Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@02:57:57 GMT

مقام یمنی: وضعیت کنونی را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۷۵۰۳

مقام یمنی: وضعیت کنونی را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه ما خواهان حل و فصل بحران یمن هستیم، تاکید کرد: وضعیت کنونی یعنی وضعیت نه صلح و نه جنگ را نمی‌پذیریم.

به گزارش بامداد جمعه ایران اکونومیست از المیادین، «هشام شرف» در واکنش به اظهارات اخیر نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت که ما وضعیت نه صلح و نه جنگ را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما خواهان حل و فصل بحران یمن هستیم که به نفع مردم باشد و به آنها عزت بدهد و سرشان را بالا نگه دارند.

وزیر خارجه یمن همچنین گفت که هرگونه آتش بس که مشکلات شهروندان را بر طرف نکرده و شرایط آنها را بهتر نکند، نمی‌توان به آن آتش بس گفت بلکه یک آرامش موقتی است.

هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای به ارائه آمار از آتش بس کنونی در یمن و چشم انداز تمدید آن پرداخت و گفت: آتش بس طولانی و گسترده، در راستای منافع مردم یمن است. این آتش بس همچنین زمینه‌ای برای ایجاد اعتماد بیشتر میان طرف‌ها و شروع بحث‌های جدی در مورد اولویت‌های اقتصادی و همچنین اولویت‌های امنیتی از جمله آتش‌بس فراهم می‌کند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد آتش بسی از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شده است که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با وجود نقض مکرر این آتش بس توسط ائتلاف سعودی، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد و بدون اشاره به طرف نقض کننده آتش بس در یمن گفت که گزارش‌هایی از نقض آتش از سوی طرفین درگیری دریافت کرده است.

نمایندگان طرف‌های درگیر عضو کمیته هماهنگی نظامی در یمن در ۱۵ تیرماه با تجدید تعهد خود مبنی بر توقف تمام عملیات و فعالیتهای‌ نظامی در داخل و خارج یمن با تمدید آتش‌بس فعلی موافقت کردند.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جنگ یمن ، سازمان ملل متحد ، یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برقراری ارتباطات مالی شبه سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی افزود: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و… در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد، زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گردش مالی شبه سوئیفت گفت: امکان ارائه اطلاعات آن را نداریم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در سال‌های گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه