Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:52:04 GMT

(تصاویر) افزایش موتورسیکلت‌های برقی در کوبا

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۵۹۷۷

(تصاویر) افزایش موتورسیکلت‌های برقی در کوبا

جوانان در این بزرگراه خارج از هاوانا پایتخت کوبا با موتورسیکلت‌های برقی خود می‌آیند و می‌روند، جایی که بدلکاری انجام می‌دهند و در مورد موتور‌های خود صحبت می‌کنند.

به گزارش فرارو، کوبا در سال‌های اخیر پر از موتور‌های برقی شده است که توسط دولت به عنوان جایگزین‌های کارآمد در میان کمبود شدید سوخت و به عنوان راه‌حلی برای مشکلات حمل و نقل این کشور تبلیغ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریو ریوس لابرادا، رئیس ثبت وسایل نقلیه در اداره حمل و نقل ملی کوبا گفت که مقامات اجازه واردات آن‌ها را در دهه گذشته دادند کوبایی‌ها نمی‌توانند موتورسیکلت‌هایی با موتور‌های بنزینی یا دیزلی وارد کنند.

قیمت این موتورسیکلت‌ها بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است. بسیاری از آن‌ها ساخت چین است و از طریق پاناما به کوبا وارد می‌شوند. مقامات کوبایی می‌گویند یک موتورسیکلت برقی بومی به نام مینروا نیز در یک انبار قدیمی تولید دوچرخه در کلارا تولید می‌شود.

ارنستو خوزه سالازار، ۲۰ ساله که در یک مغازه رنگ‌فروشی کار می‌کند، می‌گوید: همه موتورسیکلت‌های برقی را دوست دارند.

موتورسواران جوان از طریق شبکه‌های اجتماعی سازماندهی می‌کنند و ساعت‌ها در مورد مزایای باتری یا محل خرید لاستیک یا یافتن بهترین تعمیرگاه صحبت می‌کنند.

آلخاندرو واسالو، ۲۳ ساله، گفت: سوخت یک دلیل گمشده است، باید به دنبال آن بگردید و در صف قرار بگیرید، در حال حاضر داشتن یک موتورسیکلت برقی در اینجا خود زندگی است.

رانندگان کوبایی با کمبود سوخت، به‌ویژه گازوئیل مواجه هستند، که برای تامین برق ژنراتور‌های برقی که شبکه برق کشور را تغذیه می‌کنند، استفاده می‌شود. کمبود نفت به دلیل مشکلات در ونزوئلا و تحریم‌های ایالات متحده ایجاد شده است.

رانندگان موتور‌های برقی باتری‌ها را از طریق پریز‌های برق معمولی شارژ می‌کنند و با قطع شدن منبع، شانسی ندارند.

مقامات کوبا موتورسیکلت‌های برقی را به عنوان کارآمد در مصرف انرژی و جایگزینی برای سیستم حمل و نقل عمومی معرفی می‌کنند که با کمبود قطعات برای تعمیر اتوبوس‌های خراب و کمبود سوخت مواجه است.

رامس مونتس کالزادیلا، مدیر استراتژی وزارت نفت، گفت: برق همیشه ارزان‌تر از سوخت دیزل و بنزین خواهد بود و علاوه بر این، موتور‌های الکتریکی بسیار کارآمدتر از موتور‌های احتراقی هستند، می‌توانید تا ۷۰ درصد در هزینه سوخت صرفه‌جویی کنید.

موتورسیکلت‌های برقی در حال تغییر چشم انداز شهری در کوبا و همچنین ایجاد چالش‌هایی هستند: باتری‌ها گاهی دچار آتش سوزی می‌شوند و بی صدایی نسبی آن‌ها همراه با بی تجربگی راننده باعث بروز حوادث ترافیکی می‌شود.

آخرین آمار موجود از سازمان آتش نشانی حاکی از آن است که در نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۲۶۳ مورد آتش سوزی موتورسیکلت با باتری‌های ژله ای یا لیتیومی رخ داده است که نسبت به ۲۰۸ مورد در کل سال ۲۰۱۹ افزایش قابل توجهی داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: موتورسیکلت کوبا موتورسیکلت های برقی موتورسیکلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش سوخت و ساز بدن، روند لاغری نیز تسریع می‌شود. در سال‌های اخیر مشخص شده است که برخی از نوشیدنی‌ها تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. اگر این نوشیدنی‌ها را در زمان شب مصرف کنید، همزمان تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود خواب شما دارند. نوشیدنی‌هایی که فاقد کافئین هستند، علاوه بر کیفیت خواب، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و عضله‌سازی هم می‌شوند. در ادامه به معرفی چندین روش لاغری با نوشیدنی می‌پردازیم.

 شیر یک نوشیدنی مقوی برای قبل از خواب: این کار در روز بعد اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 کاهش وزن با نوشیدنی آب انگور: اگر قبل از خواب ۱۰۰ گرم آب انگور خالص را بنوشید، باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. 

 مصرف دمنوش بابونه در زمان شب: دمنوش بابونه چربی‌های اضافه بدن را می‌سوزاند تا گرمای بدن را تأمین کند. همچنین دمنوش بابونه باعث کاهش قند خون بدن نیز می‌شود. 

 کفیر یک نوشیدنی بی‌نظیر برای لاغری: نوشیدن یک لیوان کفیر قبل از خواب، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. از سوی دیگر به روند لاغری نیز کمک می‌کند.

 آب یک نوشیدنی سالم برای لاغری: نوشیدن ۷ لیوان آب در طی شبانه‌روز برای سلامت بدن ضرورت دارد. با نوشیدن آب، روند لاغری در شما تسریع می‌شود. زیرا آب قدرت فوق‌العاده‌ای در چربی‌سوزی دارد.

 لاغری با نوشیدنی آب کرفس: نوشیدنی آب کرفس به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در زمان خواب متابولیسم بدن افزایش می‌یابد که در روند لاغری تاثیر زیادی دارد. 

 ترکیب سرکه سیب و عسل: برای درست کردن این نوشیدنی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید. اگر این نوشیدنی را قبل از شام میل کنید، باعث سلامت روده‌ها و کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. سرکه سیب در طی شب افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوی دیگر میزان اشتهای شما را در روز بعد کاهش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی