Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:51:21 GMT

ویژه برنامه‌های هفته ملی مهارت در گلستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۵۲۰۳

ویژه برنامه‌های هفته ملی مهارت در گلستان آغاز شد

به گزارش ایرنا، در این آیین که مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان شرکت داشتند با غبار روبی و گلباران مزار شهدای گمنام در امامزاده عبدالله ( ع ) گرگان، یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در این ارتباط گفت: امسال برای گرامی داشت هفته ملی مهارت در استان ۷۲ عنوان برنامه در قالب ۳۵۰ اجرای برنامه و با هدف ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان جوانان مبتکر و خلاق استان تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمزه کرایلو به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقه عکس مهارتی مادران کارآفرین با رویکرد کارآفرینان فردا، برگزاری مسابقه مهارتی ویژه دانشجویان، برپایی جشنواره مهارت، طرح تنظیم موتور رایگان خودرو در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در گنبدکاووس، مینودشت و گرگان، افتتاح آموزشگاه های آزاد در شهرستان ها، راه اندازی مرکز مدیریت مشاوره مهارتی در دانشگاه جامع گلستان، برگزاری انتخاب شورای مربیان از جمله برنامه های شاخص گرامی داشت هفته ملی مهارت در گلستان است.

 وی گفت: در این استان شمالی ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با ۱۱۸ کارگاه و بیش از ۵۱۱ آموزشگاه فعال بخش خصوصی و زیر نظر این اداره کل در حوزه آموزش و  ایجاد فرصت های شغلی در ۱۴ شهرستان استان مشغول ارایه خدمات هستند.

به گفته وی اکنون آموزش به افراد متقاضی در گلستان در چهار حوزه خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و صنعت ارایه می شود که استقبال متقاضیان در بخش دولتی به ترتیب صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر بوده و در بخش خصوصی استقبال متقاضیان، خدمات رتبه اول و کشاورزی رتبه آخر را دارد. 

کرایلو اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال ۲ هزار و ۱۲۸ دوره با ۵۱۲ حرفه و شرکت ۱۲ هزار نفر و یک میلیون و ۶۲۲ هزار نفر ساعت آموزش در مراکز آموزشگاه های بخش خصوصی و دولتی استان برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: در ساختار جدید، آموزش‌های این اداره کل بر مبنای شعار سال جاری " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است که اجرای طرح های "کهاد" ( ویژه دانشجویان و متناسب با رشته تحصیلی و نیاز بازار ) ،" نخلستان " ( آموزش دانش آموختگان بر مبنای آی تی و ساماندهی ۵ هزار و ۳۰۰ دانش آموخته استان از سوی دانشگاه جامع گلستان) و سامانه " سام " ( حل کمبود مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای با شناسایی و جذب دانشگاهیان و خرید خدمت ) از آن جمله است.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین مهارت اموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین استان گلستان گرگان سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین مهارت اموزی آموزش فنی و حرفه ای اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی