Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در ادامه به نقل از آروا که خود برندی بزرگ در حوزه ابزار است؛ لیستی از مهمترین و ضروری ترین ابزار آلات نجاری که باید در کارگاه وجود داشته باشند را معرفی می کنیم.

بنابراین اگر قصد ایجاد یک کارگاه جدید یا تجهیز کردن کارگاه قدیمی خود را دارید؛ پیشنهاد می کنیم ابزاری های ضروری نجاری را به طور کامل بشناسید و ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابزار و تجهیزات ایمنی نجاری ؛ اول ایمنی بعد کار!

قبل از اینکه به فکر ساخت یک وسیله چوبی و خرید ابزار آلات نجاری بیفتید باید به فکر ایمنی کارتان باشید. به همین منظور توصیه می شود عینک ایمنی، دستکش ایمنی، کفش مناسب و صداگیر تهیه کنید زیرا تنها یک خطای کوچک می تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند.

ابزار های دستی نجاری

ابزار های دستی نجاری تنوع بسیاری دارند. اصولا از ابزار دستی برای انجام کارهای سبک و ظریف استفاده می شود که در ادامه به انواع آن اشاره می کنیم.

ابزارهای اندازه گیری و نشانه گذاری نجاری

اصولا ابزارهای اندازه گیری و نشانه گذاری به صورت دستی هستند و شامل متر، خط کش، کولیس، تراز، پرگار و انواع گونیا یعنی گونیا نود درجه، گونیا سه ضلعی، گونیا مرکب و غیره هستند. توصیه می شود حتی همین ابزار های ساده اما مهم را از جنس های عالی تهیه کنید زیرا کوچکترین بی دقتی در اندازه گیری موجب می شود وسیله ای نامتوازن بسازید.

انواع مغار و چکش

بعد از اندازه گیری اصولی برای ساخت یک وسیله چوبی نوبت به معرفی مغار و چکش می رسد. از مغار برای کندکاری و تراشیدن چوب استفاده می شود. مغارها انواع گوناگونی دارند که شامل مغار خراطی، قاشقی، خم، گلویی و... را شامل می شود همچنین از میان انواع چکش ها نیز باید متناسب ترین آن با نوع کارتان را انتخاب و خریداری کنید.

انواع سوهان و رنده دستی

از سوهان برای برداشتن یا تراشیدن چوب استفاده می شود و شامل انواع گوناگون سوهان نیم گرد، چهار گوش، سر دریلی و... است. از رنده نیز برای صاف کردن سطوح استفاده می شود انواع رنده شامل یک تیغ، دو تیغ، بال کبوتری و... است.

اره دستی

در آخر نوبت به اره ها می رسد. اره های دستی یکی از ابزار آلات ضروری نجاری هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. هرکدام از آن ها با توجه به ظاهرشان کاربرد متفاوتی دارند. برای مثال یک سری از آنها برای برش چوب های مصنوعی کاربرد دارد و یک سری برای برش چوب های طبیعی استفاده می شود. از طرف دیگر با توجه به پهنای چوب مشخص می شود چه نوع اره مناسب کارتان است. انواع اره دستی به صورت تیتروار شامل موارد زیر می شود.

اره روباهی

اره ژاپنی

اره پشت دار

اره نوکی

اره زنجیری دستی

اره منبت کاری

ابزار های برقی نجاری

همه ما می دانیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود ندارد که تمام وسایل را به کمک دست بسازیم. بنابراین برای انجام پروژه های بزرگ نیاز به ابزار برقی داریم. از جمله وسایلی که درکارگاه های نجاری به صورت برقی می تواند وجود داشته باشد شامل موارد زیر است.

اره عمود بر نجاری

از اره عمود بر برای برش های طرح دار همانند برش های منحنی استفاده می شود. نام دیگر آن اره چکشی است. نحوه کار این اره به این صورت است که نیروی گشتاور به تیغه عمودی وارد شده و با بالا و پایین رفتن تیغه، چوب برش داده می شود. هنگام خرید اره عمود بر توجه کنید اره ای بخرید که همانند اره عمود بر آروا ضد لرزش و دارای دیمر برای تنظیم سرعت باشد.

