Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارائه گزارش کاهش محتوای کتب درسی تا ۱۰ روز آینده، تزریق واکسن شرط ثبت‌نام نیست، آخرین مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان، پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز در طرح تغذیه رایگان و هشدار نسبت به کلاهبرداری در بستر «شاد» را در بسته خبری آموزش‌وپرورش ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گزارش اولیه کاهش حجم کتاب‌های درسی تا ۱۰ روز آینده ارائه می‌شود، گفت: در کل دنیا ۵ درصد مدارس ابتدایی و در ایران ۱۳ درصد، غیردولتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی دستخط اظهار کرد: موتور جست‌وجوی ذره‌بین در شبکه شاد ویژه دانش‌آموزان قرار دارد که فضایی امن است.

وی افزود: وزارت ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه آمدند و مسائل را بررسی کردیم که مشخص شد چه اقدامات خوبی انجام داده‌اند و به‌زودی بخشی از اینترنت ویژه دانش‌آموزان رونمایی می‌شود.

نوری درباره حذف محتواهای آموزشی زائد و افق پیش رو برای تحقق آن گفت: بعد از صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار ۲۱ اردیبهشت ماه با فرهنگیان، دیداری را با مسئولان مرتبط برگزار کردم و اکنون در تلاش برای حذف متون اضافی و جایگزینی متون مناسب برای حضور در تمدن نوین اسلامی و ایرانی هستیم، افراد مرتبط در حال تلاش هستند و آقای لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حال پیگیری موضوع است؛ گزارش اولیه آن تا ۱۰ روز آینده ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد معتقدند تعدادی از کتب درسی زائد هستند مانند پژوهش، کار و فناوری و می‌گویند این مطالب در بین کتاب‌های درسی به صورت برنامه درسی تلفیقی باشد و اگر کتاب مجزایی باشد باید برای آن معلم تربیت شده داشته باشیم اما نداریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره کنکور اظهار کرد: وظیفه ما تربیت دانش‌آموز به عنوان عنصر مؤثر برای کشور است، کنکور برای جذب در دانشگاه‌ها است و هر دانشگاهی باید شرایط پذیرش را اعلام و افراد خود را عرضه کنند تا از میان آنها انتخاب کند. هم‌اکنون کشورهای معدودی کنکور دارند اما در ایران وضعیت به گونه‌ای است که دانش‌آموز از اول ابتدایی به فکر کنکور است و به دانش‌آموزان استرس وارد می‌کنیم در حالی که نظام آموزش و پذیرش جدا هستند.

وی گفت: در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تأثیر قطعی نمرات پایه‌های آخر دبیرستان در پذیرش دانشجو اشاره شده است و این امتحانات به صورت آزمون استاندارد غیرتستی و عمیق هستند بنابراین از آن استقبال کردیم.

نوری درباره مافیای کنکور تصریح کرد: هرجایی می‌رویم اثری از سودجویی مافیای کنکور دیده می‌شود و باید با آنها برخورد شود، اینکه می‌گویند بخشی از درآمد مافیای کنکور به جیب آموزش و پرورش می‌رود اگر درباره واریز درصدی از سوی آموزشگاه‌های آزاد علمی برای نظارت به حساب آموزش و پرورش باشد، صحیح است البته اگر بحث تعارض منافع وجود داشته باشد و برخی افراد از این محل سود ببرند عذر آنها را می‌خواهیم و بیش از ۳۰۰ نفر در طول ۱.۵ سال گذشته کنار گذاشته شدند.

وی درباره نظارت بر مدارس غیردولتی بیان کرد: آموزش و پرورش جز با مشارکت مرم اداره نمی‌شود اما براساس اصل ۴۴ آموزش و پرورش از خصوصی‌سازی مستثنی شده است، مطالعات نشان داده کشورهای عضو OCDE در دوره ابتدایی بیش از ۲ درصد مدارس غیردولتی ندارند و در کل دنیا ۵ درصد مدارس ابتدایی غیردولتی هستند آن هم وابسته به کلیسا و خیریه در مناطقی که دولت امکان خدمات‌دهی ندارد اما در ایران در دوره ابتدایی حدود ۱۳ درصد مدارس غیردولتی است و اینجا جای سوال دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس غیردولتی که برخی عنوان مذهبی هم دارند اما حقوق پایین به معلمان خود می‌دهند، گفت: برخی مدارس حقوق کارمندان را پایین‌تر از قانون کار می‌دهند باید حقوقی که به آموزش و پرورشی‌ها داده می‌شود به این معلمان هم پرداخت شود این موضوع در کمیسیون آموزش در حال بررسی است تا کنترلی با هدف شفاف‌سازی بر مدارس غیردولتی و حساب آنها شکل بگیرد، هم‌اکنون آموزش و پرورش به خانواده‌ها اعلام می‌کند شهریه این مدرسه ۹ میلیون تومان است اما وقتی مراجعه می‌کنند، مدرسه ۲۱ میلیون شهریه دریافت می‌کند از همان ابتدا ۲۱ میلیون اعلام شود تا خانواده اگر تمایل داشت ثبت‌نام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس غیردولتی، پول‌های دریافتی را به حساب خیریه واریز می‌کنند تا مالیات ندهند، بیان کرد: نباید این کار را انجام دهند، مالیات یکی از منابع تأمین مالی دولت است. اگر مواردی از این دست وجود داشته باشد حتماً به بازرسی و نظارت می‌گوئیم تا پیگیری کنند.

نوری در پاسخ به این پرسش که چند درصد مدارس غیردولتی دراختیار افراد ذی‌نفود است، اظهار کرد: بخشی مدارس وابسته هستند مانند دانشگاه آزاد و اشخاص ذی‌نفوذ هم هم گروه‌هایی از مدارس را دارند که تأثیرگذاری هم داشته‌اند، این درصد رشد مدارس غیردولتی در ظاهر کمک به آموزش و پرورش است چون ۱.۵ میلیون دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند اما وقتی بحث‌های عدالت مطرح می‌شود باید مزایا و معایب را بسنجیم و اینجا مهم است.

وی درباره کمبود معلم گفت: در طول ۱۰ سال گذشته آمایش نیروی انسانی نداشتیم، از سال ۱۳۹۱ جمعیت دانش‌آموزی به تدریج اضافه شد و در ابتدای سال تحصیلی آینده جمعیت دانش‌آموزان به ۱۶ میلیون نفر می‌رسد که ۴ میلیون نفر در طول یک دهه افزایش یافته است از سوی دیگر سال ۱۳۹۹، ۴۵ هزار معلم بازنشسته داشتیم، این تعداد امسال حداقل به ۸۸ هزار نفر می‌رسد، در حالی که ۲۵ هزار نفر در تربیت معلم جذب می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مهر امسال جمعیت دانش‌آموزان بدون اتباع ۵۵۰ هزار نفر اضافه می‌شود و تراکم دانش‌آموزی در کلاس درس افزایش یافته و جا نداریم، هم‌اکنون میانگین جمعیت در کلاس درس باید ۲۲ نفر باشد الان نزدیک ۲۵ نفر است.

وی اظهار کرد: برای سال آینده ۳۴۸۱۳ نفر استخدام داشتیم همچنین ۱۵ هزار نفر دانشجوی سال آخر و ۲۰ هزار نفر از میان معلمان تعیین تکلیفی به مدارس وارد می‌شوند در این شرایط میزان ورودی‌ها تازه به ۷۰ هزار نفر می‌رسد تا بتوانیم بازنشستگی‌ها را جبران کنیم.

تزریق واکسن شرط ثبت‌نام نیست / برخورد با مدارس متخلف

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجباری به انجام واکسیناسیون و کارت واکسیناسیون به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته ستاد مقابله با کرونا مبنی بر لزوم انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال اظهار کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند، البته وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هم همکاری بسیار خوبی داشتند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش ۹۲۷ مجموعه ورزشی خود را به عنوان مناطق واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار داد تا مردم به دریافت خدمات واکسیناسیون سهولت دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه فرهنگیان دز اول و ۹۰ درصد دز دوم را دریافت کردند، اظهار کرد: برای دز سوم ۵۱ درصد فرهنگیان مراجعه کردند و اخیراً با تصویب ستاد کرونا و توصیه وزارت بهداشت، دز چهارم نیز به عنوان دز یادآور به فرهنگیان توصیه شده است.

ستاری فرد یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مصوب شده بود که صرفاً دو دز واکسن تزریق شود که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت؛ ۹۲ درصد دانش‌آموزان در رده سنی مذکور دز اول و ۸۰ درصد هم دز دوم را دریافت کردند و درصد بالایی از افراد جامعه هم واکسینه شدند، لذا به دلیل درصد بالای واکسیناسیون در جامعه و دانش‌آموزان، مدارس بازگشایی شدند.

وی افزود: کشور ایران، جزو آخرین کشورهایی بود که آموزش‌های حضوری را از سر گرفت و برای مهرماه امسال هم در تلاشیم که اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس و به‌ویژه تهویه کلاس‌ها را فراهم کنیم تا اگر با موج جدیدی همراه شدیم موضوع را مدیریت کرده و مجدداً به آموزش‌های مجازی برنگردیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مدارس ابتدایی تا متوسطه از ۱۴ فروردین ماه امسال بازگشایی شدند، گفت: با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های خدمات‌رسان امیدواریم تا مهرماه از این پیک هم عبور کنیم و با چالشی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه اجباری به انجام واکسیناسیون و کارت واکسیناسیون به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد، اظهار کرد: آموزش و تضمین سلامت حق دانش‌آموزان است، لذا توصیه ما این است که واکسیناسیون دانش‌آموزان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شود، اما الزامی برای این کار وجود ندارد و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکردیم.

آخرین مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان تا ۳۱ تیر

سیدسعید مقدم‌زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از اول تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۲۴ هزار فرهنگی به مراکز درمانی معرفی شده‌اند، گفت: آخرین مهلت بیمه تکمیلی فرهنگیان تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ است.

وی درباره مهلت بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: بیمه جدید تکمیلی فرهنگیان از اول تیر ۱۴۰۱ اجرایی شد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به استقبال فرهنگیان، مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی، سه بار تمدید شد که آخرین مهلت تا جمعه ۳۱ تیرماه است و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود.

وی افزود: به رغم اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان در جریان است، از اول تیرماه تاکنون بیش از ۲۴ هزار معرفی‌نامه برای فرهنگیان به مراکز درمانی جهت بستری و سایر موضوعات، صادر شده است.

مقدم‌زاده در خصوص میزان استقبال از بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان اظهار کرد: تا کنون تعداد ثبت نام متقاضیان استفاده از بیمه تکمیلی از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گذشت.

پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز در طرح تغذیه رایگان

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سه تا پنج میلیون دانش‌آموز از سال آینده تحت پوشش تغذیه رایگان دانش آموزی قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاح اردوی عشایر دانش آموزان دختر سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد از پوشش سه تا پنج میلیون دانش‌آموز در طرح تغذیه رایگان در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد دانش آموزان عشایر شامل این طرح شوند.

وی با بیان اینکه عشایر در همراهی با نظام و انقلاب همیشه خوش درخشیده‌اند، افزود: عشایر غیور با امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب همراه بوده‌اند و همراهی آن‌ها در دوران دفاع مقدس و فتنه‌های بعد از انقلاب مثال زدنی بوده به طوری که عشایر بیش از یازده هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: عشایر از نفوذ فرهنگی دشمن مصون مانده است و این مصونیت آن‌ها برگرفته از ویژگی‌های خاص آن‌ها از جمله صداقت، ایمان، توکل، محبت اهل بیت و ولایت‌مداری آن‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین اردوهایی برای دانش آموزان دختر عشایر، اظهار کرد: نقش نظام تعلیم و تربیت در نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و ایرانی پُر رنگ بوده است و زنان در توجه به معارف دینی و زنده نگه داشتن ارزش‌ها در جامعه عشایر نقش مهمی داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ مدرسه شبانه روزی ویژه عشایر در کشور وجود دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه و نگاه مثبتی به عشایر، مناطق محروم و مرزی و بسط عدالت آموزشی در این مناطق دارد و این توجه در این دوره و بر اساس برنامه عدالت محوری دولت سیزدهم، با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در حوزه سلامت و تربیت بدنی، تغذیه رایگان دانش آموزی احیا خواهد شد و سه تا پنج میلیون دانش آموز تحت پوشش تغذیه رایگان دانش آموزی قرار خواهند گرفت، لذا تلاش می‌کنیم تمامی دانش آموزان عشایر کشور تحت پوشش تغذیه دانش آموزی قرار گیرند.

ستاری‌فرد افزود: مدارس شبانه روزی دارای امکانات حداقلی هستند و در تلاش هستیم تا پایان سال تحصیلی آینده برای هر مدرسه شبانه روزی حداقل یک فضای ورزشی ایجاد کنیم.

هشدار نسبت به کلاهبرداری در بستر «شاد» / توصیه‌هایی برای حفظ امنیت کاربران

علی کاظم‌زاده مدیر فنی شبکه شاد با اشاره به کلاهبرداری هکرها از طریق اپلیکیشن شاد، از کاربران این پیام‌رسان خواست تنها به کاربری‌هایی که "تیک آبی" دارند توجه کنند و سایرین را به عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه شناسایی و مقابله با هکرها و کلاهبرداری در پوشش پشتیبان «شاد» اظهار کرد: تیم فنی و پشتیبانی شاد در هماهنگی کامل با پلیس فتا و نهادهای نظارتی به صورت روزانه استعلام‌ها و گزارش‌هایی را ردوبدل می‌کنند.

مدیر فنی شبکه شاد افزود: تمام موارد تخلف که در این اپلیکیشن رخ می‌دهد و احیاناً کلاهبرداری‌هایی که به اسم پشتیبان یا ادمین شاد و حتی دیده شده به اسم وزیر آموزش و پرورش و مواردی از این دست رخ می‌دهد را به پلیس فتا اعلام می‌کنیم و آنها پیگیری‌های لازم و اقدامات قضائی مربوط را انجام می‌دهند و به نتیجه می‌رسانند.

وی با بیان اینکه روال شناسایی این افراد به این صورت است که یا کاربرها گزارش می‌دهند و یا در سرچ ماشینی توسط گروه شاد مشخص می‌شوند گفت: در اولین اقدام، کاربری افراد مسدود می‌شود و اطلاعات لازم در اختیار پلیس فتا قرار می‌گیرد.

کاظم‌زاده درباره اقدامات انجام شده پیرامون ارتقای امنیت شبکه شاد نیز تاکید کرد: گزینه ورود دو مرحله‌ای به شاد را فعال کرده‌ایم و تمام کاربرها می‌توانند رمز مجددی را علاوه بر رمز ورود اصلی خودشان دریافت و استفاده کنند که همانند تاییدهای دومرحله‌ای اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم از کاربران درخواست می‌کنیم که تنها به کاربری‌هایی که تیک آبی دارند توجه کنند و سایرین را به عنوان پشتیبان شاد قبول نکنند و هیچ گونه اطلاعاتی در اختیارشان نگذارند.

مدیر فنی شبکه شاد افزود: همکاران ما در صورت نیاز با حساب‌های کاربری که تیک آبی دارند به کاربرها پیام می‌دهند و گرنه در شرایط عادی هیچ نیازی به پیام دادن به کاربرها نیست و معمولاً هم این اتفاق بعد از تماس تلفنی می‌افتد؛ به این معنا که همکاران ما با کاربر به علت مشکلی که دارد تماس تلفنی می‌گیرند و اگر نیاز بود برای راهنمایی ممکن است در شاد با اکانت پشتیبان دارای تیک آبی به او پیام دهند.

کد خبر 589869

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاهش محتوای کتاب های درسی آخرین مهلت ثبت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان بسته خبری آموزش و پرورش طرح تغذیه رایگان در مدارس طرح تغذیه رایگان طرح تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم وزیر آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمه تکمیلی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش ثبت نام بیمه تکمیلی میلیون دانش آموز وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدارس غیردولتی تغذیه رایگان وزارت بهداشت دانش آموزان شرط ثبت نام دانش آموزی سال تحصیلی تربیت بدنی درصد مدارس آخرین مهلت ستاری فرد شبکه شاد هزار نفر تیک آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش