار کند.

کد خبر 5543662

منبع: مهر

کلیدواژه: سارایوو جشنواره سینمایی جایزه سینمایی جشنواره فیلم شهر تئاتر ایران عید غدیر 1401 موسیقی ایرانی فیلم کوتاه سازمان سینمایی فیلم سینمایی سریال خارجی محمد خزاعی کارگردان تئاتر نقاشی کنسرت موسیقی کارگردان سینما قلب افتخاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند