Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:52:59 GMT

با تسهیلات ۲۵ میلیونی نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۷۹۰۲

با تسهیلات ۲۵ میلیونی نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کرد. قرار نیست ما فقط پول‌پاشی کنیم. بدون شک با تورم فعلی با پرداخت تسهیلات ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد.

رضا سلم‌آبادی عصر دیروز، ۳۱ تیر، به همراه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در بازدید از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاشمر افزود: در خانواده‌های کمیته امداد بار تکفل بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقر موجود در خانواده‌های مجموعه کمیته امداد در حال زنانه شدن است.

وی عنوان کرد: نمی‌توانیم به زنان مطلقه یا خانواده‌هایی که سرپرست‌شان فوت کرده و یا آن‌هایی که متارکه کرده‌اند، تسهیلاتی بدهیم و بخواهیم که دور از فرزند و خانواده مشغول به کار شوند. بدون شک در چنین وضعیتی آنان در مسائل تربیتی خانواده دچار مشکل خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی عنوان کرد: از هشت چالشی که در حوزه اقتصادی خانواده‌ها در کشور وجود دارد، یکی از آن وام و اشتغال است. نمی‌شود فقط گفت که نبود اشتغال عامل همه مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار را در جامعه ارتقا داد، خاطرنشان کرد: اگر انواع آموزش‌ها را هم ارائه دهیم و تسهیلات و... بدهیم اما فرهنگ را ارتقا ندهیم، شاید باز هم اتفاق خاصی نیفتد. در حال حاضر فرهنگ عمومی جامعه زنده و احیاء نیست.

سلم‌آبادی گفت: تا زمانی که فرهنگ کار را در کشور زنده و احیاء نکنیم و به سمت کار و تلاش نرویم، شاهد فقر خواهیم بود. آنچه اکنون در کشور مشکل‌ساز شده، این است که بسیاری دنبال کار راحت هستند وگرنه در بسیاری از فرصت‌های کاریابی‌ جای خالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد مقصر کاهلی و تنبلی نیست، ادامه داد: در کاشمر ۱۲۶۳ خانوار اشتغال‌پذیر و ۷۵ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد کوهسرخ سالمند هستند و ۲۵ دیگر افراد در سن کار، دانش‌آموز، دانشجو و بیمارانی هستند که قادر به کار کردن نیستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در ادامه با انتقاد از نحوه ثبت آمارهای ایجاد اشتغال در سامانه‌اای مربوطه گفت: گاهی مواقع در کنار فرصت شغلی ایجاد شده، فرد دیگری هم مشغول به کار می‌شود و این قابلیت ثبت در سامانه خود ما را دارد اما اگر بنا باشد این آمار را در سامانه رصد اشتغال هم به ثبت برسانیم، یعنی اینکه کسی از ما تسهیلات نگرفته ولی نامش را ثبت کرده‌ایم. این ظلم در حق مردم است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تسهيلات اشتغالزايي کاشمر خبرهای شهرستان کاشمر خراسان رضوی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی