Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه اعتراضات رسانه‌های اجتماعی و خیابانی مبنی بر اینکه دولت ژاپن نباید تامین منابع مالی مراسم ترحیم آبه را به عهده گیرد، دولت این کشور امروز (جمعه) اعلام کرد که مراسم رسمی برای بزرگداشت نخست وزیر ترور شده در ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن برای مدت هشت سال بود که دو هفته پیش در کارزار انتخاباتی توسط یک مرد مسلح به ضرب گلوله کشته شد و این رویداد، ژاپن را به شدت در شوک فرو برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم ترحیم او قرار بود خیلی زود برگزار شود اما کابینه امروز تصمیم گرفت تا یک مراسم رسمی در ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی در "نیپون بودوکان" واقع در مرکز توکیو برگزار کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن در یک نشست خبری گفت: ما این تصمیم را به این دلیل گرفتیم که آبه برای مدتی طولانی نخست وزیر ژاپن بود و در دوران نخست وزیری‌اش مهارت‌های فوق‌العاده رهبری را به کار برد و مسئولیت سنگینی را در مواجهه با یکسری مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بر دوش کشید.

وی ادامه داد، این مراسم به طور کامل با بودجه دولتی برگزار خواهد شد.

آخرین مراسم ترحیم با بودجه دولتی برای نخست وزیر پیشین ژاپن در سال ۱۹۶۷ بود اما بعد از آن بودجه تمامی مراسم‌های ترحیم نخست وزیران بعدی نیمی از سوی دولت و نیم دیگر از سوی حزب حاکم لیبرال دموکرات پرداخت می‌شد.

این برنامه در تامین کامل بودجه مراسم باعث اختلاف نظرهای زیادی در میان مردم شده است. حدود ۲۰۰ معترض در نزدیکی دفتر نخست وزیری در توکیو گردهم آمده و علیه این تصمیم دست به اعتراض زدند.

روز پنجشنبه نیز ۵۰ تن شکایت خود را درباره این مراسم به دادگاه منطقه‌ای توکیو اعلام کردند تا از استفاده از منابع مالی عمومی برای برگزاری این مراسم ترحیم جلوگیری کنند.

بر اساس نظرسنجی شبکه خبری NHK، فقط ۴۹ تن از این ایده در حمایت از تامین مالی دولت برای این مراسم حمایت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور ژاپن شینزو آبه مراسم ترحیم نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا

همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، «محاکمه ۷ شیکاگویی» امشب از شبکه نمایش پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محاکمه 7 شیکاگویی» محصول 2020  یکشنبه 9 اردیبهشت ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

این فیلم روایتی از دادگاه هفت نفر از رهبران جنبش مخالف جنگ ایالات متحده علیه ویتنام است که به اتهام عبور از مرز های ایالتی به قصد شورش، تحت محاکمه قرار گرفتند.

بازیگرانی چون ادی ردمین، الکس شارپ، ساشا بارون کوهن، جرمی استرانگ، جان کارول لینچ، یحیی عبدالمتین دوم، مارک رایلنس و جوزف گوردون لویت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال

«محاکمه 7 شیکاگویی » در مراسم اسکار 2021 در 6 بخش و در مراسم بفتا در سه بخش، نامزد دریافت جایزه بوده است.

گفتنی است، فیلم سینمایی «محاکمه 7 شیکاگویی» یکشنبه شب ساعت 19 پخش می‌شود و بازپخش آن روز دوشنبه ساعت‌های 3 بامداد و 15 خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا