Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در بیش از یک دهه نرخ بهره را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بانک مرکزی اروپا (ECB) پس از اینکه تورم منطقه یورو به بالاترین سطح خود رسید، نرخ بهره را برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته افزایش داد.

تورم سالانه منطقه یورو در ژوئن به ۸.۶ درصد رسید که بسیار بالاتر از نرخ تورم دو درصدی بانک مرکزی اروپا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای راهبری بانک تصمیم گرفت سه نرخ کلیدی را بیش از حد انتظار به میزان ۵۰ واحد افزایش دهد و ابزار حفاظت از انتقال (TPI) را نیز تصویب کرد.

بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناسب است، گام بزرگتری در مسیر عادی‌سازی نرخ سیاستی خود نسبت به آنچه در جلسه قبلی اعلام شده بود را بردارد.

بر این اساس، نرخ سود عملیات ریفاینانس اصلی و نرخ سود تسهیلات وام نهایی و تسهیلات سپرده به ترتیب به ۰.۵۰، ۰.۷۵ و ۰.۰۰ درصد از تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد.

همچنین در جلسات آتی، عادی‌سازی بیشتر نرخ بهره مناسب خواهد بود.

از طریق  ابزار حفاظت از انتقال، بانک تاکید کرد که از انتقال موثر سیاست پولی پشتیبانی خواهد کرد و تضمین می‌کند که موضع سیاست پولی به آرامی در تمام کشورهای منطقه یورو منتقل می‌شود.

ترکیش گزارش کرد، این بانک قصد دارد از طریق این ابزار جدید با «ضد تکه‌تکه شدن» مقابله کند تا خطر تجزیه منطقه یورو را مهار کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی تورم سیاست پولی کشورهای منطقه یورو منطقه یورو نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا