Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده بندرانزلی در مجلس، کاهش تراز دریای خزر را موجب افزایش تکثیر سنبل آبی دانست و گفت: نسبت به سال گذشته شاهد پس رفت آب دریا و کاهش ۲۲ سانتی تراز آب هستیم که روی تالاب هم اثرگذار است.

احمد دنیامالی، با بیان اینکه براساس قانون جهش تولید مسکن، دولت موظف به ساخت متوسط سالانه یک میلیون واحد مسکونی است، اظهار کرد: در سال اول اجرای قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی را پیش بینی کردیم و لذا همه بانک ها موظق هستند ۲۰ درصد تسهیلات خودشان را به حوزه مسکن اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه جهت تامین منابع قانون مذکور، افزود: تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در مرحله تامین زمین، آماده سازی و پیشرقت فیزیکی است.

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه صندوق جهش تولید مسکن را پیش بینی کردیم، گفت: هنوز این صندوق راه اندازی نشده و لذا حساب خاصی را از محل بازگشتی مسکن مهر، مالیات بر خانه های خالی و درآمدهای حوزه مسکن برای ساخت مسکن روستایی و شهرهای کوچک اختصاص دادیم.

دنیامالی، در ادامه از تالاب انزلی به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند طبیعی کشور یاد کرد و ادامه داد: اگر به مشکلات تالاب انزلی رسیدگی نشود، با مشکلات زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه کاهش تراز آب دریای خزر تالاب انزلی را در معرض خشک شدن قرار داده است، عنوان کرد: آب و فاضلاب سه شهرستان رشت، بندرانزلی و صومعه سرا در وضعیت تالاب انزلی بسیار مهم است و لذا دولت و مجلس بر رفع بحران های زیست محیطی این اکوسیستم ارزشمند تاکید دارند.

نماینده بندرانزلی در مجلس، با اشاره به پروژه هفت ساله ستاد احیای تالاب های کشور برای تالاب انزلی، بیان کرد: دو سال از این پروژه گذشته و اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کردیم که به دستگاه ها اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه باید احیای تالاب انزلی را به صورت زنجیره ببینیم، تصریح کرد: برای احیای تالاب انزلی باید به تراز آب، لایروبی، رسوبات بالادست حوضه آبریز تالاب، رودخانه های ورودی، آبزیان و... توجه کنیم.

دنیامالی، کاهش تراز دریای خزر را موجب افزایش تکثیر سنبل آبی دانست و اضافه کرد: قبلا با گونه آزولا مواجه بودیم، اما تحقیقات انجام گرفته موجب شد دامداران به عنوان خوراک دام از آن استفاده کنند، اما درباره سنبل آبی هنوز تحقیقات ادامه دارد لذا ماشین های جمع آوری این گیاه مهاجم را ساختیم که هم مسیر تالاب را باز و هم سنبل آبی را جمع آوری می کند.

وی بحران سنبل آبی را فقط مربوط به تالاب انزلی ندانست و گفت: این گونه مهاجم همه تالاب های دنیا را تهدید می کند لذا باید اکولوژی تالاب انزلی را مرتب پایش کنیم تا بر هم نخورد؛ البته بالا آمدت تراز دریای خزر، بخشی از خشکی تالاب را نیز برطرف می کند.

نماینده بندرانزلی در مجلس، با بیان اینکه نسبت به سال گذشته شاهد پس رفت آب دریا و کاهش ۲۲ سانتی تراز آب هستیم که روی تالاب هم اثرگذار است، متذکر شد: افزایش حریم تالاب از ۱۹ هزار هکتار به ۲۲ هزار هکتار مشکلاتی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده و برخی از روستاها صد درصد در حریم تالاب قرار گرفتند؛ البته با همکاری دادگستری استان تاکنون ۲۰۰۰ هکتار را از حریم خارج کردیم و برای احقاق حقوق مردم تلاش می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تالاب انزلي احمد دنیا مالی نماینده بندرانزلی در مجلس تالاب انزلی دریای خزر سنبل آبی تراز آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده