Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم مشهد با بیان اینکه نیازی به واردات واکسن کرونا نیست و تولید واکسن‌های ایرانی در واحدهای نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستووک و سیناژن نیازمان را تامین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برکت به تازگی واکسن مقابله با ویروس اومیکرون را تولید کرده که در مسیر پیشگیری بسیار کارگشا بوده و نمونه آن را در کشور دیگری نداشتیم که شرکتی ویژه یک سویه خاص تولید واکسن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها توانایی تامین و تولید واکسن را در کشور داریم بلکه در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون واکسن در کشور موجود است و بخشی از آن در کشور توزیع و بخشی دیگر ذخیره شده است و نه تنها هیچ کمبودی در این خصوص نبوده، بلکه نیازی هم به واردات نیست، ضمن اینکه ۵ میلیون دوز آماده اهدا به دیگر کشورها بوده که یکی از آنها ونزوئلا با ۳۰۰ هزار دوز بوده است.

نابرای در واکسیناسیون، دلیل به پایان نرسیدن کروناست

عین‌اللهی با بیان اینکه کشورمان آمادگی اهدا واکسن به کشورهای آفریقایی را دارد، افزود: یکی از نکاتی که موجب شده است که همه‌گیری بیماری کرونا در جهان به پایان نرسد، نابرابری در واکسیناسیون است به گونه‌ای که برخی از کشورها از جمله ایران  از پوشش مناسبی در این زمینه برخوردارند اما در برخی کشورهای آفریقایی ۶ درصد جمعیتشان واکسینه شدند و این امر موجب تغییر سویه ویروس می‌شود و امیدواریم که با اهدا واکسن‌ها بتوانیم در مسیر رفع این بیماری در دنیا گام برداریم.

 وی با بیان اینکه شرکت داروسازی ثامن از شرکت‌های پیشرفته نه تنها درکشور بلکه در دنیاست و تمام سیستم‌های آن علمی و منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: تولیدات این شرکت در حوزه محلول‌های دیالیز صفاقی به طور مستقیم به دست بیماران می رسد که این امر خدمت بسیار بزرگی به بیماران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده‌اند و وظیفه خود می‌دانیم تا در مسیر خودکفایی کشور که گام‌های بلندی هم برداشته شده حمایت لازم را داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از یک دهه قبل، مطالعه بر روی تولید فاکتور هشت نوترکیب انسانی توسط گروهی از پژوهشگران برجسته دانشگاهی آغاز گردید. پس از چند سال تحقیق در آبان ماه ۱۳۸۷ شرکت سامان داروی هشتم با مأموریت تولید API تأسیس و پروژه فوق را تحت پوشش خود قرار داد و با سرمایه گذاری مناسب، ابتدا در مرکز رشد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران این طرح از مرحله آزمایشگاهی به تولید نیمه صنعتی رسید که پس از طی آزمایشات مطالعه بالینی و اخذ پروانه در پایان سال ۱۳۹۴، فاکتور هشت نو ترکیب انسانی با نام تجاری سافاکتو وارد بازار گردید و در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت. به موازات اقدامات فوق از سال ۱۳۸۹ عملیات ساخت سایت تولید صنعتی در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی در شهر مشهد آغاز شد. این مجموعه در پایان سال ۱۳۹۵ آماده بهره برداری گردیده و امکان تولید محصولات متنوع بیوتکنولوژی را داراست.

منبع: الف

کلیدواژه: تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه رانت و سفته بازی، هرگونه خرید و فروش و تنظیم وکالت نامه‌های تفویض اختیار قبل از اتمام سالن تولید و اخذ پایان کار در شهرک‌های صنعتی ممنوع و غیرقانونی است.

هاشم علایی، هشتم اردیبهشت ضمن بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحدهای تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قراردادها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان