Web Analytics Made Easy - Statcounter

توماج وحید افشار با اشاره به مقایسه کمک مالی پنج میلیارد تومانی دولت به شهرداری ارومیه با کمک چند ده میلیاردی به شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور، افزود: بخش عمده‌ای از این تفاوت پرداختی به مباحث مربوط به اختلاف آماری مربوط به جمعیت شهر ارومیه است.

او می گوید: طبق آمار استخراجی از سرانه مصرفی و تولید، جمعیت شهر ارومیه حدود ۹۳۰ هزار نفر است، اما آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ چمعیت این شهر را ۸۱۰ هزار نفر اعلام کرده همین اختلاف ۱۰۰ هزار نفری سبب شده ارومیه کلانشهر محسوب نشده و از اعتبارات کلانشهر‌ها محروم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین با انتقاد از نمایندگان مجلس در پیگیری مشکلات مدیریت شهری در این حوزه، گفت: کمک مالی ۵ میلیاردی به شهرداری ارومیه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او با اعلام اینکه این موضوع در نطق پیش از دستور اولین صحن شورا مطرح می‌شود، می گوید: کمک مالی پنج میلیاردی به شهرداری ارومیه هر دلیلی هم داشته باشد، قابل قبول نیست و بهتر است تا همین مقدار اندک نیز عودت داده شود تا تلنگری برای مسوولان ملی و منطقه باشد.

وحید افشار همچنین از اختصاص نیافتن سهم شهرداری ارومیه از جرایم رانندگی نیز انتقاد کرد و گفت: جذب اعتبار برای مدیریت شهری ارومیه نیازمند عزم همگانی مسوولان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنگوی شورای شهر کلانشهر ارومیه اعتبارات ملی جذب اعتبار جمعیت آذربایجان غربی شهرداری ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، یک منبع کارگری در شهرداری رودبار گفت: خواسته اصلی کارگران شهرداری رودبار که دو تا سه روز پیش به خاطر آن اقدام به اعتراض صنفی کردند، پرداخت ۴ ماه حقوق سال ۱۴۰۰، اضافه کاری و ارائه لباس و کفش مناسب و سایر مزایای شغلی است.

یکی از کارگران گفت: از حداقل‌های مزدی برخورداریم حال آنکه همان حداقل حقوق هم از بهمن ماه سال گذشته بدون محاسبه اضافه کاری پرداخت می‌شود.

او گفت: دلیل شکل گیری اعتراض کارگران، حضور بازرسان استانداری در محل شهرداری بود تا از این طریق مشکلاتمان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم، اما متاسفانه استمرار و طولانی شدن پیگیری‌های صنفی کارگران باعث تهدید کارگران شد در عین حال بازرسان استانداری هم به خواسته‌های کارگران اهمیت ندادند.

این کارگر با بیان اینکه از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما با تاخیر پرداخت شده است، در ارتباط با مطالبات خود و همکارانش گفت: در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم که مجموع مطالبات در این سال به حدود ۴ ماه می‌رسد. در عین حال چندین ماه حق بیمه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند، اما پیمانکار حاضر به پرداخت طلب کارگران نیست.

او از دستگاه‌های نظارتی خواست پرونده تخلفات شهرداری را بررسی کنند، تا با تمام کسانی که با از بین بردن حق کارگران در تخلفات مالی شهرداری رودبار دست داشته‌اند، برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال / چرا کسی اجازه ندارد به این طبقات برود؟
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه