Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد براساس برآوردهای این وزارتخانه هزینه نهایی رفت و برگشت به قطر در زمان جام جهانی نباید بیشتر از ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایران اکونومیست، سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سؤال که وزارت ورزش چه برنامه‌هایی برای حضور تماشاگران ایرانی در جام جهانی 2022 قطر دارد، اظهار داشت: این موضوع را می‌خواهم یک بار روشن و شفاف توضیح دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلیت‌فروشی در دو مرحله انجام شده است. در مرحله اول توسط فدراسیون فوتبال نزدیک به 9 هزار بلیت فروخته شده و در مرحله دوم که خواهش من این است که خبرنگاران پیگیری کنند، قرار شده است که 12 هزار بلیت جدید فروخته شود و فدراسیون فوتبال هفته آینده شروع به فروش بلیت‌ها خواهد کرد. حداکثر قیمت بلیت در بهترین نقطه ورزشگاه‌ها شش میلیون و 500 هزار تومان برای هر بازی است و پایین‌ترین قیمت بلیت هم رقم دو میلیون و 500 هزار تومان است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی مربوط به اقامت و اسکان تماشاگران است. قیمت بلیت هواپیما هم که عمدتاً برای شرکت قطری است نزدیک به 20 تا 25 میلیون تومان است و دوستان در وزارت راه درصدد آن هستند که امکان پرواز با هواپیماهای ایرانی وجود داشته باشد. اگر این امکان به وجود بیاید احساس می‌کنیم که قیمت بلیت هواپیما به نصف کاهش پیدا می‌کند. موضوع دیگری هم که وزارت راه در حال پیگیری آن است سفر یک روزه است، یعنی اساساً اسکانی وجود نداشته باشد و تقریباً مقدمات آن انجام شده است و تماشاگران صبح به سفر بروند و بعد از مسابقه برگردند که اگر این اتفاق بیفتد موضوع اسکان کاملاً حل خواهد شد. قرار نیست تماشاگر به کیش منتقل شود و از آنجا به قطر سفر کند. تا آنجایی که وزارت راه هماهنگ کرده قرار است از هشت شهر پروازها انجام شود و کیش هم یکی از آن هشت نقطه است. یک امکانی را جزیره کیش فراهم کرده است و به نظر می‌رسد یکی دو کشتی کروز را توانستند هماهنگ کنند تا تماشاگرانی که خودشان علاقه‌مند هستند که اسکان‌شان در کشتی کروز باشد از آن ظرفیت استفاده کنند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره تورهای مسافرتی و هزینه‌هایی که در این خصوص انجام می‌شود، گفت: چیزی که به ما مربوط می‌شود این است که بالاترین قیمت بلیت شش میلیون و 500 هزار تومان است و پایین‌ترین قیمت بلیت هم دو میلیون و 500 هزار تومان است و قیمتی هم که برای هواپیما هنوز نهایی نشده است، آنچه که ما برآورد کردیم این است که هزینه نهایی رفت و برگشت نباید بیشتر از 35 تا 40 میلیون تومان باشد و این رقم‌هایی که اعلام می‌شود و بلیت‌های VIP که گرفته شده خارج از سازوکار فدراسیون فوتبال بوده و هزینه بلیت 950 هزار دلار بوده است و خودشان می‌دانند که چه اتفاقی افتاده و هزینه اسکان آنها هم خارج از سازوکار است. آن چیزی که به نظر می‌رسد قطعی است هزینه بلیت بوده است که شفاف اعلام شد و هزینه هواپیما و اسکان هم قرار است وزارت راه به‌زودی تصمیم بگیرد. به نظر من مردم باید یک مقدار در خرید پک‌های جام جهانی احتیاط کنند.

کلهر در پاسخ به این سؤال که حضور چه تعداد تماشاگر ایرانی در قطر را برآورد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این بلیتی که در داخل کشور فروخته می‌شود، برای هر بازی هفت هزار نفر می‌توانند بلیت تهیه کنند، البته بدون کسانی که از خارج از کشور اقدام به تهیه بلیت می‌کنند. ما هدف‌مان این بود که 10 هزار نفر برای هر بازی باشد و فعلاً هفت هزار نفر محقق شده است و این قول را به ما دادند که ممکن است یک تعداد دیگری اضافه شوند، ولی فعلاً هفت هزار نفر نقد شده و بقیه‌اش نسیه است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «ایران در جام جهانی برنامه‌های فرهنگی خواهد داشت؟»، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی ما به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم شده است. بخش داخلی مربوط به پخش مسابقات در اماکن عمومی است، ان‌شاءالله اگر پیروزی برای تیم ملی رقم خورد آمادگی جشن‌ را داشته باشیم که امیدواریم این اتفاق بیفتد. در بخش خارجی هم ما کاسه درون ورزشگاه و بیرون آن را مجزا کردیم. در بخش داخل ورزشگاه چند موضوع را پیگیری کردیم، یکی مسئله لیدرهاست که همه آنها از انتخاب تا فرستادن آنها را ساماندهی کردیم. یکی دیگر موضوع لباس هواداری است، پرچم، سربند و مچ‌بند است که تدارک دیدیم. یک قسمت دیگر هم به بیرون ورزشگاه برمی‌گردد که در یک منطقه به اسم فیفازون که در نظر گرفته شده است فعالیت خواهیم کرد، یک منطقه دیگر هم خود کشور قطر در نظر گرفته است. مقدمات اولیه این کارها انجام شده است و دیروز هم در آخرین جلسه، برنامه‌هایی مثل برگزاری کنسرت، گروه‌های موسیقی و صنایع دستی قرار شده است که حضور فعالی داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که «در این جلسات چه کسانی از فدراسیون فوتبال حضور داشته‌اند؟»، عنوان کرد: در جلسه آخر دبیر فدراسیون فوتبال و مسئول فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

کلهر در پایان راجع به ابقای دراگان اسکوچیچ و همچنین دودستگی‌های به وجود آمده بین بازیکنان تیم ملی خاطرنشان کرد: البته ما از نزدیک که نگاه می‌کنیم دودستگی وجود نداشته است و ظاهراً یک اختلاف‌نظر بوده و برطرف شده است و آخرین صحبتی که با دوستان داشتیم، الحمدلله از آن چالش و تنش که وجود داشته است گذشتیم و وضعیت بهتر شده است. 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزارت ورزش میلیون و 500 هزار تومان فدراسیون فوتبال وزارت راه جام جهانی قیمت بلیت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان در دیدار با مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت به حضور قشر روحانیت در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: هزار طلبه در مدارس امین مشغول به تحصیل هستند و حدود ۴۰۰ طلبه هم در طرح هجرت در روستا تحصیل می‌کنند، اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم تری است و نباید طلاب به این واسطه از درس بازبمانند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، با بیان این که دشمن در سال‌های گذشته درباره قدرت پدافندی و گنبد آهنین بسیار تبلیغ کرده بود، افزود: آنها این را تلقین می‌کردند که کشوری نمی‌تواند به آنها حمله کند، اما خود می‌توانند هر کشوری را مورد هدف قرار دهند ولذا بیشتر کشور‌های عربی می‌ترسند و این ترس ریخته شد و قدرت ایران بسیار بالا رفت.
عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر ادامه تحصیل طلاب و روحانیون گفت: طلاب ملزم هستند درس را ادامه دهند و از روحانیون مستقر در وزارت نفت نیز مسئله ادامه تحصیل را بخواهید.
در ابتدای این دیدار مشاور وزیر و رییس شورای اقامه نماز وزارت نفت نیز گزارشی از عملکرد فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حوزه ائمه جماعات مرتبط با وزارت نفت ارائه کرد و گفت: وزارت نفت در چهار شرکتی اصلی خود در سطح کشور حدود ۸۵۰ امام جماعت دارد و مدت ۸ سال است که در این زمینه کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و هر منطقه‌ای نیز مسئولی معین دارد تا بر کار نظارت کرده و مشکلات را پیگیری نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین شاهانی از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی ویژه ائمه جماعت منطقه اصفهان و برگزاری ۴ دوره مجازی برای این روحانیون خبر داد و افزود: برگزاری سخنرانی، بیان احکام و مشاوره برخی از اقدامات این روحانیون است و هم چنین در جزایر خارک و عسلویه روحانیون ما حضور دارند و با تاکید وزیر نفت بر مسئله وجود نماز جماعت در کمپ‌های کارگری و شهرک‌های مصنوعی وزارت نفت نیز مساجد خوبی احداث شده و بر برنامه‌های فرهنگی آنها نظارت داریم.
وی گفت: در مورد مسئله حجاب و عفاف نیز مصوباتی داشته ایم و کنترل‌های مطلوبی شده است و بسیج صنعت نفت نیز فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی دارد.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند