Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: در تفاهم‌نامه‌‌ای که با اداره‌کل آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم، اجرای ۳۰ برنامه تربیتی را در سطح نواحی چهارده‌گانه آموزشی استان آغاز کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ پاسدار ابراهیم رسولی‌فر در نشست فرماندهان حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: در تفاهم‌نامه‌‌ای که با اداره‌کل آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم، اجرای 30 برنامه تربیتی را در سطح نواحی چهارده‌گانه آموزشی استان در فصل تابستان آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در 6 محور تنظیم شده که شامل برنامه‌های قرآنی، مذهبی، هنری، کتابخوانی، اردوهای فرهنگی و فعالیت‌های رسانه‌ای است که در آن معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش به همراه سازمان بسیج دانشجویی سپاه صاحب‌الامر(عج) برنامه‌های یاد شده را برای اجرا در فصل تابستان و ایام فراغت دانش‌آموزی سازماندهی می‌کنند.

رسولی‌فر با بیان اینکه در دهه‌های اخیر بیشتر توجه‌ها به حوزه آموزشی بوده است، گفت: بنابراین بخش تربیتی و پرورشی در نظام تعلیم و تربیت استان و کشور تا حدودی مغفول مانده و تکلیف امروز ما این است که طرح‌های تربیتی قوی، اثرگذار و ماندگار برای نوجوانان دانش‌آموز اجرا کنیم تا آنها در آینده نزدیک به جوانانی کارآمد و نخبه برای نقش‌آفرینی در مسیر پیشرفت کشور تبدیل شوند.

وی نوجوانان و جوانان را پیشران حرکت انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: به همین خاطر دشمن تلاش می‌کند تا با منحرف کردن جوانان و نوجوانان موتور محرکه انقلاب را خاموش کند و به همین خاطر از طریق فضای مجازی به دنبال آلوده کردن ذهن دانش‌آموزان ما است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) با تأکید بر لزوم جهاد تبیین برای آگاه کردن نسل جوان و نوجوان از برنامه‌های مخرب دشمنان گفت: باید با جهاد تبیین ذهن این نسل را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه کنیم و تلاش کنیم با بصیرت‌افزایی و روشنگری آنها را از دامن‌هایی که دشمن برای آنها پهن کرده دور سازیم.

1000 برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در استان بوشهر اجرا می‌شود60 عنوان برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی در اردبیل برگزار می‌شودمراسم تحلیف 1000 نفر از فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی برگزار شد

رسولی‌فر افزود: دانش‌آموزان بسیجی ما یک شبکه گسترده در سطح استان را تشکیل داده‌اند و اگر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با محوریت بسیجیان دانش‌آموز اجرا شود، فراگیر و اثرگذارتر خواهد بود. چون اثرپذیری دانش‌آموزان از هم‌سن و سالان خود بیشتر است و دانش‌آموزان بسیجی زبان کاراتر و مؤثرتری برای تربیت همکلاسی‌های خود دارند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانش آموزان بسیج دانشجویی دانش آموزان کل آموزش و پرورش بسیج دانش آموزی دانش آموزان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه‌های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان‌ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص «شب نغمه‌های اذان ایرانی» گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود ۱۱۰ سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می نموده است. همان طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد، ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی، تمام ایرانی‌ها را با حفظ و روایت اذان آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد؛ چراکه تمام جملاتش گفت و گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تاثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

در اولین اجرای «شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم