Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان مازندران از امروز تا روز سه‌شنبه هفته آینده علاوه بر کاهش شدت گرمای تابستانی ، نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه است.

وی گفت : با توجه به پیش‌بینی بارش باران و وزش باد طی روزهای آینده ، کشاورزان باید نسبت به برداشت شالی‌های رسیده برنج اقدام کنند تا از بروز خسارت‌های احتمالی به محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی افزود : بارندگی‌های رگباری و وزش باد در فصل برداشت باعث می‌شود تا ساقه‌های شالی رسیده ورس شود یا بخوابد که علاوه بر خسارت احتمالی ، سبب کند شدن زمان برداشت محصول خواهد شد.

طبق آمار جهاد کشاورزی مازندران ، امسال ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت اول برنج رفت و اکنون ک شاورزان در حال برداشت محصول کشت اول بویژه ارقام کم محصول کیفی هستند .

امسال در ۱۴۷ هزار و ۶۵۸ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران کشت اول ارقام محلی صورت گرفت و ۶۷ هزار و ۳۴۲ هکتار هم زیر کشت ارقام پرمحصول رفت.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است. مازندران با تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید ، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روز جاری را نیمه ابری همراه با کاهش نسبی شدت گرما ، وزش باد گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۳ و در ارتفاعات نیز بین ۲۴ تا ۲۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیز نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما، در بعضی ساعات افزایش ابر ، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۱ و در ارتفاعات بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده را نیز نیمه ابری تا  ابری، در ارتفاعات مه آالود، همراه با کاهش دما ، گاهی با بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای: بین ۲۴ تا ۲۸ و در ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۲۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

برچسب‌ها ساری ایرنا کشاورزی بارش باران برنج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا کشاورزی ساری ایرنا کشاورزی بارش باران برنج سازمان هواشناسی نیمه ابری وزش باد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900375

دیگر خبرها

  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده