Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  وزارت امور خارجه عراق شامگاه امروز پنجشنبه (۳۰ تیر) در واکنش به حملات ترکیه به خاک این کشور، تأکید کرد که آنکارا مسئول این تجاوز است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد، انکار تجاوز از سوی ترکیه، یک «شوخی تلخ» است و احتمالا عراق هم در پاسخ به این حمله، از کارت اقتصادی استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نهاد عراقی تصریح کرد: تا کنون، شدیدتری اقدامات ممکن را در راستای اقدام دیپلماتیک انجام داده‌ایم. برای برگزاری یک نشست ویژه شورای امنیت به منظور بررسی این جنایت و صدور قعطنامه بین‌المللی، وارد عمل شده‌ایم.

بغداد با بیان اینکه در تلاش است با موضعگیری قدرتمند، مانع از تکرار این تجاوزات شود، عنوان کرد: تجاوز اخیر، خطرناکترین تجاوز ترکیه به عراق است.

این نهاد عراق با اشاره به اینکه آنکارا به بهانه تعقیب عناصر حزب کارگران کردستان، این اقدامات را انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: «آنچه ترکیه درباره وجود توافقنامه‌ای می‌گوید که به این کشور اجازه نفوذ به عراق را می‌دهد، صحیح نیست».

وزارت امور خارجه عراق بعد از ظهر امروز هم یادداشت اعتراضی شدیداللحنی به سفیر ترکیه در بغداد تحویل داد. بغداد در این یادداشت، ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به «دهوک»، تأکید کرد که بغداد حق دارد بر اساس منشورهای بین‌المللی، هر اقدامی را علیه حملات مذکور انجام دهد.

بغداد با بیان اینکه همه نیروهای ترکیه باید از خاک عراق خارج شوند، خاطر نشان کرد: ترکیه باید به دور از مرزهای عراق، مشکلات داخلی خود را حل کند. عراق از ترکیه می‌خواهد که رسما به خاطر این جنایت، عذرخواهی کند.

وزارت خارجه عراق خاطر نشان کرد که همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا با تجاوزات ترکیه مقابله کند.

 منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، امروز (پنجشنبه)، اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

با این حال، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «السومریه» خبر داد که کارشناسان نظامی عراق حمله ترکیه به منطقه کردستان را تأیید کرده‌اند.

 گروهک حزب کارگران کردستان عراق، موسوم به پ.ک.ک نیز امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای گفت که هیچ نقشی در حمله به گردشگران عراقی نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: واکنش وزارت خارجه عراق ترکیه امور خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدجمیل المیاحی» در نشست با علیرضا فخاری، استاندار تهران، که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه استان «واسط» در صورت مساعدت‌های لازم توانایی تولید یک میلیون تُن گندم را دارد، اظهار کرد: این استان در حوزه صیفی جات فعال است و در دامداری دارای رتبه اول کشور است و ۳۵ درصد از نیازهای بغداد توسط «واسط» تأمین می‌شود.

المیاحی در ادامه با اشاره به مشابهت میزان جمعیت بغداد و تهران گفت: «واسط» امن ترین استان عراق و به لحاظ وسعت و مساحت چهار برابر بغداد است و مسافت زمانی مهران تا بغداد دو ساعت می‌باشد و به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد راه آهن بین مرز مهران و شهر «کوت»، کربلا و بغداد برای کوتاه کردن مسیرها هستیم.

استاندار واسط عراق با بیان اینکه این استان به لحاظ سیاسی، مهم‌ترین موقعیت را در منطقه دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با عراق دارای چهار نقطه استراتژیک است که تردد پنج میلیون نفر زائر، راه آهن مهران، کوت - کربلا و ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور از مهم‌ترین این نقاط است.

وی با اشاره به مهیا بودن یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور ایران و عراق افزود: به دنبال این هستیم که محصولات ایرانی را در عراق افزایش دهیم، چنانکه در حال حاضر هم ۹۰ درصد از مصالح مورد نیاز در حوزه ساخت و سازهای عراق، از شرکت‌های ایرانی تأمین می‌شود.

المیاحی ضمن تقدیر از استاندار تهران برای حضور در این نشست، سفر به ایران را خوشایند عنوان و اظهار کرد: این نشست فرصت بسیار خوبی است که درخواست کنیم تجربیات تهران در حوزه شهری، فضای سبز و کشاورزی و بازیافت زباله به استان «واسط» عراق منتقل شود.

استاندار واسط عراق پیشرفت روز افزون عراق و ایران را مایه عزت شیعیان اعلام کرد و گفت: با مشاهده توسعه و پیشرفت‌های چشمگیر در تهران متوجه می‌شویم که تحریم‌ها نتوانسته اند مانعی برای رشد این کشور باشند.

کد خبر 6090405

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد