Web Analytics Made Easy - Statcounter

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم ملی گفت: باید اعتراف کنم که در مرحله مقدماتی در بحرین شرایط سختی داشتیم و حتی اجازه نداشتیم یک امتیاز از دست بدهیم. اینکه بخواهیم تمرکز‌مان را حفظ کنیم کار سختی بود. شرایط ویژه‌ای داشتیم و پیش از آن تجربه آن را نداشتیم.

به من گفتند بازی با اروگوئه قطعی شده است

او درخصوص قطعی شدن بازی دوستانه با اروگوئه گفت: ۳ ماه پیش برنامه و دستور‌العملی ۴۴ صفحه‌ای به فدراسیون داده بودیم و خواسته بویم که بهترین تیم‌ها را برای بازی دوستانه فراهم کند یا اینکه تیم‌هایی باشند که از لحاظ سبک بازی به حریفان ما شبیه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما الان نمی‌خواهیم به شایعات دامن بزنیم. به من گفتند که بازی با اروگوئه تقریبا قطعی شده است. امیدوارم بازی با تیم اروگوئه یا تیمی شبیه به آن نهایی شود. آن‌طور که به من گفتند این بازی در حال نهایی شدن است. تیمی را پیشنهاد نداده‌ام. من در جایگاه سرمربی تیم ملی وظیفه‌ای برای پیشنهاد دادن حریف تدارکاتی ندارم، هر چند که می‌دانم در این باره محدودیت‌هایی وجود دارد.

ما در سخت‌ترین شرایط موفق شدیم زودهنگام‌ترین صعود را به جام جهانی داشته باشیم

او درباره حواشی اردوی قطر و زمان صبحانه عنوان کرد: اگر الان فقط بهانه صبحانه را داریم، یعنی اینکه موضوعات دیگر به خوبی انجام شده است. می‌دانستم که فرهنگ ایران این‌طور است. الان فقط صحبت از صبحانه می‌شود، اما ما در سخت‌ترین شرایط موفق شدیم زودهنگام‌ترین صعود را به جام جهانی داشته باشیم. قطعا بازیکنان تصمیم نمی‌گیرند که زمان صبحانه کی باشد. تمام مسائل مربوط به سازماندهی تیم چیزی نیست که بازیکنان درباره آن صحبت کنند. حوزه وظایف آن‌ها این است که بهترین عملکردشان را در تمرینات و بازی‌ها داشته باشند.

باید در بازی با انگلیس با ایمان و جنگندگی پا به زمین بگذاریم

اسکوچیچ در خصوص نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی مقابل انگلیس گفت: همه تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند، بهترین وضعیت را داشته‌اند. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و ارزش بازیکنان آن‌ها چندین برابر بازیکنان ماست. باید در این بازی با ایمان و جنگندگی پا به زمین بگذاریم تا فاصله دو تیم را پوشش دهیم. ولز نیز خیلی شبیه به انگلیس است. بازیکنان ولزی و انگلیسی خیلی شبیه به هم هستند. ولز تیم خوبی دارد و با گذشته‌شان تفاوت دارند. ما باید در هر سه بازی نهایت توان و جنگندگی‌مان را نشان دهیم. قرار بر این است که با توانی که در زمین می‌گذاریم مقابل رقبای مان بازی کنیم.

بازیکنان لژیونر را فقط در فیفادی در اختیار داریم

او درباره بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گفت: صحبت‌هایی هست که درباره تعداد بازیکنان در اردو‌ها مطرح می‌شود. این موضوع برای اختلاف با برنامه‌ریزی سازمان لیگ رخ داد. برای اردوی پیش رو که قبل از ۳۱ شهریور ماه برگزار می‌شود، ممکن است تعداد بازیکنان دعوت شده بیش از حد باشد. شرایط امسال با سال‌های قبل متفاوت است و بازیکنان لژیونر را فقط در فیفادی می‌توانیم داشته باشیم. می‌توانیم برای بازیکنان لیگ ایران بیشتر وقت بگذاریم و خواسته‌های‌مان را برآورده کنیم. یکی از مشکلات ما کمبود زمان است. مردم می‌گویند که چرا بیشتر بازی برگزار نمی‌کنید، اما ما الان فقط باید در فیفا دی بازی کنیم و خارج از آن انجام بازی امکان‌پذیر نیست. برنامه دارم به ترکیه بروم و بازی‌های تیم‌های ایرانی که در آنجا اردو زده‌اند را ببینم. همیشه گزینه‌ها را بررسی می‌کنم و بهترین بازیکن را در آن برهه به تیم ملی دعوت می‌کنم.

قطعا در‌های تیم ملی به روی همه بازیکنان باز است

او درباره اینکه چقدر بازیکنان جدید شانس دعوت شدن به تیم ملی را دارند، گفت: قرار نیست کار‌مان را از صفر شروع کنیم و همه بازیکنان را از قبل تحت نظر داریم. اگر بازیکنی از قبل بهتر باشد، قطعا در‌های تیم ملی به روی او باز است.

من باید بازیکنان را از نزدیک ببینیم و نحوه حضور‌شان در تمرین مهم است

او در خصوص انتقادات به تعداد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی عنوان کرد: ابتدا باید خوشحال باشم که مورد نقد قرار می‌گیرم تا اینکه نادیده گرفته شوم. بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت شده‌اند، اما خیلی از آن‌ها نتوانستند به ترکیب برسند. من باید بازیکنان را از نزدیک ببینیم و نحوه حضور‌شان در تمرین مهم است.

هر بازیکنی که بتواند به تیم ملی کمک کند را به اردو دعوت می‌کنم

اسکوچیچ درباره اینکه آیا تعداد بالای بازیکنان دعوت شده به اردو‌های تیم ملی به هماهنگی تیم آسیب نخواهد نزد، گفت: این‌طور نخواهد بود. من به عنوان سرمربی تیم ملی، بازیکنان را می‌شناسم و هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود، علتی دارد. این در حوزه وظایف من است و هر بازیکنی که بتواند به تیم ملی کمک کند را به اردو دعوت می‌کنم تا بیشتر او را بررسی کنم. همه عمر من در فوتبال و مربیگری گذشت. من عاشق فوتبال هستم و سعی می‌کنم روحیه مثبت و لبخندم را همیشه حفظ کنم. دلیل ناراحت بودنم، شایعات اخیر است.

مطمئن باشید که من یک اژد‌های درون نیز دارم

او درباره این سؤال که در فوتبال ایران همیشه «دراگان» بودن شرط نیست و گاهی اوقات باید «دراگون» (به معنای اژدها) باشید، گفت: در راهی که داشتیم تیم‌های زیادی می‌خواستند ما را زمین بزنند، اما مطمئن باشید که من یک اژد‌های درون نیز دارم. وقتی که به تیم ملی آمدم و شرایط را دیدم، می‌توانید ببینید چند بار مدیریت فدراسیون تغییر کرد. در این ۲ سال و نیم بی‌ثباتی وجود داشت و مشکلاتی پدید آمد. این شرایط را وقتی کنار موفقیت تیم ملی می‌گذارید، متوجه می‌شوید که من بُعد دیگری نیز دارم.

با کمیته فنی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای نداشته ام

اسکوچیچ درباره اینکه آیا با کمیته فنی فدراسیون جلسه‌ای داشته است، عنوان کرد: جلسه‌ای با کمیته فنی نداشتم. این هم جزو موضوعاتی بود که برای من قابل پذیرش نبود. اگر اعضای کمیته فنی چیزی دیده بودند، باید مرا فرا می‌خواندند تا حضورا به ابهامات‌شان پاسخ دهم.

نتایج آینده تیم ملی نیز مثل نتایج گذشته بر عهده من است

او در مورد اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده که نتایج تیم ملی با اسکوچیچ پای آن‌ها خواهد بود و به نظر می‌رسد فشار‌ها از روی او برداشته شده است، گفت: در این مدت که مسئولیت برعهده گرفته‌ام، ثابت کردم فشار‌ها را به جان خریده‌ام. همه عمرم را در فشار فوتبالی گذراندم و به آن عادت دارم. همان‌طور که گفتم نتایج قبلی تیم ملی را به نام من بدانید، نتایج آینده را نیز به نام من بدانید.

قرار نیست در جام صد در صد فوتبال تهاجمی نشان دهیم و کاری به دفاع نداشته باشیم

اسکوچیچ درباره نحوه بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: مطمئن باشید کار بچه‌گانه‌ای از من سر نمی‌زند. ما هر بازی به زمین می‌رویم که نتیجه بگیریم. قرار نیست صد در صد فوتبال تهاجمی نشان دهیم و کاری به دفاع نداشته باشیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم برقراری تعادل در تیم است. در فوتبال، دفاع، حمله و انتقال دفاع به حمله مهم است و می‌خواهیم در این بخش‌ها بهترین عملکرد را داشته باشیم. چیزی که دلم می‌خواهد، خلق موقعیت است و دفاع صرف نیست.

وقتی حمایت می‌شوید، حس خوبی پیدا کنید

او درباره حمایت بازیکنان سابق تیم ملی همچون علی کریمی و خداداد عزیزی گفت: من انسان هستم و این یک روحیه انسانی است که وقتی حمایت می‌شوید، حس خوبی پیدا کنید. درک می‌کنم که آدم‌ها می‌توانند احساس متفاوتی داشته باشند. می‌خواهم این فشار‌ها را تحمل کنم تا بهترین اتفاق را برای تیم ملی ایران رقم بزنم. موضوع این نیست که تمرکز کنم چه کسی حمایت کرده یا انتقاد می‌کند، بحث این است برخی‌ها بدون هیچ استدلال و مدرکی به شایعات دامن می‌زنند که برای من قابل پذیرش نیست. از کسانی که حمایتم کردند و پشت من بودند، تشکر می‌کنم و اگر تعدادشان بیشتر شود، می‌توانیم نتایج شگفت‌انگیزی در جام جهانی رقم بزنیم.

هر کسی پیراهن تیم ملی را می‌پوشد باید حس کاپیتانی داشته باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این سوال که انتخاب کاپیتان بر اساس سابقه است یا توانایی رهبری در داخل زمین، گفت: همان‌طور که می‌بینید، مدام درباره شایعات حرف می‌زنیم، چون صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود. این سنت تیم ملی بوده که بازیکن باسابقه در تیم ملی کاپیتان باشد، اما موضوع این نیست که یک نفر کاپیتان باشد. هر کسی پیراهن تیم ملی را می‌پوشد باید حس کاپیتانی داشته باشد، چون نماینده یک ملت است. قطعا بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، باید این ذهنیت را بسازند و بدانند یک جمعیت ۸۵ میلیون نفری از آن‌ها انتظار دارند.

قصد ندارم بازیکن جوان را به عنوان کاپیتان تیم انتخاب کنم!

اسکوچیچ در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد کاپیتان تیم ملی در جام جهانی تغییر کند، تاکید کرد: من این را نگفتم. بازیکن باتجربه در تیم ملی کاپیتان است، کسی که راه را به بازیکنان کم‌تجربه و جوان‌تر نشان دهد. قصد ندارم بازیکن جوان را به عنوان کاپیتان تیم انتخاب کنم!

ما باید واقع‌بین باشیم و یادآوری کنیم که با چه تیم‌هایی بازی داریم

او در خصوص اینکه به نظر می‌رسد این ذهنیت بین مردم وجود دارد که تیم ملی توانایی نتیجه گرفتن در جام جهانی را نداشته باشد، گفت: ما باید واقع‌بین باشیم و یادآوری کنیم که با چه تیم‌هایی بازی داریم. منظورم این نیست که سقف آرزوهای‌مان را پایین بیاوریم، اما انتظارات در جام جهانی مشخص است. ما نباید فشار مضاعفی به خودمان بیاوریم و توقع داشته باشیم مقابل بهترین تیم‌ها نتایج فوق‌العاده بگیریم. اگر انتظارات را بالا ببریم، مخرب می‌شود، اما خودم اولین کسی هستم که انتظاراتم از بازیکنان مشخص است.

هر کسی نظر و انتقادی دارد، باید با احترام نقد کند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه چیزی در این مدت او را بیش از همه اذیت و ناراحت کرد، گفت: دروغ‌هایی بود که در خلال شایعات مطرح می‌شد. گروه‌های ذی‌نفعی وجود دارند که داستان‌هایی می‌سازند که هیچ انطباقی با واقعیت ندارد. این موضوع باعث می‌شود حس بدی داشته باشم. هر کسی نظر و انتقادی دارد، باید با احترام نقد کند.

امیدوارم کسانی که دنبال منافع شخصی هستند، منافع ملی را هم در نظر بگیرند

اسکوچیچ در خصوص اینکه آیا این شایعات از خارج از تیم ملی و فدراسیون بوده یا داخل، عنوان کرد: البته که بیرون از آن است. در این مدت اوضاع آشفته‌ای رقم زدند و اسم‌های مختلفی را در مطبوعات مطرح کردند، اما باید بگویم با این موضوع مشکلی ندارم. این جایگاه صندلی داغ است و فشار زیادی به سرمربی تیم ملی خواهد آمد، اما امیدوارم کسانی که دنبال منافع شخصی هستند، منافع ملی را در نظر بگیرند.

برنامه سفرم به ترکیه را قطعا باید زودتر انجام دهم

او درباره اینکه چه تاریخی قرار است در ایران حضور پیدا کند، عنوان کرد: هر زمان که ایران نبودم، شایعات فراگیر وجود داشته است. برنامه سفرم به ترکیه را قطعا باید زودتر انجام دهم. باید تیم‌ها را ببینیم و با مربیان صحبت کنم. بعد از آن باید به ایران بیایم و برنامه‌های اردویی را پیش ببرم تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.

همه تلاشم را برای موفقیت تیم ملی به کار می‌بندم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه برای جام جهانی چه صحبتی با مردم ایران دارد، گفت: بعد از سال‌هایی که در ایران گذرانده ام مردم ایران و انتظارات آن‌ها را به خوبی می‌شناسم. من خودم را یک ایرانی می‌دانم و همه تلاشم را برای موفقیت تیم ملی به کار می‌بندم و این کاری است که بازیکنان نیز انجام خواهند داد. باید از فدراسیون بخواهم هرکاری که از دستش برمی‌آید برای تیم ملی انجام دهد و مردم هم حمایت کنند.

من رابطه خیلی خوبی با کریم باقری دارم و دوست دارم ایشان دوباره کنار ما باشد

او درباره اینکه کریم باقری یا کمک دیگری قرار است به تیم ملی اضافه شود، ابراز داشت: قطعا هر کسی را که بتواند به تیم ملی کمک کند، دعوت می‌کنیم. وقتی ببینیم کسی ارزش کار را متوجه می‌شود و می‌تواند تیم ما را به تیم بهتری تبدیل کنداز او استفاده می‌کنیم. مطمئنم افرادی هستند که این کار را به بهترین شکل انجام دهند. من رابطه خیلی خوبی با کریم باقری دارم و دوست دارم ایشان دوباره کنار ما باشد. از فدراسیون هم می‌خواهم مشکلات را در این زمینه برطرف کند.

چیزی که همیشه به من انگیزه می‌داد، این بود که این تیم ملی فوتبال ایران موفق باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا فکر می‌کند بعد از جام جهانی نمایش تیم ملی در حدی خواهد بود که او در جام ملت‌ها نیز روی نیمکت تیم ملی بنشیند، گفت: قطعا فکرم را درگیر این موضوع نمی‌کنم که ترسی بابت از دست دادن جایگاهم داشته باشم. چیزی که همیشه به من انگیزه می‌داد، این بود که این تیم ملی فوتبال ایران موفق باشد و الان نیز با همین رویکرد به کارم ادامه دهم. سعی می‌کنم از این به بعد بیشتر لبخند بزنم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان دعوت شده او درباره جام جهانی کمیته فنی داشته باشیم تیم ملی تیم ملی تیم ملی تیم ملی تیم هایی جلسه ای تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران از پرسپولیس ۲ قهرمانی می‌خواهند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هواداران از تیم انتظارات زیادی دارند و امیدوار هستند که بتوانند به قهرمانی در لیگ و جام حذفی برسند.

به گزارش مشرق، محمد برزگر در گفت‌وگویی در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت:‌ خوشبختانه پرسپولیس یک بازی خیلی خوبی به نمایش گذاشت و تیم حریف را به خوبی آنالیز کرده بود. خیلی خوشحالم که پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و همین بازیکنان توانستند برای تیم بدرخشند و هواداران را خوشحال کنند. به نظر من تنها راز موقعیت تیم این است که برای هر دقیقه بازی یک برنامه دارند تا بتوانند به دروازه تیم‌ها نزدیک شوند و گل بزنند. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و در آخر فصل هم قهرمانی پرسپولیس را ببینیم.

وی در مورد نقاط قوت تیم پرسپولیس گفت: در حال‌حاضر تیم پرسپولیس هیچ ضعفی ندارد و در همه نقاط زمین بهترین عملکرد را دارد. همه شاهد هستیم که تیم نسبت به نیم فصل اول خیلی تغییر کرده و الان هم در تمام نقاط بهترین بازیکنان لیگ را داریم و امیدوارم همین بازیکنان در فصل بعد هم در پرسپولیس حضور داشته باشند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عدم تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس، یادآور شد: شک نکنید ۱۰۰ درصد تیم لطمه می‌بیند. جای سوال دارد که چرا مدیریت کاری برای بازیکنان انجام نمی‌دهد این بازیکنان از پرسپولیس بروند تیم قطعا وارد حاشیه می‌شود. قطعا بعد از لیگ هم در فصل نقل‌وانتقالات این بازیکنان پیشنهادهای مختلفی دریافت می‌کنند و باعث می‌شود این بازیکنان از تیم جدا شوند. امیدوارم مدیریت به فکر تیم باشد که در فصل‌ نقل‌وانتقالات استرس نداشته باشیم.

برزگر در خصوص اینکه کدام تیم شایسته قهرمانی است، خاطرنشان کرد: در نیم فصل همه می‌گفتند استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانی نخست قهرمان هستند ولی در حال‌حاضر استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی رقابت می‌کنند. من شک ندارم پرسپولیس شایسته قهرمانی است چون بازی‌های خیلی خوبی ارائه می‌کند و همه از نحوه بازی کردن تیم در نیم فصل دوم راضی هستند.

وی درباره بازی آینده تیم پرسپولیس، تصریح کرد: بازی بعدی پرسپولیس در جام حذفی است و ما باید هم در لیگ و جام حذفی بتوانیم به عنواین خوبی برسیم که هواداران خوشحال باشند. بازی بعدی مقابل آلومینیوم است که همیشه در لیگ پرسپولیس را آزاد داده و امیدوارم تیم برای این بازی سخت برنامه خوبی داشته باشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هواداران از پرسپولیس ۲ قهرمانی می‌خواهند
  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد