Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@20:45:23 GMT

ایلان ماسک بیت‌کوین را غافلگیر کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۷۶۹

ایلان ماسک بیت‌کوین را غافلگیر کرد

گزارش درآمد شرکت تسلا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از سهام بیت‌کوین این شرکت به ارزش تقریبا ۹۳۶ میلیون دلار فروخته شده است.

بنابر اعلام تسلا، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی که ایلان ماسک موسس آن است، اختلال در بازار بیت‌کوین «تاثیر منفی» بر سودآوری این شرکت در سه ماهه دوم امسال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودآوری تسلا در سه‌ماهه نخست سال حدود ۳.۳ میلیارد دلار برآورد شده، در حالی‌که این رقم در سه‌ماهه بعدی به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

بازار رمزارزها بلافاصله به انتشار این خبر واکنش نشان داد و تحولات تازه‌ای را ثبت کرد.

بهای هر واحد بیت‌کوین که روز چهارشنبه (۲۹ تیر) به بیش از ۲۴ هزار دلار رسیده بود، فورا در پی تعطیلی بازارها روندی نزولی را در پیش گرفت و در روز پنج‌شنبه قیمت هر بیت‌کوین به کمتر از ۲۳ هزار دلار رسید.

گزارش‌ها حاکی است اتریوم، دومین ارز دیجیتال ارزشمند در بازارهای جهانی نیز در ساعات گذشته پس از انتشار خبرهای مربوط به گزارش درآمد تسلا، «سه درصد» افت قیمت داشته است.

از ابتدای اردیبهشت تاکنون ارزش بیت‌کوین به نصف رسیده است. اواخر سال گذشته میلادی هر بیت‌کوین بالای ۵۰ هزار دلار ارزش داشت و حتی در روزهایی از سال ۲۰۲۱ به بالای ۶۸ هزار دلار نیز رسیده بود.

تورم بالای جهانی، سقوط ارزش سهام، افزایش نرخ بهره بانکی در بسیاری از کشورها و خصوصا اعمال محدودیت برخی کشورها مانند چین بر رمزارزها، باعث سقوط ارزش آنها شده است.

ارزش بازار رمزارزها از سه تریلیون دلار در نوامبر سال گذشته به زیر یک تریلیون دلار در حال حاضر رسیده است.

درپی این رویدادها، شماری از شرکت‌های فعال در بازار رمز ارز اعلام کرده‌اند که بخشی از کارمندان خود را اخراج می‌کنند و تعدادی از شرکت‌ها هم خرید و فروش رمز ارز را متوقف کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بیت کوین ایلان ماسک تسلا سه ماهه هزار دلار بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)

گردشگر روس به انبوه اسکناس های ایرانی که در برابر 3 اسکناس دلار تعویض کرده می خندد.   به گزارش عصر ایران؛ تصویری از یک توریست روس در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که گویای وضعیت غم انگیز سقوط ارزش پول ملی است.   کاربری در توییتر با انتشار این تصویر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراه او است را چنین شرح داد: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا