Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد میرزاوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقایی، مزار این اسطوره موسیقی لرستان گلباران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای سخت مبارزه با بیماری منحوس کرونا آیین گلباران مزار اسطوره خوش‌الحان موسیقی لرستان را با تنی چند از مسوولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به جا آوردیم اما امسال نیز به یاری ایزد منان شرایط مناسب فراهم آمده که به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین سالروز درگذشت استاد فقید رضا سقایی ساعت ۷ عصر شنبه یکم مردادماه ۱۴۰۱، با حضور در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، یاد و خاطره آن خواننده شهیر را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن موسیقی لرستان، افزود: از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ویژه فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران، ادیبان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر دعوت می‌نماییم تا به نشان پاسداشت هنر موسیقی فاخر لرستان و گرامیداشت اسطوره ای جاوید نام، عصر شنبه با حضور خود به همراه یک شاخه گل، در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این آئین ما را همراهی نمایند. 

گفتنی است رضا سقایی متولد ۲۰ فروردین ۱۳۱۸ خرم‌آباد و خواننده شهیر موسیقی لرستان بود. از وی، آثاری همچون «تفنگ»، «زندگی» و بسیاری آثار دیگر برجای مانده که از آن جمله می‌توان به اثر موتورچی (دایه دایه) اشاره کرد چرا که در سال ۱۳۸۶، «دایه دایه» به عنوان یکی از آثار فاخر و ماندگار ۱۰۰ سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید.

وی در دوران دفاع مقدس و در جریان موشک‌باران لرستان توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق، مجروح شد و تارهای صوتی خود را از دست داد و تا پایان عمر قادر به خوانندگی نبود و به زحمت تکلم می‌کرد. رضا سقایی سرانجام در ۲۷ تیر ماه ۱۳۸۹ به دلیل عارضه مغزی چشم از جهان فروبست و پیکرش، در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، برای همیشه آرام گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا سقایی موسیقی لرستان موسیقی لرستان رضا سقایی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان

ایسنا/خراسان شمالی مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی با صدور پیام‌هایی درگذشت عیسی قلی‌پور، هنرمند موسیقی مقامی شمال شرق کشور را تسلیت گفتند و یاد و خاطر این هنرمند را گرامی داشتند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی، نام و یاد استاد عیسی قلی‌پور را مانا خواند و درگذشت این هنرمند ارزشمند را به جامعه هنرمندان و مردم استان تسلیت گفت.
تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی اظهار کرد: استاد عیسی قلی‌پور خواننده ، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید و به خلق آثار ارزشی و انقلابی و روایت اسطوره‌ها و سنت‌های تاریخی این مرز و بوم می‌پرداخت.
اینجانب فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی استان نیز با صدور پیام‌هایی یاد و خاطر این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان را گرامی داشتند.
استاد عیسی قلی‌پور معروف به《عیسی بخشی》 خواننده، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی بود. وی دارای نشان درجه یک هنری و دارنده افتخارات هنری بود.
پیکر این هنرمند روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه ، از مقابل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد تشییع می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • پیشکسوت موسیقی مقامی در خراسان شمالی درگذشت