Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : در این برنامه «فاطمه طوسی» رئیس آموزش و پرورش، «شهربانو جمال‌آشتیانی» نماینده مجمع خیران مدرسه‌ساز، «علیزاده» مدیر مدرسه، «محمد بهادری» معاون مالی و «مهدی سلطان محمدی» مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ با حضور در مطب دندانپزشکی این خیر مدرسه‌ساز از زحمات او بابت ساخت دبیرستان دوره اول پسرانه «دکتر گل نراقی» تقدیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «رضا گل‌نراقی» دندانپزشک، استاد دانشگاه و از خیران مدرسه‌سازی است که تا کنون برای اعتلای آموزش و پرورش کشور بانی ساخت ۶ مدرسه در اطراف تهران و محله‌های محروم شده است. دبیرستان دوره اول پسرانه دکتر گل‌نراقی در خیابان آزادی نرسیده به بزرگراه نواب سهم اهالی پازل دهم پایتخت از این کار خیر خداپسندانه است.

این پزشک خیر درباره انگیزه‌اش از ساخت مدرسه و مشارکت در این کار خیر می گوید: «همیشه در ذهنم بود تا کاری ماندگار انجام دهم؛ چون معتقدم عمر جاودان نداریم، اما می‌توانیم تا زمانی که زنده‌ایم‌ کاری برای کمک به دیگران انجام دهیم و در واقع گره‌گشایی کنیم.»

او در ادامه می گوید: «در اطرافم افراد زیادی را دیده بودم که دارایی زیادی داشتند، اما نمی‌دانستند این ثروت و دارایی را در چه راهی هزینه کنند. علاقه‌مند به کار خیر به‌ویژه مدرسه‌سازی بودم. معتقدم مدرسه‌سازی از همه کارهای خیر بالاتر است؛ چون باعث بالا رفتن فرهنگ جامعه می‌شود.»

ساخت مدرسه سه‌قلو در شهر قدس نخستین گام در مسیر مدرسه‌سازی و انجام این کار خیر خداپسندانه برای دکتر گل‌نراقی بود. او معتقد است برای پرورش نسلی پویا و نخبه تا جایی که بتواند مدرسه‌سازی می‌کند و در این باره می گوید: «بعد از شهر قدس، یک مدرسه هم در خیابان آزادی ساختم. برای ساخت این مدرسه چندین خیر پیشقدم شده بودند که کار آنها به نتیجه نرسید و در نهایت پیگیر ساخت آن در محدوده فرهنگی تهران شدم. چون مقابل آن ساختمان نخبگان و کمی‌ آن طرف‌تر هم دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است، احساس کردم ساخت این مدرسه کمک زیادی به پرورش دانش‌آموزان نخبه می‌کند.»

کد خبر 691857 برچسب‌ها منطقه ۱۰ مدرسه و مدارس خیریه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱۰ مدرسه و مدارس خیریه مدرسه سازی کار خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته معلم فرصتی است برای تقدیر از همکارانی که مجاهدانه در راه علم و تربیت می‌کوشند تا نسلی پرتوان را تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه «همه مدیون توایم» شعار امسال هفته معلم است گفت: ایران قوی و مدرسه‌ای قوی از شاخصه‌های اصلی هفته معلم است.

امیریان ادامه داد: زمانی ایران قوی داریم که مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی زمانی پیش می‌آید که معلم قوی داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات مثبت در چند وقت اخیر معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» بوده است که افتخاری بالا برای این استان است.

امیریان به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.

وی یادآور شد: کمبودهای در حوزه آموزش و پرورش جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

کد خبر 6095007

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • تقدیر شهردار گناباد از مجموعه مدرسه فنی حرفه ای شهید عباسپور
  • جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری