Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمد مهدی اسماعیلی شب گذشته در دیدار با اعضای کنگره سرداران و شهدای استان همدان با اشاره به نگارش فیلمنامه‌ای با محوریت شهید همدانی، افزود: با برخی از تهیه کنندگان سینما برای تولید آثار نمایشی درباره شهید همدانی صحبت شده و پیگیر به سرانجام رساندن تولید اثر در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سردار شهید حاج حسین همدانی از جمله شخصیت‌هایی است که می‌توان درباره این شهید بزرگوار ده‌ها کتاب نوشت چرا که این شهید عمر پر برکتی در جبهه‌های مختلف مبارزه داشته و هر مقطع از آن، دربرگیرنده رویدادهای مهم است. 

اسماعیلی به خاطرات همسر شهید همدانی در کتاب «خداحافظ سالار» اشاره و تاکید کرد: روایت این کتاب به خوبی موضوع مدافعان حرم را ترسیم کرده است.

به گفته وی، همچنین شهید همدانی در کتاب «مهتاب خین» نیز شکل‌گیری لشکر محمد رسول‌الله (ص) را در هزار صفحه تشریح کرده است و در این کتاب با شهیدان شهبازی، همت و جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و دیگر شهدا آشنا می‌شویم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: می توان از هر مقطع زندگی شهید همدانی یک اثر هنری تولید کرد چرا که ایشان بعد از انقلاب اسلامی حدود ۳۶ سال مجاهدت شبانه‌روزی داشته و قبل از انقلاب در همدان خدمات زیادی انجام داد و خاطرات زیادی از این خدمات وجود دارد. 

اسماعیلی، تولید نماهنگ درباره شهدا را مهم و تاثیرگذار دانست و با تاکید اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از کنگره‌های شهدا محدودیت ندارد، تصریح کرد: آمادگی داریم در حوزه تولید نماهنگ و آثار موسیقایی، فیلم، نمایش و تولیدات ادبی در کنگره‌های شهدا مشارکت داشته باشیم و در این موضوع درباره شهید همدانی اقداماتی صورت گرفته است. 

وی با تاکید براینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به آثار ادبی دفاع مقدس ویژه است، افزود: تقریظ‌هایی که توسط ایشان درباره شهدای استان همدان صورت گرفته، اتفاق ویژه ای به شمار می‌رود که نمونه آن درباره شهید چیت‌سازیان به چشم می‌خورد.

اسماعیلی موضوع پشتیبانی مردم همدان از رزمندگان در جنگ تحمیلی را رویدادی بی‌نظیر و تاریخی دانست و ادامه داد: کتاب «حاج جلال» نمونه‌ خوبی از روایت پشتیبانی مردمی از جنگ تحمیلی بود که این اثر در جایزه ادبی جلال آل احمد برگزیده شد.

وی به طرح پیشنهادی برای برگزاری جشنواره تئاتر در حوزه کنگره شهدای همدان اشاره و گفت: این کنگره می‌تواند با انتشار فراخوانی در زمینه تئاتر شهدا زمینه تولیدات هنری را در کنگره شهدای استان همدان فراهم کند؛ همچنین موضوعات مختلف در پایگاه شهید نوژه همدان می‌تواند دست‌مایه این تولیدات قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عصر روز پنجشنبه پس از پایان سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در استان همدان نیز حضور یافت که جلسه شامگاهی با اعضای کنگره سرداران و شهدای استان همدان پایان‌بخش سفر استانی وزیر فرهنگ به همدان بود.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر همدان استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر همدان محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر همدان استانداری همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهدای استان همدان شهید همدانی وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام‌ برده می‌شد؛ شایعاتی که در روزهای اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.   

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود