Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@16:12:13 GMT

آخرین وضعیت پرونده تاریخی ویلموتس/ رای صادره شکست؟!

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۵۱۲

آخرین وضعیت پرونده تاریخی ویلموتس/ رای صادره شکست؟!

رای اولیه فیفا در دادگاه عالی ورزش پیرامون سرمربی تیم ملی شکست. گفته می شود رای صادره به نصف کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، اصلی ترین دلیل شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال عدم دریافت حقوق مالی اش بود که در پرونده های مشابه نظیراستراماچونی،کالدرون و برانکو هم تکرار شده بود.

بدین ترتیب،با توجه به انتقاداتی که به نوع قرارداد ویلموتس مطرح شده بود،با شکسته شدن این رای مشخص می شود که دلیل اصلی محکومیت فدراسیون فوتبال در این پرونده عدم پرداخت به سرمربی سابق تیم ملی در یک بازه زمانی ۸ ماهه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: روزنامه ایران ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مارک ویلموتس فیفا فدراسیون فوتبال خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حقیقت؛ منچستریونایتد سرمربی مناسبی ندارد

تفاضل گل منفی، رکورد گل دریافتی و قرار گرفتن در بدترین رتبه تاریخ منچستریونایتد در لیگ برتر؛ اریک تن هاخ در یک تکرار کابوس‌وار گرفتار شده است. 

طرفداری | شکست 4-0 منچستریونایتد در سلهرست پارک نتیجه‌ای دردناک اما قابل انتظار بود. تیمی که در هفت بازی اخیر تنها مقابل شفیلدیونایتد قعرنشین به پیروزی دست یافته است، در برابر یک «تیم خوب» با چهره واقعی فوتبال مواجه می‌شود. 

پیش از آغاز دیدار شب گذشته منچستریونایتد و کریستال پالاس، جیمی جکسون، خبرنگار نزدیک به شیاطین سرخ در واکنش به ترکیب اولیه این تیم نوشت: «هنوز هم انتظار دارم یونایتد پیروز شود. این ترکیب آن‌چنان هم بد نیست». جکسون خبرنگاریست که همیشه سعی می‌کند نقد «مهربانانه‌تری» نسبت به اریک تن هاخ داشته باشد. او روز جمعه تحت تاثیر مصاحبه سرمربی هلندی با گری نویل گرفته بود و شخصیت آرام او را ستایش می‌کرد. با این حال، تن هاخ شب گذشته جکسون را نیز ناامید کرد تا او از تفکرات تاکتیکی سرمربی منچستریونایتد متعجب شود. یونایتد در سی و ششمین هفته لیگ برتر انگلیس مانند اکثر بازی‌های فصل در بحث دفاعی شکننده و در فاز تهاجمی ناامیدکننده ظاهر می‌شود. آن‌ها با مالکیت توپ قابل پیش‌بینی هستند و وقتی هم توپ را در اختیار ندارند، هر لحظه ممکن است توسط تیم مقابل تنبیه شوند.

اریک تن هاخ در مصاحبه با گری نویل، مصدومیت را عامل ناکامی تیمش در ارائه «سبک فوتبال مناسب» معرفی کرد. در کنار این که بحران مصدومیت به پیش‌فصل و آماده‌سازی تیم‌ها ارتباط دارد، موضوعی که بازیکنان یونایتد در مورد آن ناراضی هستند، در برآیند کلی حق با اوست، منچستریونایتد در کنار چلسی و نیوکاسل بیشترین آسیب‌دیدگی را دارد اما خلاف سرمربی هلندی، در سنت جیمز پارک و استمفوردبریج، کسی به دنبال «بهانه‌تراشی» نیست. مائوریسیو پوچتینو که فشار اخراج را همچنان احساس می‌کند، در واپسین هفته‌ها با تغییرات تاکتیکی در حال نجات تیم و احتمالا شغلش است. چلسی او با وجود غیبت بازیکنان کلیدی، فوتبال بسیار خوبی به نمایش می‌گذارد و در شاخص‌های تهاجمی یکی از بهترین‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. اگر جدول لیگ برتر بر اساس xG در نظر گرفته شود، آبی‌ها در رتبه چهارم قرار دارند. از کاری که ادی هاو در نیوکاسل انجام داده است، به عنوان یک «معجزه» یاد می‌شود. نیوکاسل که برای مقطعی بازیکنی برای تعویض در اختیار نداشت، اکنون بار دیگر ثبات در عملکرد فنی و ساختار تاکتیکی را بازیابی کرده است. 

پیشرفت منچستریونایتد در سال 2024؛ توهم یا واقعیت؟

اریک تن هاخ در واکنش به شکست مقابل کریستال پالاس گفته است: در تقویم میلادی جدید تنها 4 بار شکست خورده‌ایم، پس اوضاع آنچنان هم بد نیست. سرمربی منچستریونایتد زمانی که نتایج او نقد می‌شوند به آمار و ارقام پناه می‌برد و زمانی که عملکرد فنی تیم او زیر سوال برود، از پیشرفت در نتایج صحبت می‌کند. او واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرد و گاهی نیز آن‌ها را به نفع خودش مصادره می‌کند. شیاطین سرخ طی هفت بازی اخیر که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان حیاتی محسوب می‌شد، تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند، مقابل شفیلدیونایتد در اولدترافورد. دو پیروزی دیگر آن‌ها در سال 2024 مقابل اورتون و لوتون تاون رقم خورده است، دیگر تیم‌هایی که در منطقه سقوط فاصله داشتند. با عبور از نتایج، کاوش عمیق‌تری در مورد عملکرد منچستریونایتد باید داشته باشیم. مطابق آمارهای شب گذشته برنامه MNF، تیم اریک تن هاخ در سال 2024 در فاکتورهای مهمی پسرفت داشته است. 

وضعیت منچستریونایتد در سال 2023 و 2024

جیمی کرگر می‌گوید در سال 2024 منچستریونایتد از لحاظ گلزنی به تیمی که باید باشد، نزدیک شده است اما باز هم با وضعیت ایده‌‌آل فاصله بزرگی وجود دارد. او به سراغ آمار xG می‌رود و می‌گوید متحمل شدن امید گل 2.1 در هر بازی، سقوط فنی تیم اریک تن هاخ را نشان می‌دهد. رقبای منچستریونایتد در تمامی بازی‌های فصل «جرات» لازم برای صدمه به این تیم را داشته‌اند.  

مشکلات خط دفاعی؛ آمارهایی که اریک تن هاخ آن را مسخره می‌داند 

منچستریونایتد پس از 47 سال رکورد گل خورده را در یک فصل جابه‌جا کرد. آن‌ها در مجموع تمامی رقابت‌های فصل جاری 81 گل دریافت کرده‌اند. سرچشمه چنین عملکردی از هفته‌های آغازین فصل مشخص بود: فضای خالی بین مدافعان و هافبک‌های منچستریونایتد. جیمی کرگر چند ماه پیش از رویکرد تاکتیکی اریک تن هاخ به عنوان «تصمیم باورنکردنی» یاد کرده بود. شیاطین سرخ به صورت همزمان پرس و دفاع فشرده را به کار می‌گیرند و به همین علت، فضای خالی بزرگی در میانه زمین ایجاد می‌شود که به حریفان این تیم فرصت مانور فراهم می‌کند. یکی از آنالیزورهای تیم‌های لیگ برتری در مورد رویکرد فنی اریک تن هاخ به اتلتیک گفته است:

وقتی منچستریونایتد در بازپس‌گیری توپ با پرس ناکام می‌ماند، در فاز دفاعی کاملا منفعل می‌شود. وقتی دو هافبک شماره 6 در زمین دارید، شماره 6 و 10 منچستریونایتد روی آن‌ها متمرکز می‌شوند. در این صورت شکاف بزرگی در میانه زمین ایجاد می‌شود و تیم حریف تنها یک هافبک اریک تن هاخ را مقابل خود می‌بیند. با کسب مالکیت، خط دفاع یونایتد آشفته می‌شود و فولبک‌های آن‌ها قادر به بازگشت نیستند. 

با یک پرس ناموفق، منچستریونایتد با فروپاشی بزرگی مواجه می‌شود

شکاف موجود در میانه زمین منچستریونایتد منجر به دریافت شوت‌های متعددی از سوی حریفان شده است. در سال 2024، منچستریونایتد با 317 شوت، بیش از هر تیمی متحمل ضربات حریف شده است. چند هفته پیش، اریک تن هاخ با استناد به این که تیمش چهارمین خط دفاع لیگ را دارد، این آمار را مسخره دانست. اما فاکتور گل خورده، ایده درستی برای دفاع از عملکرد تدافعی یک تیم خواهد بود؟ اورتون در رتبه پانزدهم جدول 49 گل دریافت کرده است اما شان دایچ برای هفته‌ها از این که مدافعانش آسیب‌پذیر ظاهر می‌شوند، شکایت می‌کند. او به خوبی می‌داند ممکن است در یک بازی حساس، یک رویکرد اشتباه منجر به دریافت گلی دردسرساز شود، مشابه گل‌هایی که منچستریونایتد دریافت می‌کند.

وضعیت ترسناک منچستریونایتد در فاز دفاعی 

شفیلدیونایتد، تیمی که با دریافت 100 گل، با تحقیر تاریخی راهی چمپیونشیپ شد، وضعیت بهتری نسبت به منچستریونایتد دارد. شیاطین سرخ در هر بازی متوسط 20 تا 24 شوت دریافت می‌کنند. ضربات حریفان نیز از لحاظ «خطرساز» بودن رتبه قابل توجهی برای اریک تن هاخ رقم می‌زند. در آمار بالا صرف‌نظر از آرسنالِ باورنکردنی، کافیست به تیم‌هایی مثل برایتون، بورنموث، کریستال پالاس، تاتنهام و حتی ناتینگهام فارست توجه کنید. آن‌ها مانند منچستریونایتد مشکل مصدومیت، به ویژه در خط دفاع را دارند. در تاتنهام، آنژ پوستکوعلو مانند اریک تن هاخ خط دفاع چهاره نفری متفاوتی را در هر بازی به زمین می‌فرستد، اما او اجازه نمی‌دهد حریفانش بیش از اندازه تیمش را آزار بدهند. اگر شکست‌های سنگین مقابل نیوکاسل، آرسنال و لیورپول نبود، او می‌توانست رتبه بهتری هم داشته باشد. روبرتو دزربی، سرمربی تهاجمی برایتون که مانند پوستکوعلو با کلین‌شیت بیگانه است، با انبوهی از بازیکنان مصدوم، رویکرد قابل قبولی در دفاع دارد. 

مردود تاکتیکی؛ جنبه احساسی چه می‌شود؟

سرمربی‌ای که قرار بود منچستریونایتد را از آشفتگی‌های 10 سال اخیر نجات دهد، بخشی از کابوس آن شده است. منچستریونایتد در کنار شکست‌های دردسرساز که به قیمت سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تمام می‌شود، باخت‌های تحقیرآمیز زیادی را نیز تجربه می‌کند. میگل دلینی از ایندپندنت در این مورد نوشته است:

در کنار عملکرد منچستریونایتد، اریک تن هاخ طی 9 بازی نتایجی را رقم زده که می‌تواند از آن به عنوان تحقیر یاد کرد. شکست 7-0 مقابل لیورپول، 6-3 مقابل منچسترسیتی، 4-0 مقابل برنتفورد، 3-0 مقابل سویا، 3-0 مقابل بورنموث، 4-3 مقابل کپنهاگن، 4-3 مقابل چلسی، 4-0 مقابل پالاس در کنار پیروزی 4-3 مقابل کاونتری. 

اریک تن هاخ طی 2 سال، حداقل 50 رکورد منفی در منچستریونایتد به ثبت رسانده است. عملکردها و نتایج ناامیدکننده منجر به تزریق روحیه بازنده بودن به اولدترافورد می‌شود. پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلیس نمی‌تواند به دلیل «تیم‌سازی» و «دوران گذار» در داخل و خارج از زمین به تمسخر گرفته شود. منچستریونایتد با ارزش‌ترین برند ورزشی محسوب می‌شود، باشگاهی غول‌پیکر از لحاظ مالی که تاریخ بسیار بزرگ‌تری را نیز به یدک می‌کشد. کاوه صلح کل در زمان علاقه شیخ جاسم به خرید یونایتد گفته بود:

منچستریونایتد همین الان هم پولدار است. آن‌ها یک مرد دلسوز می‌خواهند نه پدری صرفا پولدار. 

منچستریونایتد با تمامی قدرت مالی و پیشینه بزرگ خود، طی هدایت با اوله گونار سولسشر و اریک تن هاخ نتایج ناامیدکننده‌ای را شاهد بوده است. اگر شکست 800 میلیون پوندی این دو سرمربی را نادیده بگیرید، نتایج و رکوردهایی که آن‌ها به ثبت می‌رسانند، در تاریخ این باشگاه یک اتفاق دور از انتظار محسوب می‌شود. شیاطین سرخ در دوران مدیریت گلیزرها با مفهومی به اسم ساختار فوتبال بیگانه بودند، اتفاقی که منجر به استخدام مربیان و مدیران نامناسب شد، با این حال، نحوه شکست سرمربیان پسافرگوسن همچنان غافلگیرکننده است. 

سنگ تمام رسانه‌ای منچستریونایتد شکست خورد

منچستریونایتد نشست خبری اریک تن هاخ پیش از بازی با کریستال پالاس را در روز پنج‌شنبه برگزار کرد. باشگاه به دلیل انتشار مصاحبه سرمربی هلندی با اسکای (گری نویل) و تلویزیون هلند، تصمیم گرفت روز جمعه فضای بهتری برای او رقم بزند. مصاحبه طولانی تن هاخ با نویل توجه هواداران شیاطین سرخ و تعداد از خبرنگاران فوتبال را به خود جلب کرد. گری نویل در جمعه شب و هنگام کارشناسی دیدار اورتون - لوتون تاون، به جیمی کرگر گفت:

طی صحبت با اریک تن هاخ، او آرام بود. به نظرم هیچ بهانه‌ای در دفاع از عملکردش مطرح نکرد. 

انتشار مصاحبه اریک تن هاخ با گزارش‌هایی مبنی بر علاقه بایرن مونیخ برای همکاری با او همراه شد. در روزهایی که باواریایی‌ها تمامی مربیان دنیا را مدنظر قرار می‌دهند، ملیسا ردی از اسکای نوشت که از دید مدیران بایرن، تن هاخ به دلیل دوران آژاکس و فصل اول منچستریونایتد، می‌تواند شایسته یک فرصت مجدد باشد. با این حال، چیزی که در سلهرست پارک دیده شد، این دیدگاه را حداقل برای اولدترافورد مردود می‌کند. تیم تحت هدایت تن هاخ مقابل اولیور گلاسنر، سرمربی‌ای که کمتر از 3 ماه پیش هدایت کریستال پالاس را برعهده گرفته است، از لحاظ تاکتیکی حرفی برای گفتن نداشت. 9 روز استراحت در کنار جو رسانه‌ای مثبت کافی بود تا آن‌ها حداقل در بحث دوندگی، پویا‌تر باشند. یونایتد با زوج دفاعی کاسمیرو و اوانز وارد زمین شد اما تکرار رویکرد ماه‌های گذشته با شکاف‌های متعدد تاکتیکی، بار دیگر سوال‌ها را در مورد تطابق دانش فنی تن هاخ با فوتبال انگلیس را بالا برد. جیمی گرگر در برنامه MNF گفت:

اریک تن هاخ می‌تواند با من مخالف باشد اما می‌توانم ساعت‌ها در مورد رویکرد تاکتیکی با او صحبت کنم. من سرمربی نیستم اما بازیکن بوده‌ام. در این لحظه، منچستریونایتد ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر از لحاظ هدایت فنی است. این یک دیدگاه نیست، بلکه حقیقت است.  بحران مصدومیت؛ مقصر کیست؟

مصدومیت بازیکنان، متداول‌ترین دلیل سرمربیان فوتبال برای توجیه ناکامی‌های خود محسوب می‌شود. مطابق آمارهای گردآوری شده اتلتیک در فصل گذشته، پس از شکست‌ها، سرمربیان لیگ برتر بیش از 40% مواقع به سراغ غیبت بازیکنان کلیدی رفته‌اند. اهمیت حضور بازیکنان کلیدی، موضوعی بدیهی و اثبات شده است. منچستریونایتد بیش از 60 مصدومیت مختلف را در فصل جاری تجربه کرده و بازیکنانی مثل لوک شاو، تایرل مالاسیا، میسون مانت و لیساندرو مارتینز، به نوعی فصل را به صورت کامل از دست داده‌اند. با این حال، در این مواقع سوال مهمی بی‌جواب باقی می‌ماند: مقصر کیست؟

منچستریونایتد بدنساز ندارد. این موضوع برای جامعه فوتبال خنده‌دار خواهد بود اما حقیقت دارد. در بین باشگاه‌های بزرگ اروپا، شیاطین سرخ تنها تیمی هستند که طی این سال‌ها بدنساز اختصاصی نداشته‌اند. در کنار این موضوع، بازیکنان منچستریونایتد بحران مصدومیت را پیش‌فصل «بیش از اندازه» و تمرینات اریک تن هاخ معرفی می‌کنند. مطابق گزارش گاردین و تلگراف، رختکن اولدترافورد احساس می‌کند سرمربی هلندی با اعتقاد به این که در تمرینات باید دوندگی زیادی داشت، سلامت فیزیکی بازیکنان را در خطر قرار می‌دهد. آن‌ها که با تصمیم باشگاه برای برگزاری تور پیش‌فصل در کشورهای مختلف قانع نشده بودند، از این که تن هاخ به سخت‌گیری خود ادامه می‌دهد، متعجب شده‌اند. شب گذشته، برونو فرناندز برای اولین بار در دوران ورزشی خود یک بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد. تنها الخاندرو گارناچو و دیوگو دالو در تیم فعلی یونایتد دچار آسیب‌دیدگی نشده‌اند. 

فصل سوم یا اخراج؟

مارک اوگدن از ای‌اس‌پی‌ان فقدان جایگزین مناسب در کنار مشکلات هزینه اخراج اریک تن هاخ را عاملی برای ماندگاری او معرفی می‌کند. گروه اینئوس قرار است به محض پایان فصل با برگزاری فینال اف‌ای کاپ، در مورد وضعیت نیمکت تیم شفاف‌سازی کند. تیم مدیریتی جدید منچستریونایتد نسبت به سرمربی هلندی تردیدهای بزرگی دارند اما با توجه به مسابقات یورو 2024، انتصاب یک سرمربی جدید در کنار برنامه برای یک تحول بزرگی در ترکیب تیم، چالش بزرگی محسوب می‌شود. سر جیم رتکلیف به توماس توخل علاقه‌مند است و او را از لحاظ تاکتیکی ستایش می‌کند. بازگشت اریک تن هاخ به آژاکس یا انتقال به بایرن مونیخ، در کنار تصاحب نیمکت اولدترافورد توسط توماس توخل، ایده‌ای قابل انجام اما در همان حال، بسیار سخت خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • یک حقیقت؛ منچستریونایتد سرمربی مناسبی ندارد
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!