Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:13:20 GMT

تنش در روابط مسکو و تل‌آویو بالا گرقت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۵۹۸۷

تنش در روابط مسکو و تل‌آویو بالا گرقت

خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) گزارش داد، مسکو درخواست انحلال آژانس یهود برای اسرائیل را داده است.

یک مقام صهیونیست تایید کرده که اوایل روز پنجشنبه، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو پس از اقدام وزارت دادگستری روسیه علیه آژانس یهود، از مسکو خواستار توضیح شد.

وزارت دادگستری روسیه اوایل ماه میلادی جاری نامه‌ای را به آژانس یهود ارسال کرد که روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» مدعی است تنها به دست آن رسیده و حاوی فهرستی از موارد نقض قانون و پیامدهای آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این رسانه اسرائیلی، یک منبع دیپلماتیک ارشد صهیونیست گفت که روسیه آژانس یهود را به جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات در مورد شهروندان روسیه متهم کرده است.

به نوشته جروزالم پست، علاوه بر این، در هفته‌های اخیر، روسیه تعریف خود را از عامل خارجی گسترش داد تا شامل هر کسی شود که از خارج حمایت می‌شود و دست به اقداماتی می‌زند که مقامات تشخیص می‌دهند خلاف منافع ملی روسیه است.

این طبقه بندی می‌تواند بر آژانس یهودی یا سایر سازمان‌های یهودی فعال در روسیه اعمال شود. طبق این گزارش، اقدامات مقامات روسیه می‌تواند مانع از رفتن یهودیان روسیه به فلسطین اشغالی شود.

وزارت دادگستری روسیه حدود سه هفته پیش پیامی هشدارآمیز برای آژانس یهود ارسال کرد و به این سازمان درباره نقض قوانین روسیه هشدار داد چراکه آژانس یهود پایگاه‌ داده‌ای درباره افرادی که احتمالا به اراضی اشغالی مهاجرت کنند،‌ در اختیار دارد. با این حال، آژانس یهود همچنان مدعی است که این مسئله مربوط به نظارت مسئولان روسیه است که از چند سال پیش تاکنون ادامه دارد و پس از رایزنی‌هایی تلفنی حل و فصل خواهد شد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم شب گذشته خبر داد که روسیه به مقامات تل‌آویو اطلاع داده که از نخست‌وزیر شدن «یائیر لاپید» ناراضی است و تعیین او ممکن است به روابط دوجانبه آسیب برساند. این شبکه صهیونیستی گفت که علت نارضایتی مسکو از یائیر لاپید اظهارات او درباره جنگ روسیه و اوکراین بوده و سفیر روسیه تأکید کرده که ماندن لاپید در منصب نخست‌وزیری ممکن است در روابط دو طرف دشواری‌هایی ایجاد کند.

روابط مسکو و تل‌آویو پس از جنگ اوکراین و حمایت رژیم صهیونیستی از کی‌یف تیره شده است. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی‌ که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

این اظهارات وزیر امور خارجه روسیه واکنش شدید مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. یائیر لاپید طی پستی در توئیتر اظهارات وزیر خارجه روسیه  را «شرم آور و نابخشودنی و یک خطای تاریخی وحشتناک» خواند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه تل آویو رژیم صهیونیستی آژانس یهود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: کابینه باید میان بازگشت زنده اسیران یا بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

وی افزود: کابینه باید میان روابط با آمریکاییها یا بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند. معاهده با عربستانی ها یا بن گویر و اسموتریچ، امنیت با بن گویر واسموتریچ.

این در حالی است که ساعاتی قبل،«بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز مخالفت با پیشنهاد مصر اعلام کرد: موافقت با پیشنهاد مصر به منزله تسلیم محض است و حکم مرگ اسیران را دارد.

اسموتریچ در ادامه ابراز مخالفت خود با پیشنهادهای آتش‌بس میانجیگران گفت: پیشنهادهای کنونی میانجیگران، به حماس اجازه می‌دهد که تداوم بیابد و قدرتش را دو چندان کند.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه این اظهارات بیان کرد: دستورالعمل من برای اسراییلی‌ها آن است که فورا با تمامی قوا به سمت رفح حرکت کنند.

کد خبر 6091323

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد