Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت اسفراین و عضو دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی در آیین‌افتتاحیه نخستین اجلاس مشترک مدیران و معاونان‌ دانشگاه و موسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور بر اهمیت کار فرهنگی مبنادار در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اجرای کار فرهنگی در دانشگاهها باید عمیق، بنیادی و پرمحتوا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام حسین یوسفی فر افزود: در کار فرهنگی دانشگاه می توانند از ظرفیت گروه معارف دانشگاه استفاده و نگاه تربیتی و فرهنگی به آن داشت.

وی بر تاثیرگذاری اجرای کارهای فرهنگی در دانشگاه با استفاده از مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: برنامه فرهنگی دانشگاه باید عمیق، منسجم و مدیریت پرور باشد.

فرماندار اسفراین نیز در این‌ نشست با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شهرستان اسفراین به ویژه در حوزه قرآنی اظهار داشت: اسفراین به دلیل کثرت فعالیت و جلسات قرانی به عنوان دارالقران خراسان شمالی  مشهور است که این ظرفیتی بزرگ‌ در حوزه فرهنگی است.

مسلم‌ نوری افزود: ظرفیت قرآنی شهرستان می تواند به عنوان‌ تیکه گاه فرهنگی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد و دانشگاه باید با استفاده ازاین ظرفیت کمک کند تا بنیان این‌ بحث در دانشگاه نهادینه و سبب ارتقا شاخص برنامه های فرهنگی دانشگاه شود.

وی همچنین با اشاره به سبقه فرهنگی و علمی و مشاهیر شهرستان اسفراین بر استفاده از این ظرفیت برای ارتقای برنامه های فرهنگی دانشگاه ها تاکید کرد .

فرماندار اسفراین گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی مکمل یکدیگرند و توجه توامان به این حوزه ها در دانشگاه ها سبب رشد و توسعه و ارتقا سایر حوزه ها خواهد شد . 

در این اجلاسیه مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه وموسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور همچنین در نشستی تخصصی به بررسی و بحث و تبادل نظر درخصوص مهمترین مسائل پیش روی دانشگاه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

پیشنهاد راهکارهای مواجه با چالش های فرهنگی پیش روی دانشگاه ها در حوزه های عفاف و حجاب، تقلب، قانون گریزی و پیشنهاد راهکارهای عملی برای جهاد تبیین و اسلامی شدن دانشگاه ها وارائه راهکارهای پیشنهادی برای بودجه یابی و تدوین آئین نامه های مورد نیاز و مسائل جاری دانشگاه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی از دیگر مباحث مطرح شده در نشست تخصصی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۹کشور بود.

شهرستان اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها اسفراین خراسان شمالی دانشگاه معاونت فرهنگی وزارت علوم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین خراسان شمالی دانشگاه اسفراین خراسان شمالی دانشگاه معاونت فرهنگی وزارت علوم فرهنگی و اجتماعی فرهنگی دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی و چالش‌های خانواده در جهان معاصر با عنوان «کرامت انسانی و جایگاه خانواده در عصر معاصر» چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این نشست با حضور دانشگاهیان جهان اسلام و به همت کمیته بین‌الملل و دبیرخانه کنفرانس کرامت انسانی و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر علی بدیری (عضو هیأت علمی دانشگاه کربلا)، دکتر زینب مسلم (عضو هیأت علمی دانشگاه کربلا) و دکتر جبار شجاعی (عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دبیر علمی نشست) حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان جهت حضور در این رویداد علمی که در روز چهارشنبه مورخ ۱۹/ ۰۲/ ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد، می‌توانند از لینک زیر استفاده نمایند:

https://meet.google.com/kqe-seqs-yaf

کد خبر 6099461 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مسائل صنفی دانشجوان دامغان و شاهرود مورد بررسی قرار گرفت
  • نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود
  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است