Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی به مناسبت روز پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در تهران در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه‌های فقید و شهید سراسر کشور گفت: مواضع شفاف، پر قدرت و با عزت و در میان توده مردم بودن ۲ شاخص دولت انقلابی آقای رئیسی است.

وی با اشاره اینکه دولت انقلابی حجت الاسلام رئیسی تلاش خود را به صورت عملیاتی انجام می‌دهد افزود: رئیس جمهور در گفتار و رفتار خود مواضع شفاف، پر قدرت و با عزت ایران اسلامی را بیان می‌کند در حالیکه در گذشته حتی با شاهان ما ذلیلانه برخورد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، حمایت از محرومان و نادیده نگرفتن مسایل اقتصادی از دیگر شاخص‌های دولت انقلابی است.

امام جمعه آران و بیدگل، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز وظیفه ما جهاد تبیین در زمینه‌های مختلف از جمله تبیین کارکرد‌های نماز جمعه از سوی خبرنگاران در رسانه است گفت: وی به عنوان امام جمعه علاوه بر اینکه بیشترین رسالت خود را حمایت از محرومان قرارداده است در موارد لازم تذکر به مسئولان را نیز مد نظر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام سلیمانی، همچنین با تشریح حدود ۲۰ کارکرد نماز جمعه بر مبنای روایات اسلامی گفت: دعوت عمومی به مشارکت کمک‌های مردمی در مواقع بحران، انعکاس مشکلات مردم به مسئولان، تشویق به شرکت در برنامه‌های سیاسی به ویژه حضور در انتخابات، خنثی سازی شایعات دشمن به ویژه مطالب کذب دشمن در فضای مجازی، سنگر عبادی سیاسی برای یاس و ناامیدی دشمن، جذب کسانیکه دفع شدند و تلاش برای رفع مشکلات آنها، جریان سازی در جامعه با بیش از هزار پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور، تاثیر امام جمعه و حضورش در شورا‌های مهم شهرستان به ویژه شورای فرهنگ عمومی، آموزش و پرورش، شورای زکات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اطلاع رسانی اخبار داخلی و خارجی توسط امام جمعه به مردم تعدادی از کارکرد‌های موثر و سازنده نماز جمعه است.

وی نماز جمعه را سنگر وحدت آفرین مردم و عزت نظام دانست و گفت: نماز جمعه، مرکز دعوت به تقوا به عنوان مهمترین رکن حراست درونی است.

به گفته حجت الاسلام سلیمانی، اقامه نماز جمعه از سوی رسول الله به عنوان نخستین شخص سیاسی مذهبی جهان اسلام پس از تشکیل حکومت اسلامی ارزش و جایگاه نماز جمعه را تبیین می‌کند.

امام جمعه آران و بیدگل، در ادامه با بیان اینکه نماز جمعه تجدید عهد هفتگی مردم با امام زمان (عج) در مرحله اول و پس از آن تجدید میثاق با، ولی فقیه است گفت: نماز جمعه قیام هفتگی در دعوت به حق و حقیقت است.

حجت الاسلام سلیمانی، با تاکید بر اینکه نماز جمعه مردمی‌ترین و انقلابی‌ترین نماز با حضور تمامی اقشار جامعه از زن و مرد و مجموعه‌ای از همه افراد با سلایق مختلف است، بیان کرد: نماز جمعه حزبی و گروهی نیست و محل انتقال مهمترین پیام‌های انقلابی به جامعه و مصداق واقعی تولی و تبری است.

وی با استناد به روایات اسلامی که دعوت به شرکت در نمازجمعه از جانب خداوند است عنوان کرد: ترک معامله و ترک سفر غیر از سفر در راه خدا برای شرکت در نماز جمعه بیانگر ارزش و اهمیت حضور در این آیین عبادی سیاسی دشمن شکن و نابودکننده نفاق است.

به گفته حجت الاسلام سلیمانی، استجابت دعا پس از خطبه‌ها، آماده باش و قیام امام جمعه با داشتن سلاح در موقع ایراد خطبه‌ها، سنگر بشارت و برکت برای مومنان و توبیخ منافقان، بیمه شدن از بلا از این هفته تا هفته دیگر و بخشش گناهان صغیره به شرط ترک گناهان کبیره از دیگر محاسن و کارکرد‌های نماز جمعه است.

حجت الاسلام سلیمانی، در پایان گفت: کسیکه سه هفته پی در پی نماز جمعه را بدون عذر ترک کند منافق است و مهر بر دلش نهاده می‌شود.

تجلیل از خانواده مرحوم حجت الاسلام یوسفیان نخستین امام جمعه آران و بیدگل، برگزاری اردوی یک روزه برای کارکنان ستاد نماز جمعه، تقدیر از قاریان، موذنان، مکبران و پیشکسوتان ستاد نماز جمعه برگزاری مسابقه فرهنگی، تکریم پیشکسوتان ستاد نماز جمعه، استقرار میز خدمت در مصلای نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و ارسال پیامک روزانه یک حدیث از ۳۱ تیر تا ۵ مرداد برخی از برنامه‌های ستاد نمازجمعه شهرستان آران و بیدگل است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آران و بیدگل امام جمعه آران و بیدگل حجت الاسلام سلیمانی دولت انقلابی آران و بیدگل ستاد نماز نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابتدا دنیای امروز را عرصه نبرد طرفداران دین اسلام، قرآن و ارزش‌های انسانی با دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها دانست و سپس گفت: دشمن جنگی ترکیبی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

امام جمعه شیراز گفت: ما جنگ نظامی را هشت سال تجربه کردیم و کارآزموده هستیم اما دشمنان عرصه اقتصادی را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند که به کمک خدا و با همراهی مردم این عرصه را هم خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ فرهنگی نیز تمام تلاش خود را می‌کند که بر ما پیروز شود گفت: در این عرصه نیز پیروز واقعی ما مسلمانان خواهیم بود و این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم بیان کرد: کارگران سربازان عرصه جنگ اقتصادی و معلمان سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در برخی از جلسات می‌گوئیم این جنس را فلان شرکت شیرازی یا استان فارسی تولید کرده و از آن باید حمایت کرد اما عده‌ای می‌گویند نمونه خارجی آن بهتر است و اینگونه تولید ملی تضعیف می‌شود و به کشور آسیب می‌زنند.

امام جمعه شیراز از مردم خواست اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد دلالی کند به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی بپردازد که این نکته باید قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران نیز قرار بگیرد.

وی در ادامه به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تولید، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان دیگر مولفه‌هایی نام برد که سبب تحقق بهتر شعار سال می‌شوند.

کد خبر 6089228

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند