Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد از ترکیه خواست که نیرو‌های نظامی خود را از عراق خارج و به خاطر بمباران غیرنظامیان رسماً عذرخواهی کند.

طبق گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله دیروز (چهارشنبه) انجام شد که به دنبال آن تعداد زیادی از غیرنظامیان عراقی از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.

وزارت امور خارجه عراق افزود: «ما به سفیر جمهوری ترکیه یادداشت اعتراضی شدیدی را تسلیم کردیم که شامل محکومیت این جنایت فجیع توسط نیرو‌های ترکیه بوده است.»

وزارت امور خارجه عراق تأکید کرد: «این حق عراق است که همه اقدامات تضمین شده توسط کنوانسیون‌های بین‌المللی را در دفاع از حاکمیت، سرزمین و امنیت شهروندانش در برابر حملات شریرانه اتخاذ کند.»

در این بیانیه آمده است: «عراق ضمن خواستار خروج تمامی نیرو‌های ترکیه از داخل خاک عراق، از آنکارا می‌خواهد مشکلات داخلی خود را دور از مرز‌های عراق حل کند و به مردم این کشور آسیب وارد نکند، همچنین از این کشور عذرخواهی رسمی کرده و به خانواده قربانیان غرامت پرداخت کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای ترکیه سفیر ترکیه در بغداد تحولات عراق کردستان عراق بمباران غیرنظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه