Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت تسلا اعلام کرده است که حاشیه سود ناخالص خودرو به ۲۷.۹ درصد رسیده که در مقایسه با ۳۲.۹ درصد در سه ماهه گذشته و ۲۸.۴ درصد در سال گذشته، تحت تأثیر تورم و رقابت بیشتر در زمینه سلول‌های باتری و سایر قطعاتی که در خودرو‌های الکتریکی استفاده می‌شوند، کاهش یافته است. درآمد‌های خودرو ۱۴.۶ میلیارد دلار از کل شرکت را تشکیل می‌دهد که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۷ میلیارد دلار از خدمات و سایر درآمد‌ها و ۸۶۶ میلیون دلار از بخش انرژی شرکت است.

این شرکت در گزارش سهامداران خود گفت که اعتبارات نظارتی خودرو در سه ماهه دوم سال ۳۴۴ میلیون دلار بوده که یک کاهش ۱۰ میلیون دلاری یا نزدیک به ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، روز چهارشنبه در تماسی با بخش درآمد شرکت خود گفت: تولید کارخانه جدید تسلا در خارج از برلین در ماه ژوئن از ۱۰۰۰ خودرو در هفته فراتر رفت و او انتظار دارد که تولید کارخانه جدید این شرکت در آستین تگزاس نیز در چند ماه آینده از مرز ۱۰۰۰ خودرو در هفته فراتر برود.

تسلا زیرساخت ارائه شارژ خود را بیش از فروشگاه و مراکز خدمات خود گسترش داده و ۷۰۹ فروشگاه و محل ارائه خدمات را برای سه ماهه و ۳۹۷۱ مکان سوپرشارژر در سه ماهه دوم گزارش کرده است. این اعداد نشان دهنده رشد ۱۹ درصدی در فروشگاه‌ها و مراکز خدمات سالانه و رشد ۳۴ درصدی در تعداد مکان‌های شارژ هستند.

این شرکت جزئیات محدودی در مورد سرمایه گذاری و فروش ارز‌های دیجیتال ارائه کرد و نوشت: «در پایان سه ماهه دوم، ما تقریباً ۷۵ درصد از خرید بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده ایم. تبدیل در سه ماهه دوم ۹۳۶ میلیون دلار پول نقد به ترازنامه ما اضافه کرد. به طور کلی، وجه نقد و معادل‌های نقدی شرکت در طول سه ماهه ۸۴۷ میلیون دلار افزایش یافت. تسلا هنگامی که در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، موجی در میان علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال ایجاد کرد.

ماسک در تماس روز چهارشنبه توضیح داد: "دلیل اینکه ما تعدادی از دارایی‌های بیت کوین خود را فروختیم این بود که مطمئن نبودیم که قرنطینه‌های کووید در چین چه زمانی کاهش می‌یابد، بنابراین برای ما مهم بود که موقعیت نقدی خود را به حداکثر برسانیم. " او افزود: «این را نباید به عنوان حکمی در مورد بیت کوین تلقی کرد.» Zachary Kirkhorn و Musk تایید کردند که تسلا هیچ یک از dogecoin خود را نفروخته است.

با وجود دو کارخانه جدید در تگزاس و خارج از برلین در آلمان، تسلا دستورالعمل نرم خود را برای رشد متوسط سالانه ۵۰ درصدی در تحویل خودرو در یک افق چند ساله حفظ کرده است.

تسلا هنوز سایبرتراک مورد انتظار خود که در نوامبر ۲۰۱۹ آن را معرفی کرد، کامیون نیمه الکتریکی رونمایی شده در نوامبر ۲۰۱۷، مفهوم رودستر به روز شده و سایر پروژه‌های خود مانند ربات انسان نما را در حال توسعه می‌داند. روز چهارشنبه، ایلان ماسک در پاسخ به سوال یک سرمایه گذار گفت تسلا امیدوار است تحویل Cybertruck، یک پیکاپ آزمایشی را در اواسط سال آینده آغاز کند.

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک: به زودی شاهد اجرای پلتفرم Steam در تسلا خواهید بود باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلا موتورز خودروسازان خارجی ایلان ماسک میلیون دلار سه ماهه دوم سه ماهه بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید