Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@03:49:25 GMT

امکان نجات جان شینزو آبه وجود داشته است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۱۰۲

امکان نجات جان شینزو آبه وجود داشته است

کارشناسان امنیتی می‌گویند خلاء امنیتی سبب شده ضارب تا این اندازه به آبه نزدیک شود و در فاصله شلیک دو گلوله امکان نجات جان او وجود داشته است. به گفته ۸ کارشناس امنیتی که فیلم ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را بررسی کرده اند، امکان نجات جان او وجود داشته است.

رویترز در تحلیلی نوشته است که اگر در فاصله دو و نیم ثانیه‌ای بین شلیک گلوله‌ها محافظان دور شینزو آبه را می‌گرفتند یا او را از محل شلیک گلوله دور می‌کردند می‌توانستند جان او را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان ژاپنی و بین‌المللی گفتند به نظر می‌رسد که شکست در محافظت از آبه در برابر شلیک دوم احتمالا به خاطر مجموعه‌ای از «نقص‌های امنیتی» است.

علاوه بر گفتگو با کارشناسان، رویترز با شش شاهد حاضر در صحنه گفتگو و ویدئو‌های متعدد از این رخداد را بررسی کرده است.

ویدیو‌ها نشان می‌دهد آبه در حالی که توسط جمعیت احاطه شده بود، از پشت محافظت نمی‌شد. در همین حال، محافظان او اجازه دادند مردی که بعدا به عنوان ضارب شناخته شد، بدون کنترل شدن تا چند متری آبه جلو بیاید.

جان سولتیس، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و افسر سیا می‌گوید به نظر نمی‌رسد محافظان آبه «حلقه امنیتی متحدالمرکزی» در اطراف او ایجاد کرده باشند. آن‌ها هیچ نوع نظارتی در بین جمعیت نداشتند».

کنت بمبیس که در زمان نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عضو تیم محافظان او بود، می‌گوید: «آن‌ها (محافظان) باید مهاجم را می‌دیدند که به شکل عمدی از عقب به آبه نزدیک می‌شود».

روزنامه یومیوری هم به نقل از منابع محقق می‌گوید ضارب قبل از شلیک اولین گلوله به فاصله هفت متری نخست وزیر سابق ژاپن رسیده و تیر دوم را هم از فاصله ۵ متری شلیک کرده است.

آژانس پلیس ملی ژاپن قتل آبه را نتیجه کوتاهی پلیس در انجام مسئولیت خود دانست و گفت که تیمی را برای بررسی تدابیر امنیتی و حفاظتی و بررسی اقدامات مشخص برای جلوگیری از چنین حادثه‌ای تشکیل داده است.

ترور نخست وزیر ژاپن که حدود ده روز پیش و با اسلحه دست‌ساز رخ داد، مردم ژاپن را شوکه کرد. چرا که در این کشور خشونت با اسلحه امری بسیار نادر است و سیاستمداران معمولا با محافظان اندکی در میان عموم مردم ظاهر می‌شوند.

مقامات ژاپنی از جمله فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به نقص‌های امنیتی اعتراف کرده اند و پلیس می‌گوید مشغول تحقیق درباره این ماجراست.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: امنیت امنیت سایبری امنیت ملی امنیت شغلی امنیت اجتماعی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ژاپن روی ویبره

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • (تصاویر) M۱۰ Booker؛ جدیدترین زره پوش ارتش ایالات متحده
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ببینید | ژاپن روی ویبره
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!