Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک نوشت: اگر سقف قیمتی که غربیها درباره آن مذاکره می کنند، پایینتر از هزینه تولید نفت باشد، طبیعتا روسیه نفت به بازارهای جهانی عرضه نخواهد کرد یعنی ما نفت را با ضرر تولید نمی کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک روز پیش گفته بود اگر سقف قیمت روی نفت روسیه اعمال شود، قیمتهای نفت سر به فلک خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با توقف خرید نفت روسیه از سوی پالایشگاههای اروپایی، کشورهای برزیل، چین، هند و بعضی از کشورهای خاورمیانه واردات از روسیه که تخفیفهای بالایی در مقایسه با قیمتهای بازار جهانی عرضه می کند را افزایش داده اند.

هفته هاست آمریکا و شرکایش سرگرم گفت و گو درباره راههای کاهش درآمدهای نفتی پوتین هستند. یکی از ایده های مطرح شده، ممنوعیت تمامی خدمات حمل نفت روسیه است مگر این که خریداران، نفت روسیه را به قیمت مشخصی خریداری کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل ماه میلادی جاری در نشست وزیران دارایی و روسای بانکهای مرکزی کشورهای گروه ۲۰ در بالی اندونزی گفته بود: سقف قیمت روی نفت روسیه، یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما برای رسیدگی به موضوع افزایش قیمتهای سوخت و مواد غذایی است.

والی ادیمو، معاون وزیر خزانه داری هک در مجمع امنیتی اسپن در کلرادو گفت: آمریکا امیدوار است درباره اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه تا دسامبر، توافقی حاصل شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن بالا ماند و درآمدهای صادراتی این کشور به دلیل قیمتهای بالاتر نفت، جهش یافت. صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه مه کاهش داشت و به ۷.۴ میلیون بشکه در روز رسید. اگرچه حجم صادرات ماه گذشته، پایینترین میزان از اوت سال ۲۰۲۱ بود اما درآمد صادراتی روسیه در ژوئن به میزان ۷۰۰ میلیون دلار در مقایسه با ماه مه افزایش یافت و به ۲۰.۴ میلیارد دلار رسید که ۴۰ درصد بالاتر از میانگین سال گذشته بود.

منبع: الف

کلیدواژه: نفت روسیه سقف قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده