Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@10:02:51 GMT

صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات دادند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۸۴۸۱

صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات دادند؟

براساس عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری، معادل ۳۴.۴ میلیارد تومان مالیات از انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت گرفته شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس قانون بودجه، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، به شرح زیر مشمول مالیات شدند:

۱- شخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از یک میلیارد تومان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- اشخاص حقیقی که مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود بالای یک میلیارد تومان باشد. 

در این بین، نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین نیز به شرح زیر تعیین شد:

۱-تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد

۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد

۳-تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد

۴-نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

در این زمینه، بررسی عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که معادل ۳۴ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مالیات از انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت گرفته شده است.

البته، مالیات خودروهای لوکس برای امسال نیز لازم‌الاجراست و طبق گفته مدیر کل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی خودروهای لوکس برای ابتدای امسال شناسایی شده‌اند و ناجا باید اطلاعات آن‌ها را به سازمان امور مالیاتی بدهد.

کد خبر 692190 منبع: ایسنا برچسب‌ها خودرو - جهانی خودرو - قیمت بازار خودرو مالیات خودرو - ایرانی خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی خودرو قیمت بازار خودرو مالیات خودرو ایرانی خودرو میلیارد تومان نسبت به مازاد ۵ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

عصر ایران؛ مسعود طاهری - برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن 2024، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودروهای لوکس را به نمایش می‌گذارد. این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.     محصولات نوآورانه و لوکس در صدر توجهات:   اکسید در غرفه خود در نمایشگاه پکن 2024، از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای لوکس انرژی جدید رونمایی خواهد کرد. این محصولات، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه برند انرژی‌های جدید EXLANTiX در بیش از یک سال گذشته هستند و نوآوری و کیفیت را به طور همزمان به ارمغان می‌آورند.   عرضه مدل‌های ES و RX PHEV در این نمایشگاه، نشان‌دهنده تعهد اکسید به ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های انرژی جدید برای مشتریان رده بالا است.     حرکتی عمیق به سوی آینده‌ای پایدار:   اکسید در ادامه این مسیر، در 26 آوریل سفری یک روزه به پکن خواهد داشت و در 29 آوریل با برگزاری نمایشگاهی از محصولات زیست‌محیطی در ووهو، به اوج خود خواهد رسید. این رویداد، ترکیبی بی‌نظیر از محصولات سطح بالا، فناوری و پایداری را به نمایش می‌گذارد که توسط مجموعه محصولات Eco-Products اکسید ارائه شده‌اند.   در این نمایشگاه، شاهد تعدادی از محصولات انرژی جدید خواهیم بود که هر کدام نشان‌دهنده تعهد این برند به تولید محصولاتی رده بالا با رویکردی پایدار است.     نشست سالانه فروشندگان: ترسیم نقشه راه آینده:   نقطه اوج رویدادهای اکسید در ماه آوریل، نشست سالانه فروشندگان خواهد بود که در 29 آوریل در ووهو برگزار می‌شود. در این گردهمایی، جهت استراتژیک برند و نوآوری‌های آینده با سهامداران کلیدی به اشتراک گذاشته خواهد شد.   علاوه بر تجلیل از دستاوردهای سال گذشته، در این نشست بحث‌هایی پیرامون استراتژی نام تجاری، توسعه محصول و گسترش بازار انجام خواهد شد که بر نقش اکسید به عنوان یک پیشگام در عصر انرژی جدید تأکید می‌کند.   حضور اکسید در نمایشگاه پکن 2024 و مجموعه رویدادهای متعاقب آن در ووهو، نشان‌دهنده جایگاه این برند به عنوان یک بازیگر فعال و پیشرو در صنعت خودروهای لوکس است. اکسید با تمرکز بر تجملات پایدار، فناوری پیشرفته و تعهد به فراتر رفتن از انتظارات، آماده است تا معنای واقعی یک برند ممتاز را در این صنعت به نمایش بگذارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​