Web Analytics Made Easy - Statcounter

استارتاپ نورالینک ایلان ماسک برای کاشت تراشه مغزی در مغز انسان هنوز مجوز FDA‌ را دریافت نکرده، اما حالا شرکت Synchron که رقیب نورالینک محسوب می‌شود، اولین کاشت تراشه روی یک بیمار آمریکایی را انجام داده است.

به گزارش بلومبرگ، این شرکت موفق شده تراشه مغزی خود را روی یک بیمار آمریکایی دارای مشکلاتی در توانایی حرکت کردن و صحبت کردن مورد استفاده قرار دهد تا وی بتواند تنها با فکر کردن صفحات وب‌ را مرور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امید آن می‌رود که تراشه مغزی Synchron به این بیمار در چک کردن ایمیل‌ها کمک کرده و همچنین با ارسال و دریافت پیامک با دیگران ارتباط برقرار کند. در واقع هدف تراشه مغزی آن است که بیماران دارای ضعف حرکتی و ناتوانی در تکلم بتوانند تنها از طریق انتقال افکار خود دستورات لازم را به سیستم‌های کامپیوتری منتقل کنند.

کاشت تراشه مغزی توسط شرکت Synchron

پیشتر شرکت Synchron دستگاه‌های خود را روی چهار بیمار در استرالیا کاشته بود و بلومبرگ نیز گزارش مربوط به آن را منتشر کرده بود. ظاهرا بعد از استفاده از این فناوری، آنها هیچ گونه عارضه خاصی نداشتند و می توانستند از طریق این دستگاه پیام‌هایی را از طریق واتس‌اپ دریافت و ارسال کرده و خرید آنلاین انجام دهند.

شرکت Synchron در ژوئیه 2021 مجوز FDA را دریافت کرد تا بتواند فاز آزمایش انسانی دستگاه خود را برای قرار دادن ارتباط مغز و سیستم کامپیوتری شش بیمار آغاز کند.

این سیستم کاشت مغزی بدون نیاز به جراحی و باز کردن جمجمه بیمار یا آسیب رساندن به بافت کاشته می‌شود. پزشک در واقع برشی در گردن بیمار ایجاد می‌کند تا بتواند الکترود مربوط را در یک رگ خونی در قشر حرکتی قرار دهد. این تراشه مغزی در واقع در قسمت برنامه‌ریزی، کنترل و اجرای حرکات ارادی کاشته می‌شود.

بعد از کاشت تراشه، در گام بعدی دستگاهی در قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرد تا اتصال و ارتباطی با تراشه برقرار کند. این دستگاه از طریق بلوتوث با سیستم کامپیوتری و گوشی هوشمند بیمار در ارتباط است.

تماشاخانه چند نکته کلیدی درباره قد کشیدن و رشد کودکان و نوجوانان: علایمی که باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید (فیلم) ببینید| با مزه ترین رقابت برای همسریابی: هرکدام بالاتر بپرند و بیشتر دوام بیاورند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تراشه مغزی کاشت تراشه شرکت Synchron

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!

ایتنا - شرکت اپل به کاربران آیفون هشدار داده که باید هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند خود نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است آتش‌سوزی، برق گرفتگی یا آسیب جدی رخ دهد.
بر اساس جزییات منتشر شده در وبسایت پشتیبانی اپل، این شرکت فناوری از کاربران خواسته است که آیفون، آداپتور یا کابل شارژر را هرگز زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار ندهند زیرا این کار می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و بروز حادثه شود.

اپل تاکید کرده آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژ کردن در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما در حال شارژ است، نباید برای مدت طولانی با بدن شما تماس داشته باشد.

این هشدار به ویژه زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران قصد خوابیدن یا قرار گرفتن در شرایطی را دارند که نمی‌توانند افزایش دمای گوشی را متوجه شوند.

براساس توصیه‌های ایمنی اپل، کاربران باید همواره از آداپتورها و کابل‌های اصلی این شرکت برای شارژ آیفون استفاده کنند. محصولات شرکت‌های ثالث و ارزان‌قیمت ممکن است استاندارد لازم را نداشته و خطرآفرین باشند.

اپل همچنین هشدار داده است که کابل‌ها یا شارژرهای آسیب دیده یا مرطوب می‌توانند باعث آتش سوزی، برق گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی یا دیگر اموال شوند.

این اقدام اپل در پی گزارش‌های متعددی درباره گرم شدن بیش از حد آیفون‌ها حین شارژ صورت گرفته است. چنین وضعیتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

با افزایش نگرانی‌ها درباره ایمنی محصولات فناوری، شرکت‌های بزرگ ناگزیرند دستورالعمل‌های لازم را برای استفاده ایمن از دستگاه‌های هوشمند منتشر کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها