Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، خطای دید، یک توهم بصری است که توسط سیستم بینایی ایجاد می‌شود. این خطاهای دید اشکال زیادی دارند. طبقه بندی آنها دشوار است زیرا علت اصلی اغلب مشخص نیست، اما طبقه بندی پیشنهاد شده توسط ریچارد گرگوری می تواند مفید باشد. بر این اساس، سه طبقه بندی اصلی برای خطای دید وجود دارد: توهمات جسمانی، فیزیولوژیکی و شناختی و در هر کدام چهار قسمت دارد: ابهامات، تحریفات، پارادوکس‌ها و داستان‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مثال کلاسیک برای اعوجاج فیزیکی خم شدن ظاهری یک چوب نیمه غوطه ور در آب است. یک مثال برای پارادوکس فیزیولوژیکی،زمانی استکه شیئی با وجود حرکت، ثابت به نظر می رسد. توهمات فیزیولوژیکی در چشم یا مسیر بینایی ایجاد می شود. توهمات بصری شناختی نتیجه استنباط ناخودآگاه هستند و شاید شناخته شده ترین آنها باشند.

اگر میخواهید در چالش های بیشتری شرکت کنید این صفحه را ببینید

این تصویر خطای دید گروهی از مردم را نشان می دهد که در زیر باران منتظر اتوبوس هستند. همه چیز نسبتاً عادی به نظر می رسد، تا زمانی که کمی دقیق تر نگاه کنید. اگر هنوز خودتان آن را ندیده اید، نظرات مخاطبان در تیک تاک، قطعا می توانند شما را به مسیر درستی راهنمایی کنند.

یکی از آنها گفته است: «در جاهایی که مردم با چتر ایستاده اند آب است.»

کاربر دیگری اضافه کرد: «زن با لباس قرمز چتر ندارد اما خیس نیست».

این درست است. به نظر می رسد که او یک چتر در دست دارد اما در واقع متعلق به کسی است که پشت سر او قرار دارد. بیش از ۲۷,۰۰۰ نفر نظرات خود را در مورد این تصویر ترند شده به اشتراک گذاشته اند. همچنین بیش از ۱۸۲,۰۰۰ بار لایک شده است.

دیگران کمتر متقاعد شده بودند که اشکال تصویر فقط مربوط به زن با لباس قرمز است. یکی از آنها گفت: «از نظر من مشکل این تصویر این است که اصلا جاده ای وجود ندارد.»

منبع: روزیاتو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر خطای دید اخبار عمومی اخبار مرتبط خطای دید چالشی؛ بینایی خود را محک بزنید ۱۴۰۱/۴/۲۴ می تونید خطای تصویر رو در عرض ۱۰ ثانیه پیدا کنید؟ ۱۴۰۱/۴/۶ جاده ای عجیب در مشگین شهر + عکس ۱۴۰۰/۹/۱۴ خطاهای دید حیرت انگیز! + عکس ۱۴۰۰/۴/۱۲ خطای چشم یا کارکرد نادرست مغز؟ +عکس ۱۳۹۸/۷/۱۰ ۷ معما برای سنجیدن قدرت مغزتان +عکس ۱۳۹۸/۲/۲۰ آخرین ویدیو ها دقت بالای ماشین تسلا هنگام باز شدن درب ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۲۳:۵۸ فرو ریختن دیواره یک پل در آستانه بهره برداری! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۲۰:۴۰ شوخی چینی با سریال های ایرانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۱۹:۰۶ بارزترین ویژگی های نان سالم + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۱۸:۵۵ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور چقدر شد؟ ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۱۸:۱۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۰۲ فال ابجد روزانه امروز جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۱:۰۲ تست خطای دید؛ تنها ۱٪ از مردم می توانند آن را تشخیص دهند ۰۰:۴۵ آیا شما و همسرتان زوج ایده آل هستید؟ ۰۰:۱۸ اپیزود ۱۹ دادکست: هشدار! مراقب زبانمان باشیم ۰۰:۱۳ از عوارض بند انداختن خبر داری؟ راه حلش رو می دونی؟ ۲۳:۵۸ دقت بالای ماشین تسلا هنگام باز شدن درب ۲۳:۵۳ زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد ۲۳:۵۰ با این ترفندها حداقل ۱۰ سال جوان تر به نظر برسید ۲۳:۳۵ اگر نمک نخورید چه اتفاقی برای پوست شما می افتد؟ ۲۳:۲۶ راه آشتی با خانواده همسر بعد قطع رابطه ۲۳:۲۵ ۷ درمان خانگی برای سرفه خشک ۲۳:۲۳ زنده از بولونیا با نبرد کلاسیک؛ ایران ۱-۱ لهستان ۲۳:۱۸ دکوراسیونی که خوشبختی جذب می کند ۲۳:۱۳ آتشکده‌ ۸۰۰ ساله که جذاب ترین مسجد شد + عکس ۲۲:۵۸ چگونه بفهمیم که تصمیم درستی گرفته ایم؟ ۲۲:۵۱ ارزش کلکسیون اتومبیل رونالدو / هر خودرو با چند ساعت بازی خریده شده؟ ۲۲:۱۵ پارلمان ایتالیا منحل شد ۲۲:۱۳ مشکل سردخانه نگهداری مرکز حبیب ابن مظاهر بندرعباس رفع شد ۲۲:۱۰ برای داشتن خانه مرتب از کجا شروع کنیم؟ ۲۲:۰۵ توسعه بازار همگام با جلب رضایت مشتریان ۲۱:۵۷ ۶ معیار ازدواج موفق ۲۱:۴۹ کسب لوح تقدیر مدیریت برتر توسعه کسب و کار با رویکرد مشتری‌مداری توسط فولاد هرمزگان ۲۱:۴۱ کولر‌هایی که سارق جسم و جیبمان هستند ۲۱:۳۸ نکاتی برای حفظ سلامتی در مقابل گرمای هوا ۲۱:۳۳ توقف استقلال تهران در اولین بازی دوستانه ۲۱:۲۶ راهکار‌های طلایی برای پدر و مادر‌های حال و آینده ۲۱:۲۰ ۵ نشانه ابتلا به پارکینسون ۲۱:۱۰ ترافیک در هراز و فیروزکوه سنگین است ۲۱:۰۲ ۱۰ ایموجی که همیشه از آن ها اشتباه استفاده کرده ایم + تصاویر ۲۰:۵۳ تک فرزندی چه بلایی بر سر کودکمان می آورد؟ + مزایا ۲۰:۳۴ پشت پرده خبر دستگیری و انتقال خاوری به ایران چیست؟ ۲۰:۳۲ راهکارهای ساده برای اینکه بفهمید دزد وارد خانه شما شده است ۲۰:۲۲ بایدن کرونا گرفت ۲۰:۲۰ نکات مهم در مورد خرید فرش که هر کسی نمیداند ۱۹:۵۶ سفیر روسیه در تهران: در پایان ۲۰۲۰ تحریم سازمان ملل علیه ایران لغو شد / در زمینه همکاری نظامی- فنی هیچ محدودیتی نخواهیم داشت ۱۹:۵۲ رایج ترین اشتباه هنگام مسواک زدن ۱۹:۴۷ تصاویر متاثرکننده از مرگ ماهیان در تالاب انزلی ۱۹:۳۵ سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در توسعه ناوگان ریلی کشور به بار نشست ۱۹:۳۱ کیف ۷۵ میلیون تومانی با دسته طلایی! + عکس ۱۹:۲۲ نوشیدنی پرطرفداری که عمر را زیاد می کند ۱۹:۱۳ مگسی که باعث ثروت یک تهرانی شد! + تصاویر ۱۹:۰۶ شوخی چینی با سریال های ایرانی + فیلم ۱۸:۵۸ رسانه لهستانی: ایران - لهستان، جذاب ترین بازی یک چهارم نهایی ۱۸:۵۵ بارزترین ویژگی های نان سالم + فیلم ۱۸:۴۸ به متولدین هر ماه، چه رنگ لاک ناخنی میاد؟ ۱۸:۳۰ رشد ۵ درصدی تولید برق در سال۱۴۰۰ / شاخص تولید کارگاه های بزرگ صنعتی ۳.۱ درصد زیاد شد ۱۸:۲۳ امشب آخرین مهلت دریافت کارت آزمون استخدامی است ۱۸:۱۳ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور چقدر شد؟ ۱۸:۰۰ قیمت لپ تاپ اپل چند؟ (جدول مشخصات) ۱۷:۵۶ آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خطای دید اخبار عمومی خطای دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

همزمان با آغاز روز و هفته جهانی نجوم از ۲۴ اردیبهشت ماه جاری، گروه‌های نجومی برای اجرای برنامه‌های خود می‌توانند از فردا شنبه، ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت‌نام خود در انجمن نجوم ایران اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، طبق تقویم جهانی، روز جهانی نجوم سال ۱۴۰۳ در ایران جمعه ۲۸ اردیبهشت خواهد بود که مقارن با شب نهم ماه قمری است و هفته نجوم از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعیه انجمن نجوم ایران، بیش از نیم قرن است که روز و هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم، تبدیل به پلی میان مردم و منجمان شده است و سال‌هاست که این رویداد همزمان با سراسر این کره خاکی در ایران نیز برگزار می‌شود. از سال ۱۴۰۱ و پس از وقفه دو ساله به علت شیوع ویروس کووید-۱۹، روز و هفته نجوم با رویکردی متفاوت و همکاری مشترک گروه‌های نجومی در دو محوریت برنامه‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

علی ابراهیمی سراجی، دبیر برگزاری هفته جهانی نجوم ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با ایسنا، هفته و روز جهانی نجوم را یکی از رویدادهای عمومی و ترویجی دانست که افراد در قالب گروه، انجمن و مؤسسه و غیره در سراسر ایران در آن شرکت می‌کنند و گفت: در دو سال اخیر (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) گروه‌ها و انجمن‌های نجوم مختلف در رویدادهای این روز و هفته جهانی ثبت‌نام و گزارش‌های خود را در قالب تصاویر و فیلم و متن برای ما ارسال می‌کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارسالی در سال ۱۴۰۱ تعداد برگزارکننده‌های برنامه های این روز و هفته ۵۷ مورد بوده و تعداد برگزارکنندگان در سال ۱۴۰۲ به ۷۲ مورد ارتقاء یافت. تعداد برنامه‌های برگزار شده در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶۹ مورد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۹ مورد افزایش یافته است.

به گفته دبیر برگزاری هفته جهانی نجوم ۶۴ درصد از این برنامه‌ها از سوی بخش خصوصی، ۲۹ درصد از سوی بخش دولتی و ۷ درصد از سوی بخش خصولتی برگزار شده است.

به گفته وی بر اساس گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان هفته و روز جهانی نجوم سال ۱۴۰۲، در مدت زمان این برنامه، ابزارهای رصدی گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است که این ابزارها شامل تلسکوپ‌های شکستی، تلسکوپ‌های بازتابی با قطر دهانه‌های مختلف، تلسکوپ‌های ترکیبی، تلسکوپ‌های خورشیدی و انواع دوربین‌های دو چشمی است.

به گفته وی، تعداد برنامه‌های اجرا و یا برنامه‌ریزی شده توسط برگزارکنندگان در سراسر کشور در هفته و روز جهانی نجوم سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به  این شرح است:

ابراهیمی خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام رویدادها در این رویدادهای جهانی از فردا شنبه ۸ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد