Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس طی۱۴ روز اخیر موفق به معامله۶ محموله نفتای سبک و ۳ محموله نفتای فول رنج خود جمعاً به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار در بورس انرژی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با حرکتی جهادی و پیشرو در صادرات توانست‌ طی۱۴ روز اخیر۶ محموله نفتای سبک و ۳ محموله نفتای فول رنج خود را جمعاً به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار در بورس انرژی ایران معامله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام مهم در دوره‌ای انجام شده است که بازار بین‌المللی شاهد یکی از پرتلاطم‌ترین دوران خود است و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس حتی در فروش نفتا به پتروشیمی‌های داخلی کشور موفق‌بوده و عملکرد خوبی داشته است.

این شرکت طی۱۰ روز گذشته با فروش ۴۰ هزار متریک تن نفتا به پتروشیمی در رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز نشان داده است که علاوه بر صادرات، نگاه ویژه‌ای به تأمین خوراک پتروشیمی‌ها در راستای ایجاد ارزش افزوده دارد.

این رکورد فروش نفتا در بورس انرژی ایران در مدت زمان محدود بی سابقه بوده است و طبق رصدهای انجام شده، شرکت ستاره خلیج‌فارس همچنان در قیمت فروش محصول نفتا، بالاترین رقم را در منطقه داشته است که این اقدام مهم و استمرار آن باعث حفظ سهم بازار این شرکت در منطقه و کشورهای آسیاییمی‌شود.

در این برهه که مقام معظم رهبری بارها به مسئولان تذکر داده‌اند که بدون نگاه به غرب شرایط صادرات حداکثری را فراهم کنند، می‌توان گفت‌ شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با درنظرگرفتن توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری حتی با وجود شرایط پیچیده عدم تعادل عرضه و تقاضای محصول نفتا در بازارهایبین‌المللی، توانسته با رصد دقیق و تحلیل بازارهای بین‌المللی با هدف جذب مشتریان خارجی جدیداین مهم‌ را در یک فضای رقابتی و شفاف بورس انرژی‌ ایران ایجاد کند.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرآورده محموله هرمزگان صادرات ارزآوری بورس انرژی برنا هرمزگان نفتای سبک پالایشگاه ستاره خلیج فارس 14 روز 190 میلیون دلار بورس انرژی ایران ستاره خلیج فارس محموله نفتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد