Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام «نواک جوکوویچ» در فهرست شرکت‌کنندگان در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا دیده می‌شود اما سازمان‌دهندگان این مسابقات اعلام کردند که به مقررات دولت آمریکا درخصوص ورود افراد واکسینه‌نشده به این کشور احترام می‌گذارند.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان‌دهندگان تنیس آزاد آمریکا فهرست تنیسورهای واجد شرایط حضور در این تورنمنت که از ۲۹ آگوست(۷ شهریورماه ۱۴۰۱) آغاز می‌شود را منتشر کرده‌اند و در این فهرست نام مرد صربستانی نیز به‌رغم عدم واکسیناسیون، به چشم می‌خورد و این در حالی است که حضور وی در این مسابقات به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای ورود افراد واکسینه‌نشده برابر کرونا به خاک آمریکا، منتفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادرشده از سوی کمیته برگزاری تنیس آزاد آمریکا آمده است: براساس کتاب مقررات گرند اسلم، تمام بازیکنان واجد شرایط به طور خودکار و براساس رنکینگ آنها ۴۲ روز پیش از آغاز تورنمنت، به قرعه کشی رقابت‌های انفرادی زنان و مردان وارد می‌شوند. رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا الزامی برای واکسیناسیون ندارد اما به موضع دولت آمریکا در خصوص سفر شهروندان واکسینه‌نشده غیرآمریکایی به این کشور، احترام می‌گذارد.

جوکوویچ پس از قهرمانی در ویمبلدون در اوایل ماه جاری، بار دیگر با تاکید بر اینکه هیچ قصدی برای واکسیناسیون ندارد، گفته بود «واکسینه نیستم و تمایلی برای این کار ندارم. درخواست معافیت پزشکی هم واقعیت ندارد. پاسخی برای واکسینه نشدنم ندارم. فکر می‌کنم موضوع این است که آنها به موقع این ممنوعیت را لغو کنند. در انتظار اخبار خوب از آمریکا خواهم ماند چون از صمیم قلبم دوست دارم به این مسابقات بروم.»

موضع کمیته سازمان‌دهی تنیس آزاد آمریکا بدان معنا است که بازیکنان آمریکای واکسینه‌نشده همچون «تنیس سندگرن» مجاز به حضور در این تورنمنت بوده ستارگان خارجی همچون جوکوویچ به‌دلیل محدودیت‌های مسافرتی آمریکا، چنین مجوزی را نخواهند داشت.

سندگرن به عنوان یکی از منتقدان شرایط کنونی، عدم تلاش مقامات تنیس آمریکا برای در نظر گرفتن نوعی معافیت برای جوکوویچ را «شرم‌آور» خوانده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، نواک جوکوویچ ، تنیس آزاد آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا نواک جوکوویچ تنیس آزاد آمریکا تنیس آزاد آمریکا واکسینه نشده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در سطح کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و گفت: این پیشرفت‌ها توسط خود دانشگاهیان روایت شود.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت، در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، افزود: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، اشاره کرد و گفت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، ماموریت اصلی دانشگاه‌ است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!