اره گرد بر یا اره دیسکی

زمانی که بخواهیم قطعه کار خود را در اندازه های مختلف برش بزنیم از اره دیسکی می توانیم استفاده کنیم. اره گرد بر دارای اهرم برای تنظیم عمق و زاویه برش و تیغه های مخصوص است که دایره ای شکل هستند. سایز تیغه ها متفاوت است تا با توجه به حجم کارتان تیغه و اره با توان دلخواهتان را تهیه کنید.

اره فارسی بر

اره فارسی بر، اره ای است که کاربر با آن می تواند هر زوایه برشی را از 90 درجه به هر زوایه دیگری تغییر دهد. البته بسیار رایج است که به برش 45 درجه برش فارسی بر نیز می گویند. اره فارسی بر انواع گوناگونی دارد برای مثال اره فارسی بر آرمیچری، دینامی، کشویی که ساختار آنها با یکدیگر متفاوت است اما به طور کلی از یک تیغه تشکیل شده که بر روی بازو های این تیغه میله ای متحرکی نصب شده است.

اره زنجیری

بسیاری از کارگاه ها، چوب های خود را به صورت طبیعی تولید می کنند و برای تبدیل الوار های بزرگ به الوار های کوچک از اره زنجیری استفاده می کنند. اره زنجیری به غیر از نوع برقی به صورت موتوری یا بنزینی نیز وجود دارند. به طور معمول از یک موتور با یک زنجیر ریز و دندانه دار ساخته شده اند که حول یک ورق فلزی می چرخند.

اره میزی

به علت تنوع در تخته چوب ها اره میزی جزء پرکاربردترین اره های برقی به شمار می روند و می توان آن را بر روی دستگاه های دو کاره، سه کاره، پنچ کاره و هفت کاره نصب کرد.

ابزار های بادی نجاری

به غیر از ابزار های برقی و ابزار های دستی، می توان دسته بندی دیگری نیز برای ابزار های نجاری در نظر گرفت که به آن ابزار بادی می گویند. ابزار های بسیاری به صورت بادی وجود دارند اما از جمله ابزار آلات ضروری نجاری می توان به میخکوب بادی و منگنه کوب بادی اشاره کرد. نوع برقی این دو دستگاه نیز وجود دارد اما نوع بادی آن ها که شرکت آروا تولید می کند بسیار پر قدرت تر دارای 30 ماه گارانتی هستند.

میخکوب و منگنه کوب بادی

همان طور که از اسم این دو ابزار مشخص است میخکوب بادی وسیله است که توسط انرژی باد از تفنگ میخکوب، میخ به بیرون پرتاب می کند. سرعت، تعداد میخ و نوع میخی که یک میخ کوب می تواند پرتاب کند از نکاتی است که باید قبل از خرید، به آن ها توجه کنید و دقیقا همین نکات نیز برای خرید منگنه کوب باید رعایت شود.

کمپرسور هوا یا پمپ باد

بین کمپرسور و پمپ باد تفاوت چندانی وجود ندارد اما به طور کلی هر دو آن ها توسط انرژی الکتریکی و سایر انرژی ها طی یک مکانیزم نسبتا پیچیده، هوا را فشرده می کنند. توصیه می شود در کارگاه هایی که دستگاه های بادی وجود دارد؛ همواره یک پمپ باد یا کمپرسور هوا نیز تهیه شود تا بتوانید علاوه بر راه اندازی ابزار آلات بادی، برای تمیز کردن محیط کارگاه نیز استفاده کنید.

بهترین ابزار نجاری را از کجا بخرم

ما سعی کردیم تمام ابزار های ضروری نجاری را نام ببریم و می دانیم شما برای خرید یک ابزار نیاز دارید تا به نام آن برند اعتماد کنید. به همین منظور آروا با دارا بودن متنوع ترین ابزار آلات صنعتی و خانگی برای محصولات خود گارانتی بلند مدت در نظر گرفته تا با خیال آسوده هر ابزاری را که به آن نیاز دارید؛ تهیه کنید.

کد خبر 1653466

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استفاده می شود اره فارسی اندازه گیری اره زنجیری ابزار آلات تهیه کنید چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون
سکه یک گرمی ۷میلیون
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۵ هزار

کد خبر 848343 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است