Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید « ابراهیم رییسی»  پس از ورود به شهرستان خمین، از توانمندی‌ متخصصان داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی بازدید کرد.

شرکت مانا انرژی پاک با هدف تولید ویفر سلول و پنل خورشیدی و همچنین نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ تاسیس و در ناحیه صنعتی شهید سعیدی واقع در استان مرکزی فعالیت‌ خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه تولید ویفر سیلیکونی با ظرفیت تولید یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات ویفر سیلیکونی از سال ۱۳۹۸ کار خود را در سطح زیربنایی بیشتر از ۶۵ هزار متر مربع فضای صنعتی و اداری آغاز کرده است.

این کارخانه ظرفیت تولید سالانه۵۰۰  مگاوات پنل خورشیدی را دارد.

این واحد صنعتی نماد خنثی سازی تحریم ها است و این کارخانه در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ایران اسلامی به تکنولوژی جلوگیری کنند، توانسته با همت و تلاش تجهیزات پنل خورشیدی با کیفیت تولید کند.

رئیس جمهور اسلامی ایران امروز ( جمعه) به استان مرکزی سفر کرده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند