Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:09:11 GMT

تداوم آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۸۷۰

تداوم آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مولا بعد از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: خشک شدن پوشش گیاهی بخشی از تالاب بین‌المللی هورالعظیم به دلیل وقوع خشکسالی و گرمای شدید از جمله عوامل اصلی آتش سوزی‌های متوالی در قسمت عراقی این تالاب است.

وی افزود: جهت وزش باد معمولاً از شمال غرب به جنوب غرب و غرب به شرق است و همین موضوع سبب می‌شود شهرهای هویزه، سوسنگرد و بستان و حتی مرکز استان خوزستان (اهواز) از دود ناشی از آتش سوزی در تالاب تأثیر بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به خشک شدن رودخانه‌های دجله و فرات به دلیل وقوع پدیده خشکسالی اشاره کرد و گفت: راهکار مناسب برای کاهش آتش سوزی‌ها، پرآب شدن و تأمین حقابه آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۲ هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی شده تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد آتش گرفتن حدود ۲۰۰ هکتار در بخش ایرانی آن هستیم که با کارهای به موقع و همکاری مدیریت بحران، استانداری آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

مولا با بیان اینکه مهار آتش سوزی در بخش عراقی فقط با پیگیری‌های و مکاتبه‌های وزارت امور خارجه امکانپذیر است، گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در این زمینه، کارهای خوبی در بخش ایرانی در دستور کار قرار گرفته از جمله رهاسازی حداقل آب موجود، تبادل آبی میان حوضه‌های این تالاب بین‌المللی و… است.

کد خبر 5543741

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان آلودگی هوا آتش سوزی تالاب هورالعظیم عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا خراسان رضوی مشهد شیراز اردبیل شیوع کرونا جهرم اربعین حسینی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده با اشاره به تأمین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری گفت: در سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب، رهاسازی‌شده است.

سعید شهند، با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی، گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم.

شهند اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان شهرستان تأمین خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ویدئو| نوحه‌خوانی مداح عراقی برای عملیات «وعده صادق»
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد