Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:20:57 GMT

واکنش کویت به حمله ترکیه به خاک عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۲۶۶

واکنش کویت به حمله ترکیه به خاک عراق

وزارت خارجه کویت ضمن محکومیت حمله روز گذشته به استان دهوک عراق تأکید کرد که از هر اقدام دولت عراق در واکنش به این حمله حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت خارجه کویت ضمن محکومیت حمله روز گذشته به استان دهوک عراق تأکید کرد که از هر اقدام دولت عراق در واکنش به این حمله حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه کویت در بیانیه خود این حمله را محکوم کرده و آن را نقض صریح حاکمیت ارضی عراق و قوانین بین‌المللی و معاهده سازمان ملل دانسته است.

کویت ضمن ابراز همبستگی با عراق تأکید کرده که از هر اقدامی که برای حفاظت از امنیت و ثبات و حاکمیت خود اتخاذ کند حمایت می‌کند.

نیروهای ترکیه به فرماندهی  رجب اردوغان روز گذشته اقدام به کشتار غیر نظامیان عراقی کردند و در برابر دیده تمام جهانیان،این حمله موشکی منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد».

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و 23 تن دیگر مجروح شده‌اند.

گروهها، شخصیت ها و مقامات سابق و فعلی عراق حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار کویت اخبار عراق اخبار کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

رسانه‌ها از حمله موشکی به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه عراق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گزارش داد میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین هم گزارش کرد انفجاری که علت آن مشخص نیست میدان کورمور در چمچمال در سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را لرزاند.

وزارت نیروی عراق هم اعلام کرد در پی حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، گازرسانی به پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد مین‌گذاری شده هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است که بر اثر آن ۴ تن زخمی شدند.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است. با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی