Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@19:28:11 GMT

افزایش مبتلایان به آبله میمونی در «پرو»

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۵۲۹۳

افزایش مبتلایان به آبله میمونی در «پرو»

وزارت بهداشت پرو از شناسایی بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به آبله میمونی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، وزارت بهداشت پرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ۱۱۲ مورد ابتلا به آبله میمونی در این کشور شناسایی شده و مقامات بهداشتی این کشور در حال پیگیری وضعیت سلامت همه افراد مبتلا به این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در پرو در اواخر ماه ژوئن گزارش شد.

کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز امروز (پنجشنبه) جلسه ویژه‌ای برگزار می کند و در آن درباره وضعیت شیوع این بیماری بحث و تبادل نظر خواهد کرد. انتظار می رود این کمیته اطلاعات اخیر مربوط به شیوع آبله میمونی و همچنین اینکه آیا این شیوع یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی است یا خیر، را بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون حدود ۱۴ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در بیش از ۷۰ کشور جهان ثبت شده و این در حالیست که بیشترین تعداد موارد ابتلا به این بیماری در اروپا گزارش شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آبله میمونی ، پرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آبله میمونی پرو مورد ابتلا به آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال