Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تحولات اخیر صحنه بین الملل نشان می‌دهد دیگر موضوعی به نام تفوق یا برتری آمریکایی وجود ندارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در حال فروپاشی اقتصادی هستند و این موضوع دیر یا زود رخ خواهد داد چرا که آثار آن کاملاً هویداست.

بایدن برای گدایی نفت به منطقه آمد

وی بیان کرد: بدهی آمریکا وسیع و بالغ بر ۲۷ تریلیون دلار است که این مسئله «جو بایدن» را به گدایی نفت در منطقه کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها همچنان بر طبل تفرقه و فتنه گری در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه می‌کوبند چرا که می‌بینند کشتی حکمرانی شبیه به تایتانیک آنان در حال غرق شدن است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند و رسانه‌های آنان به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویی آنان همچنان تحولات بین المللی را رقم می‌زنند در حالی که مجدداً فضای چند قطبی در جهان حاکم شده است و نظم نوین دیگری در سطح بین المللی در حال شکل گرفتن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نظم جدید جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد و علی رغم همه فشارهای به قول آنان فلج کننده، از رتبه ۱۷ اقتصاد جهانی بر اساس آمارهای مراجع رسمی بین المللی، در حال رسیدن به رتبه اقتصادی ۱۴ هستیم.

حجم بدهی‌های آمریکا ۲۷ تریلیون دلار است

مقتدایی اظهار داشت: ایران کمتر از هشت میلیارد دلار بدهی دارد در حالی که حجم بدهی‌های آمریکا ۲۷ تریلیون دلار است. چین اکنون در جایگاه مرتفع‌تری ایستاده، روسیه نیز در اروپا حرف‌های جدیدی را دیکته می‌کند و وضعیت ایران در منطقه غرب آسیا هم کاملاً رو به جلو و پیشرفت است. همه اینها نشان می‌دهد اگر روزگاری ایران به برجام نیاز داشت، اکنون آمریکایی‌ها به برجام نیازمند هستند.

وی ادامه داد: فرار آمریکا از افغانستان و منطقه و اینک حضور آنان در عربستان آن روی دیگر سکه فرار است. آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که بتوانند نفت خود را تأمین کنند و جلوی انتقال نفت به اروپا و چین را بگیرند. اگر آمریکایی‌ها در مقطعی هم به نتیجه دلخواه خود در این باره برسند، اما در درازمدت به آن دست نمی‌یابند.

برجام دیگر برای ما ضرورت ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیگر چیزی به اسم ضرورت برجام برای ما وجود ندارد و آمریکایی‌ها هستند که باید با درک عمیق شرایط کمک کنند تا زوالشان دیرتر اتفاق بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره تأثیر سفر اردوغان و پوتین به ایران، گفت: ایران در کانون مذاکرات قرار گرفته و حضور رؤسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران نشان داد جایگاه منطقه‌ای ایران بسیار ممتازتر از گذشته شده و همین امر استدلالی است که ما براساس آن می‌گوئیم به جای فکر کردن به برجام، الان باید به پسابرجام و موقعیت ایران توجه کنیم.

کد خبر 5542678 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس مقتدایی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روسیه پوتین چین افغانستان خاورمیانه ترکیه عربستان سعودی برجام ایالات متحده امریکا ترکیه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ایران مجلس شورای اسلامی رجب طیب اردوغان جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت حسین امیرعبداللهیان ولادیمیر پوتین ناصر کنعانی روسیه سوریه سیدابراهیم رئیسی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است