Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب از لاتیدان به روستاهای بخش مرکزی چابهار ظهر امروز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ظهر قبل در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه که دقایقی پیش باحضور نماینده مردم در مجلس و فرمانداران شهرستان چابهار و دشتیاری برگزار شد، بیان کرد: با اجرای خط انتقال لاتیدان به مجتمع کمبل سلیمان، ۵۸ روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار با ۳۵ هزار نفر جمعیت به آب پایدار انتقالی از سد زیردان متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی برآورد اولیه طرح را  ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از  این میزان ۱۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد پیمانکار مجری طرح بوده و ۳۶ میلیارد تومان نیز بابت خرید لوله‌های مورد نیاز هزینه می‌شود.

قاسمی  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح به شرکت تخصیص یافت، اظهار کرد:  طبق پیش‌بینی صورت گرفته، مدت پیمان این خط انتقال ۹ ماه از زمان تحویل زمین است و اعتبارات آن نیز از محل توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل آبفا با اشاره به حجم عملیات اجرایی این طرح گفت: در راستای اجرای این پروژه، لوله‌گذاری به طول ۲۰ کیلومتر با لوله ۳۵۰ پلی‌اتیلن، احداث یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعب بتنی، احداث ایستگاه پمپاژ و تجهیزات وابسته صورت می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب علاوه بر این پروژه، در قالب طرح جهاد آبرسانی خطوط انتقال فرعی و شبکه‌های توزیع تعدادی از روستاهای بخش مرکزی از جمله وشنام‌ها، کمبل‌سلیمان و تیس‌کوپان را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در بعضی روستاها به ویژه در حوزه تیس‌کوپان‌ها شبکه‌های توزیع تکمیل شده و در مجموع ۲۰۰ کیلومتر در قالب طرح جهاد آبرسانی در بخش مرکزی شهرستان چابهار لوله‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی و خط انتقال لاتیدان، لوله‌گذاری در روستاهای بخش مرکزی صورت می‌گیرد تا همزمان به سد زیردان متصل شوند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب که همزمان با اجرای خط انتقال، شبکه‌های پایین دست و خطوط فرعی نیز اجرا می‌شوند تا به محض اینکه خط انتقال لاتیدان تکمیل شد به شبکه‌های توزیع متصل شود.

قاسمی افزود : پیش‌بینی می‌شود با تکمیل خط لاتیدان و اجرای شبکه‌های روستاهای بخش مرکزی شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح شهرستان چابهار در بخش روستایی به بیش از ۹۸ درصد ارتقا پیدا کند و همه روستاها در این شهرستان از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح هیچ روستای فاقد شبکه آب در شهرستان چابهار نخواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد : با تخصیص به موقع اعتبارات طی دو سال آینده جشن آبرسانی به کلیه روستاهای شهرستان چابهار برگزار شود و هیچ روستایی در چابهار بی‌بهره از آب نباشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستاهای بخش مرکزی شهرستان چابهار خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان