Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان و آرزوی سلامتی برای مجروحان، خواستار تحقیقات فوری و کامل در مورد مشخص شدن این حمله و اطمینان از پاسخگویی شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تازه ترین آمار، ۹ کشته و ۲۳ زخمی شمار قربانیان حمله توپخانه‌ای روز گذشته ترکیه به مرکز گردشگری «په رخ» در منطقه زاخو استان کرکوک عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، شورای وزیران عراق از وزات خارجه این کشور خواست پرونده ای کامل را از تجاوزهای مکرر ترکیه به حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن تهیه کند؛ پرونده ای که قرار است مبنای شکایت فوری بغداد از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل باشد.

بر اساس برآورد برخی سایت ها و کانال های خبری عراقی مانند صابرین نیوز، دولت ترکیه در طول ۷ ماه گذشته ۲۸۱ حمله به استان های دهوک، اربیل، سلیمانیه و موصل عراق انجام داده است.

وزارت امورخارجه ترکیه چهارشنبه شب در بیانیه ای حمله به دهوک عراق را یک اقدام تروریستی دانست و آن را به پ. ک. ک نسبت داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های ترکیه، در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: چنین گمان می‌رود که حمله به دهوک یک حمله تروریستی بوده است.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) با رد اظهارات مقام های آنکارا در دست داشتن این گروه تروریستی به هدف گرفتن یک مرکز گردشگری در استان دهوک عراق اعلام کرد که هیچ نیرویی از آنها در این منطقه حضور ندارد.

به گزارش ایرنا، کانال خبری «صابرین نیوز»، واکنش «پ ک ک» به حمله دیروز چهارشنبه مرکز گردشگری در شهر زاخو از توابع استان دهوک را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی عراقی شد، منتشر کرد.

پ ک ک اعلام کرده است که هیچ نیرویی از آن در مناطق مورد حمله حضور ندارد و تپه ها و ارتفاعات اطراف منطقه گردشگری هدف گرفته شده توسط ارتش ترکیه اشغال شده است.

به گفته حزب کارگران کردستان ترکیه، همچنین نیروهای مرزبانی دولت فدرال و نیروهای مختلف از اقلیم کردستان عراق در این منطقه حضور دارند و هیچ نیرویی از پ ک ک در آنجا حضور ندارد.

بر اساس ادعای پ ک ک، ترکیه در ۱۱ اوت ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد ۹۹) دو افسر ارشد ارتش عراق را هدف قرار داد و کشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه گوترش دبیرکل سازمان ملل عراق دهوک حمله هوایی مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی مقاومت عراق از حمله به حیفا

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز خبر داده بود که به بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی حمله کرده است. ویدئویی از شلیک موشک کروز گروه مقاومت به سمت حیفا را در ادامه گزارش مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ویدئوی مقاومت عراق از حمله به حیفا
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم