Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@13:28:31 GMT

مصرف برق ۱۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۹۰۵۰

مصرف برق ۱۳ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان از افزایش ۱۳ درصدی میزان مصرف برق در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و افزود: افزایش دمای هوا طی چند روز اخیر منجر به افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان افزود: میزان مصرف برق ساعت ۲۱:۳۵ در تاریخ ۲۹ تیرماه  به مرز ۵۳۳ مگاوات رسید که این میزان سال گذشته برابر با ۴۶۶ مگاوات بوده است.

لهونیان با تاکید بر افزایش ۶۷ مگاواتی مصرف برق در این ایام، گفت:در مجموع میزان مصرف برق در پیک مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت:میانگین مصرف برق در هفته جاری ۴۸۶ مگاوات بود که این میزان هفته گذشته برابر ۴۷۶ مگاوات بوده که این افزایش ۱۰ مگاواتی تنها در نتیجه افزایش دمای هوا در سطح استان و در نتیجه استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی بوده است.

لهونیان گفت: با این وجود تاکنون هیچگونه خاموشی با برنامه ای در سطح استان اعمال نشده و تنها جهت مدیریت بار در شبکه و بر اساس ابلاغیه هیئت دولت و در قالب تفاهمنامه های منعقد شده میزان و روند مصرف مشترکان بخش های اداری، صنایع و کشاورزی مدیریت می شود.

وی با تاکید بر اینکه گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی بیشتر مشترکان است، افزود: در راستای کاهش مصرف انرژی برق، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، پنج برابر نرخ مصرف مشمول پاداش می‌شوند.

لهونیان در پایان با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مدت زمان پیک مصرف یعنی بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ تاثیر بسزایی در مدیریت بار شبکه دارد از شهروندان خواست جهت تداوم استفاده از انرژی برق به صورت پایدار، وسایل سرمایشی خود را در حالت متوسط و درجه سرمایشی کولرهای خود را در دمای آسایش قرار دهند تا علاوه بر تامین هوای مطبوع امکان بهره مندی همگانی و مستمر انرژی برق برای بقیه همشهریان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان مشابه سال گذشته نسبت به مدت مصرف برق مدت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان