Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج پس از بروز مشکلات شدید در تأمین آب شرب منطقه مادوان و بلهزار، و ایجاد نارضایتی شدید در بین مردم که منجر به اعتراضات و تنش‌هایی نیز شد و متعاقب آن عده ای در آبفای استان تجمع و یک جوان مطالبه‌گر بصورت نمادین اقدام به استحمام نمود، اداره کل آبفا کاملا عجولانه و ناشیانه، بجای پذیرش اشتباهات، سوء تدبیر و بی کفایتی خود در تأمین آب این منطقه، جوابیه ای در یکی از سایت‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث واکنش شدید و معترضانه مدیر گروه مطالبه گری شهید نواب صفوی مادوان شد.
سلیمان خوش اندیش در پاسخ به اقدامات مذبوحانه آن اداره کل موارد ذیل را عنوان نمودند:
۱- قریب به یک سال از تشکیل دولت انقلابی میگذرد اما مسببین وضع موجود، از رهگذر بازیهای سیاسی و دخالت‌های ناصواب در امور اجرایی، کماکان بر سر پست‌ها و مناصب اجرایی حضور دارند فلذا این حجم از پررویی طبیعی است و به همین سبب، مقصر اول این سوء تدبیر سکانداران دولت انقلابی در استان هستند که با مدیران نالایق مماشات میکنند.

۲- مدیرکل آبفای استان که تاکنون زحمت پاشدن از صندلی سبز مدیریتی و حضور در منطقه محروم مادوان و بلهزار را به خود نداده است و اصلا روحش از مشکلات و بسترها و زمینه ها و آثار تنش آبی این منطقه خبر ندارد، ناگزیر است دست به جوسازی رسانه ای و فرار به جلو و فرافکنی بزند؛

۳_ منطقه محروم مادوان و بلهزار قریب به ۴۰ هزار جمعیت دارد و عمدتاً از اقشار محروم و آسیب پذیر بوده که می بایست جزو اولویت‌های دولت انقلابی باشد از مشکلات عدیده ای از جمله فقدان آب آشامیدنی کافی و پایدار رنج میبرند و تنش آبی، فرسودگی و نامتناسب بودن شبکه، قطعی مکرر، هدررفت زیاد، بی توجهی به توسعه شبکه آبرسانی همزمان با افزایش ساخت و ساز و کثرت جمعیت و.... باعث مضاعف شدن این موضوع و در نتیجه تبدیل شدن این موضوع به بحران شده است. مضاف بر این انشعابات غیرقانونی و سرقت آشکار از شبکه آب نیز مزید بر علت شده است؛

در این بین نقش آبفا بجز سکوت و تنبلی و کاهلی و پاسکاری چیز دیگری نبوده است.

بدیهی است تداوم این موضوع باعث بروز اعتراضات مردمی و رفتارهای غیرمتعارف نمادین اعتراضی نظیر داستان استحمام فرد مطالبه گر شده است.

۴- نکته خیلی تأسف‌بار تر و جالبتر این است که مردم منطقه مادوان، آب‌بهای بیشتری حتی نسبت به شهر یاسوج پرداخت میکنند؛ دلیل این موضوع این است که طبق مصوبه شورای شهر مادوان و پیگیری آبفا، از چندین سال پیش،  علاوه بر آب‌بها، مبلغی به عنوان نوسازی شبکه آب از مردم اخذ می‌شود.

حالا جای سوال است که چرا مدیر کل آبفا بجای حل ریشه ای مشکل آب مردم این منطقه محروم، که بهای آن را نیز  از پیش پرداخت کرده اند، دست به بازی رسانه ای برای ابقای خود میزند؟؟؟؟

و سوال مهمتر اینکه چرا مدیران عالی استان، خود را به خواب و ندیدن زده‌اند؟

مگر باید منتظر بروز بحرانهای اجتماعی باشند تا آنگاه به ابتدایی ترین مشکل مردم رسیدگی کنند؟
۵- گروه مردمی مطالبه گری شهید نواب صفوی مادوان، از سال گذشته با رصد و بررسی موشکافانه مشکل آب مادوان، پیگیریها، مکاتبات و مطالبه گری منطقی و قانونی از مجموعه مدیریتی استان اعم از استانداری، اداره کل آبفا، نهادهای نظارتی و... داشته اند و تمام تلاش خود را معطوف به کنترل اعتراضات و ایجاد امید و آرامش در بین مردم نموده اند؛

اما اکنون که احساس میشود اداره کل آبفا بجای تمرکز بر حل مشکل آب مردم، تزلزل صندلی مدیرکل را مهمتر میداند قطعاً باید منتظر اقدامات جدید و شدید مطالبه گران باشد؛

فلذا چنانچه ظرف ده روز مشکلات آب مادوان و بلهزار حل نشود و مباحثی نظیر انتقال آب برای تضمین و تأمین آب منطقه در دستور کار قرار نگیرد، بجای استحمام یک نفر، صدها نفر در محوطه آبفا و استانداری به استحمام و شستن البسه خواهند پرداخت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مادوان و بلهزار مطالبه گری اداره کل کل آبفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: این آموزش‌ها به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر دوره در یک هزار و ۳۷۰ دوره آموزشی و ۳۶۹ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

او ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، هفت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۰۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۵۳ هزار و ۹۹۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان بوده‌است.

به گفته عرب، ۷۶ هزار و ۹۴ نفر ساعت مربوط به زنان خانه‌دار، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۱۳۷ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۵۳ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۷ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۱۴۸ هزار و ۹۳۷ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  گفت: همچنین ۶ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی، پنج هزار و ۵۲۰ نفر ساعت مربوط به مشمولان بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  یادآورشد: از مجموع ۱۹ گروه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور، به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود؛ گروه هدف ساکنین مناطق محروم مرزی در استان قم، مصداق ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد