Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:18:44 GMT

مالیات بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی صفر است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۰۷۴

مالیات بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی صفر است

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: ۷۵ هزار مودی توافق تبصره ۱۰۰ را در مرحله اظهار نامه مالیاتی پذیرفته و هرگز حسابرسی نمی‌شوند که مالیات ۴۵ هزار و ۵۷۱ واحد صنفی معادل ۶۰ درصد این اظهارنامه‌ها با عدد صفر محاسبه شده است.

وجیه الله ذکوری گفت: فرایند اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به سازمان مالیاتی کشور اجازه داده که برای قسمتی از مودیان مالیات مقطوع تعیین کند و بر این اساس معافیت تعیین می‌شود، ضمن اینکه ۵۰ درصد ضرایب افراد دارای اظهارنامه مالیاتی در این قانون تخفیف می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، سال گذشته ۶۵ هزار اظهار نامه مالیاتی در استان همدان دریافت شد که این عدد در سال جاری با ۶۰ درصد افزایش به حدود ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و ساماندهی کارتخوان‌های موجود در استان همدان، ۴۸ هزار مودی جدید شناسایی شدند که بیشتر آن‌ها مودیان فاقد شناسنامه و پرونده در نظام مالیاتی هستند.

ذکوری با بیان اینکه از ۴۸ هزار مودی جدید ۳۵ هزار نفر اقدام به دریافت اظهار نامه مالیاتی کرده اند، گفت : از ۱۰۳ هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شده ۷۵ درصد دارای درآمد کمتر از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (در سال) ثبت شده که البته با این فرض ۳۰ درصد رقم مبادله شده، غیرتجاری و ۷۰ درصد تجاری است.

او گفت: همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های بانکی و کارتخوان‌ها، درآمد ۲۷ هزار مودی استان همدان نیز بیش از چهار میلیارد تومان در سال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان  گفت : برهمین اساس در اظهارنامه ۱۰ هزار و ۹۰۰ مودی (واحد‌های صنفی، تجاری و صنعتی و خدماتی) معادل ۱۴ درصد تا یک میلیون تومان، ۱۲ هزار و ۲۲۱ مورد (۱۶ درصد) از یک میلیون تا پنج میلیون تومان، چهار هزار و ۸۰۰ مورد از پنج تا ۱۰ میلیون، یک هزار و ۵۰۰ مورد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و ۶۰۰ نفر نیز بیش از ۲۰ میلیون تومان مالیات را ابراز کرده اند.

ذکوری گفت: ۲۷ هزار مودی مالیاتی استان همدان که بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گردش مالی سالانه داشتند نمی‌توانند در فاز توافق (تبصره ۱۰۰) قرار بگیرند که با این وجود از این تعداد ۲۲ هزار نفر مدعی ضرر و زیان هستند و عدد صفر را در اظهارنامه مالیاتی لحاظ کردند که البته این موضوع حسابرسی می‌شود.

او گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت مالیاتی تا پنج میلیون تومان، ۲ هزار مودی پنج تا ۱۰ میلیون، ۴۰۰ مودی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و ۳۹۸ مودی نیز بیش از ۲۰ میلیون تومان را قانونی و حقه خود می‌دانند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان ادامه داد: در مجموع از ۱۰۳ هزار اظهار نامه مالیاتی در استان همدان، مالیات ۶۸ هزار مورد صفر، ۱۲ هزار مورد تا یک میلیون تومان، ۱۴ هزار مورد تا پنج میلیون تومان، پنج هزار مورد تا ۱۰ میلیون تومان، یک هزار و ۹۰۰ مودی تا ۲۰ میلیون تومان و یک هزار و پنج مورد نیز بیش از ۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

به گفته ذکوری، تاکنون ۹۹ درصد اظهار نامه‌های مالیاتی در استان همدان دریافت شده و برای ۱۰۳ هزار اظهار نامه دریافتی نیز ۱۶۵ میلیارد تومان مالیات ابراز شده است.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات اصناف همدان اظهار نامه مالیاتی نامه مالیاتی ۲۰ میلیون تومان هزار اظهار نامه استان همدان نیز بیش هزار مودی هزار مورد یک هزار ۱۰۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد

  احسان مرادی بیان کرد: با برنامه‌ریزی اداره صمت ایرانشهر گشت‌ مشترک نظارتی با حضور نماینده دادستان، رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی و کارشناسان بازرسی اداره صمت از واحد‌های صنفی و میدان میوه و تره بار‌ در سطح شهرستان ایرانشهر انجام پذیرفت.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده برای پنج واحد صنفی پرونده های تخلف تشکیل شد.

رییس اداره صمت ایرانشهرخاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرادی عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و اقتصادی مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد