Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:55:39 GMT

جزییات ریزش معدن در آرزوئیه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۸۴۸۹

جزییات ریزش معدن در آرزوئیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد امیرخانی با بیان اینکه شدت ریزش کوه و صعب العبور بودن منطقه کار را برای امدادرسانی دشوار کرده است افزود: نیاز به خودروهای سنگین برای آواربرداری و خارج کردن ۲ محبوس از زیر آوار داریم.

وی اظهارداشت: در پی اعلام حادثه توسط فرماندار ارزوئیه در ساعت ۱۳ امروز مبنی بر ریزش دیواره های یک معدن روباز کرومیت در محدوده این شهرستان و محبوسی سه نفر، بسرعت یک تیم جست و جو و نجات متشکل از رییس شعبه و ۲ نجاتگر به محل مورد نظر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سه نفر در معدن روباز کرومیت چیل آباد با یک دستگاه بیل مکانیکی و پیکور مشغول فعالیت معدنی بودند که دیواره معدن ریزش کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امدادگران پس از گذشت ۲۵دقیقه با توجه به صعب العبور بودن مسیر به محل حادثه رسیدند و پس از انجام اقدامات لازم موفق شدند یکی از سه مصدوم حادثه را از زیر آوار رهاسازی کنند.

وی ادامه داد: حمل مصدوم از منطقه صعب العبور به محل امن حمل و تحویل به عوامل اورژانس پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم انجام شد.

امیرخانی عنوان کرد: با توجه به احتمال ادامه ریزش معدن و حضور مسیولات محلی تصمیم بر این شد که اول اقدامات ایمنی صحنه انجام و پس از آن ادامه عملیات جست وجو و نجات برای یافتن ۲ نفر دیگر از سر گرفته شود.

معاون هلال احمر کرمان با تاکید بر وسعت و شدت ریزش کوه و باقی ماندن ۲ نفر از معدن کاران زیر آوار گفت: تلاش ها برای یافتن این افراد ادامه دارد.

وی ادامه‌داد: اکنون با همکاری و هماهنگی فرماندار در حال انتقال یک دستگاه خودرو سنگین برای آوار برداری برای نجات حادثه دیدگان هستیم زیرا با نیروی انسانی بتنهایی نمی توان این افراد را از زیر آوار خارج کرد و ماشین آلات سنگین مورد نیاز است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان گفت: شدت گرما و طوفان شن نیز سبب کندی روند امدادرسانی در این منطقه شده است.

وی اضافه کرد: گزارش های تکمیلی از وضعیت محبوسان معدن چیل آباد متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارزوئیه که در فاصله ۲۷۱ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار دارد از سال ۱۳۸۹ از شهرستان بافت جدا و به عنوان شهرستان مستقل تاسیس شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه کرمان آرزوئیه ریزش معدن امداد و نجات هلال احمر مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند به همراه مدیر اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران شهرستان با حضور در معدن ذغالسنگ داربیدخون ضمن تبریک هفته کار و کارگر، با اهدای گل به كارگران سختکوش این معدن، روز كارگر را به آنها تبريک گفت.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند با بيان اينكه سخت ترین حرفه دنیا کار در معدن است، گفت: متاسفانه صنعت زغال‌سنگ با توجه به پیشینه ای که در ایران، استان کرمان و شهرستان زرند دارد در این چند ساله با رکود روبرو شده است و متولیان این مجموعه معدنی باید با یک چاره اندیشی اصولی به فکر برون رفت از این بحران باشند. 

وی افزود: کارگران معادن به عنوان پيشانی توليد، نقش مهمی در چرخه اقتصاد و توليد كشور دارند؛ اما در برخی از معادن شاهد کم توجهی به این قشر زحمتکش و سختکوش در دریافت مطالبات به حق آن ها هستیم که در این خصوص تذکرات لازم به پیمانکاران مربوطه یادآور شده است و قطعا در صورت ادامه روند تخلفات برخورد لازم و قاطع صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • محبوس شدن ۳ نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد