Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:26:34 GMT

مصرف برق در کردستان ۱۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۴۹۷۲

مصرف برق در کردستان ۱۳ درصد افزایش یافت

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان از افزایش ۱۳ درصدی میزان مصرف برق در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: علارغم افزایش مصرف برق در سطح استان، خوشبختانه تاکنون هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود بار و یا عدم تعادل بین تولید و میزان تقاضا برای مصرف در شبکه توزیع برق استان اعمال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لهونیان از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و افزود: افزایش دمای هوا طی چند روز اخیر منجر به افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عنوان کرد: میزان مصرف برق ساعت ۲۱:۳۵ در تاریخ ۲۹ تیرماه  به مرز ۵۳۳ مگاوات رسید که این میزان سال گذشته برابر با ۴۶۶ مگاوات بوده است.

لهونیان با تاکید بر افزایش ۶۷ مگاواتی مصرف برق در این ایام، گفت: در مجموع میزان مصرف برق در پیک مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: میانگین مصرف برق در هفته جاری ۴۸۶ مگاوات بود که این میزان هفته گذشته برابر ۴۷۶ مگاوات بوده که این افزایش ۱۰ مگاواتی تنها در نتیجه افزایش دمای هوا در سطح استان و در نتیجه استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی بوده است.

لهونیان گفت: با این وجود تاکنون هیچگونه خاموشی با برنامه ای در سطح استان اعمال نشده و تنها جهت مدیریت بار در شبکه و بر اساس ابلاغیه هیئت دولت و در قالب تفاهمنامه های منعقد شده میزان و روند مصرف مشترکان بخش های اداری، صنایع و کشاورزی مدیریت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی بیشتر مشترکان است، افزود: در راستای کاهش مصرف انرژی برق، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، پنج برابر نرخ مصرف مشمول پاداش می‌شوند.

لهونیان در پایان با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مدت زمان پیک مصرف یعنی بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ تاثیر بسزایی در مدیریت بار شبکه دارد از شهروندان خواست جهت تداوم استفاده از انرژی برق به صورت پایدار، وسایل سرمایشی خود را در حالت متوسط و درجه سرمایشی کولرهای خود را در دمای آسایش قرار دهند تا علاوه بر تامین هوای مطبوع امکان بهره‌مندی همگانی و مستمر انرژی برق برای بقیه همشهریان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشابه سال گذشته نسبت به مدت مصرف برق مدت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان