Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکا از رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با ۲ سیاه‌پوست در ۲ حادثه جداگانه خبر داده‌اند. در یکی از این حادثه‌ها یک جوان سیاه‌پوست ۲۳ ساله به ضرب گلوله پلیس کشته شده است. 

در حادثه نخست، یک افسر پلیس در جنوب ایالت کالیفرنیا یک مرد سیاه‌پوست ۲۳ ساله را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه روز شنبه رخ داده اما ان‌بی‌سی‌نیوز روز چهارشنبه خبر آن را منتشر کرده است.

«دارن گودمن»، افسر پلیس سن‌برناردینو در بیانیه‌ای گفته که روز شنبه دو افسر پلیس به گزارش‌هایی از حضور یک مرد مسلح سیاه‌پوست در پارکینگ یک شرکت پاسخ دادند.

گودمن گفته وقتی که افسران پلیس به آنجا رسیدند یک مرد مسلح که نامش «راب آدامز» اعلام شده شروع به قدم زدن به سمت خودرو کرد.

مادر مقتول این روایت را رد کرده است. او گفته که راب آدامز گوشی در دست داشته و نه سلاح و قبل از آمدن پلیس در حال صحبت با او بوده است.

تامیکا کینگ، مادر مقتول گفته در ویدئوی ضبط‌شده کاملاً مشخص است که آدامز از اینکه دوستش یک ماشین جدید خریده خوشحال بوده است. او به خبرنگاران گفت: «می‌توانید در فیلم ببینید که پسر من می‌رقصد چون اصلاً خبر نداشت چه اتفاقی دارد می‌افتد. من پشت تلفن بودم و یکدفعه صدای شلیک گلوله شنیدم.نتوانست حتی از من خداحافظی کند.»

«بن کرامپ»، وکیل پرونده هم روایت پلیس را زیر سوال برده است. او گفت: «این مادر، صدای شلیک گلوله را شنیده است. صدای ممتد شلیک شده و بعد از آن دیگر هرگز صدایی از پسرش نشنیده است.»

در حادثه‌ای دیگر، «اداره تحقیقات ایالت تنسی» در حال تحقیق بر روی پرونده دستگیری بی‌رحمانه یک مرد سیاه‌پوست است که به دلیل تخلف رانندگی توسط پلیس ضرب و شتم شده و به او شوک الکتریکی وارد شده است.

طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز پلیس این مرد سیاه‌پوست را تا خانه‌اش مورد تعقیب قرار داده و در آنجا، یکی از اعضای خانواده او از صحنه ضرب و شتم و وارد شدن شوک الکتریکی به او فیلمبرداری کرده است.

ویدئوی ضبط‌شده از جایی آغاز می‌شود که افسران پلیس اداره اوکلاند مردی را تا خانه‌اش تعقیب می‌کنند. یکی از افسرها باتوم به دست دارد در حالی که افسر دیگر به سلاح مسلح است.

یک زن درداخل جیغ می‌زند: «براندون، براندون، بس کنید! او را نزنید!.»

افسران پلیس سپس مرد سیاه‌پوست را به سمت طبقه بالا تعقیب کرده و با شوکر به او حمله می‌کنند. زن می‌پرسد: «چرا او را تعقیب می‌کنید؟ چرا می‌زنیدش؟ سلاح ندارد.»

بعد از ورود یک افسر پلیس سوم، هر سه پلیس سعی می‌کنند مرد سیاه‌پوست را دستگیر کنند. وقتی که مرد سیاه‌پوست از اتاق خارج می‌شود صورتش خونی است.

پلیس گفته است که افسرها سعی کرده‌اند «براندون کالووی» ۲۵ ساله را بعد از اینکه او بدون توجه به علائم راهنمایی و رانندگی از یک چهارراه عبور کند، دستگیر کنند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکا حقوق بشر مرد سیاه پوست افسر پلیس یک مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک موسسه خیریه حفاظت از محیط زیست، در ۱۹ مارس ۲۰۲۴ شانزده توله خرس سیاه آسیایی که دچار سوء تغذیه بودند را در خانه‌ای در وینتیان، پایتخت لائوس، پیدا شدند که بزرگترین نجات سال عنوان شد.

به گزارش فرارو، خرس سیاه آسیایی یا خرس ماه که لکه سفیدی هلال‌شکل روی سینه‌اش دارد، در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در بحران انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقی‌مانده جمعیت این گونه در دست نیست.

تعداد زیادی از خرس‌های سیاه آسیایی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند یا برای استخراج صفرا برای استفاده در طب سنتی پرهزینه نگهداری می‌شوند.

مت هانت از مسئولان پناهگاهی که توله‌ها نگهداری می‌شوند گفت که توله‌ها اکنون با بطری تغذیه می‌شوند و باید چندین ماه در پناهگاه بمانند تا به اندازه کافی بزرگ شوند و بتوانند به تنهایی زنده بمانند.

او به رویترز گفت: این احتمالا بزرگترین نجات توله خرس در حال انقراض در سراسر جهان است.

هانت گفت که پلیس لائوس این توله‌ها را در اواخر مارس در جریان یورش به خانه‌ای که متعلق به یک تبعه چینی بود، نجات داد. گروه ۱۰ نر و ۶ ماده را پیدا کردند که بین ۱.۳ تا ۴ کیلوگرم وزن داشتند و گمان می‌رود دو تا چهار ماهگی داشته باشند.

وی افزود: همسایه‌ها با شنیدن صدای گریه توله‌ها به پلیس خبر دادند. زمانی که پلیس توانست آن‌ها را بیرون بکشد، یکی از توله‌ها مرده بود.

هانت گفت: آن‌ها بسیار کوچک هستند و ظاهراً به طور غیرقانونی از شکارچیان در سراسر لائوس شمالی خریداری شده اند... به احتمال زیاد برای استفاده از کیسه صفرا نگهداری می‌شدند.

وی افزود که آنها خیلی خوشحال هستند که شانزده توله از ۱۷ توله زنده هستند و شانس دوباره‌ای برای زندگی بدون ترس و رنج دارند.

استخراج کیسه صفرای خرس‌های سیاه آسیایی در چین قانونی است، اما در لائوس، ویتنام و کامبوج و سایر کشور‌ها غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت / ۴ کشته و ۳ مصدوم
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو + فیلم
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا