Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این بیمار که در راکلند کانتی زندگی می‌کند، دچار فلج اندام‌ها شده است. به گفته مقامات بهداشتی محلی، این شخص یک ماه پیش این علایم را پیدا کرده بود و به خارج از آمریکا سفر نکرده بود.

به نظر می‌رسد این بیمار به سویه‌ای از ویروس پولیو (عامل بیماری فلج اطفال) مبتلا شده است که از واکسن‌های حاوی ویروس زنده ضعیف‌شده این بیماری مشتق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع واکسن فلج اطفال در کشورهای به جز آمریکا مورد استفاده است و ممکن است این بیمار از فردی که این واکسن را دریافت کرده، ویروس را گرفته باشد.

به گفته مقامات بهداشتی این شخص دیگر واگیر شمرده نمی‌شود، اما بازرسان در تلاش هستند که مشخص کنند این عفونت چگونه رخ داده است و آیا افراد دیگری هم در معرض ویروس قرار گرفته‌اند یا نه.

اغلب آمریکاییان در برابر ویروس پولیو عامل بیماری فلج اطفال واکسینه هستند، اما کارشناسان می‌گویند بروز این مورد باید هشداری برای افرادی باشد که واکسینه نشده‌اند.

مقامات بهداشتی نیویورک کلینیک‌های واکسیناسیون را برای روزهای جمعه و دوشنبه برپا می‌کنند و از هر کسی که تا به حال در برابر فلج اطفال واکسینه نشده است، خواسته‌اند واکسن بزند.

پولیو زمانی یکی از ترسناک‌ترین بیماری‌ها در آمریکا بود و شیوع سالانه باعث رخ دادن هزاران مورد فلج می‌شد. این بیماری عمدتا کودکان را مبتلا می‌کند.

واکسن پولیو در سال ۱۹۵۵ در دسترس قرار گرفت و واکسیناسیون عمومی باعث شد که شمار موارد فلج اطفال در آمریکا در دهه ۱۹۶۰ به کمتر از ۱۰۰ و در دهه ۱۹۷۰ به کمتر از ۱۰ برسد.

در سال ۱۹۷۹ اعلام شد که پولیو در آمریکا ریشه‌کن ‌شده است یعنی دیگر ویروس بیمار به طور معمول در حال انتشار نیست.

در سال‌های بعد موارد نادری از بروز بیماری پولیو در مسافران به آمریکا مشاهده شده است.

دو نوع واکسن پولیو وجود دارد. آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر از واکسن‌های ساخته‌شده از ویروس غیرفعال‌شده استفاده می‌کنند. اما برخی از کشورها که پولیو در آنها هنوز 

تهدیدی اخیر شمرده می‌شود، از ویروس زنده ضعیف‌شده استفاده می‌کنند که به صورت قطره خوراکی به کودکان داده می‌شود. این ویروس زنده ضعیف‌شده در موارد نادری ممکن است جهش پیدا کند و شیوع‌های جدید را باعث شود.

کد خبر 692173 برچسب‌ها بیماری - ویروس ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری ویروس ایالات متحده آمریکا فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد